Spring naar bijdragen

Het Loggen Van Mijn Virtuele Cache


Sivota

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Er zijn natuurlijk altijd mensen die alles voorgekauwd willen hebben. Maar om je daar nou druk om te maken?
Een beetje moeite doen om te begrijpen wat er gevraagd wordt is echt niet teveel gevraagd. Als zelfs ik het begrijp...
Tenminste, mijn log staat er nog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is deze opdracht ook mogelijk voor iemand die met een smartphone cached?

Ik ken eigenlijk alleen programma's die WGS naar RD converteren maar niet een die het standaard op een smartphone aangeeft.

ik kende ze ook niet voor ik aan mijn review van deze cache begon, maar in de google play store vond ik in 3 tellen al 2 programma's die precies dit deden. Zoeken op rijksdriehoekcoordinaten (de eerste paar letters intikken is zelfs al genoeg).

Heb ze meteen ook maar geinstalleerd, kan altijd handig zijn...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...

Nou mijn virtual is nog maar 1 dag online (https://coord.info/GC7B97R) en ik geloof dat ik je gevoel al flink herken Sivota...

De eerste 2 foundlogs waren niet volledig en ik heb ze dan ook gevraagd om hun log om te zetten naar een note. (ze kozen ervoor om hem geheel te verwijderen zodat de leuke foto's die ze WEL gemaakt hadden ook foetsie zijn :( ) .Inmiddels ook al een NA eroverheen gekregen van een anoniem account. Daarnaast via andere media ook al wat vervelende berichtjes mogen ontvangen.

Gelukkig ook al enkele hele leuke reacties gekregen. Na 1 dag al wel door dat ik hier flink wat werk aan ga hebben...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, tot voor kort heb ik nog 1 op de 5 loggers aangeschreven dat de opdracht niet compleet was en aangegeven wat ik nog miste. Een aantal maakt het dan gelukkig alsnog in orde.

Ik heb nog aan de tekst op de pagina gesleuteld ook, totdat ik vond dat deze echt duidelijk genoeg was en toen heb ik toch maar de (m.i. onvriendelijke) opmerking toegevoegd: "LEES A.U.B. ZORGVULDIG! WANNEER DE TAAK NIET VOLLEDIG WORDT UITGEVOERD DAN WORDT UW LOG VERWIJDERD."

Enkele logs die niet (helemaal) voldeden, maar wel de goede intentie hadden en geplaatst werden terwijl ik nog aan mijn tekst sleutelde heb ik laten staan.

Ik stuur overigens nog wel een mailtje wanneer het niet klopt, maar met boze mails ben ik helemaal klaar. Als je geen zin hebt om een taak te doen, dan moet je geen virtual cache gaan bezoeken. Dan verwijder ik gewoon de log (en ik kan aan de reacties merken dat men dat niet gewend lijkt te zijn).

Dat is misschien het verschil tussen de oude en nieuwe virtual caches. Veel cache eigenaren van de oude virtuals reageren niet meer op logs die niet kloppen.

NA logs van fake accounts heb ik op deze cache niet gehad (wel op een andere) en het is voor mij een reden om onmiddellijk een mail naar het hoofdkwartier te sturen. (Toen ik dat eerder eens deed werd ik uitgemaakt voor NSB'er en is dat account ook gesloten. Zulke mensen horen, wat mij betreft, in de hobby niet thuis)

Gelukkig krijg ik voor het merendeel hele leuke logs (en mails) van cachers die wel moeite doen en het verhaal en de cache waarderen en dat maakt het voor mij zeer de moeite waard...

 

 

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

als zichzelf geocachers noemende mensen die het spel geocachen niet snappen, plaatsen geen cache of bezoeken plekken waar geen cache ligt, en bedriegen ze hun zelf met ze dat ze wel een geocache hebben gevonden/geplaatst
als zichzelf geocachers noemende mensen die het spel geocachen niet snappen gaan dus alleen voor het puntje en de fyzieke geocache op zich interesseert ze geen biet
en als zichzelf geocachers noemende mensen die het spel geocachen niet snappen hun puntje word afgepakt vinden ze dat niet leuk, worden ze vervelend en drammen door over dat puntje,
word niet zo zoals die zichzelf geocachers noemende mensen die het spel geocachen niet snappen, word geocacher, begrijp en speel het spel geocaching, 

 

Barny

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is treurig te noemen dat het allemaal zo moet, maar ik ben bang dat het een afspiegeling is van de samenleving.

Daarentegen, waardeer ik het wel dat je / men goed kijkt naar de logs, niet alleen bij een virtual op .com, maar ook in de logboekjes in het veld, jammer dat het nodig is, maar blijkbaar wil niet iedereen het spel spelen zoals het is bedoeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Flo van Co:

 het spel spelen zoals het is bedoeld.

dat is een goeie, wat is "het spel spelen zoals bedoeld"?
zinds Groundspeak het spel geocaching commercieel uitbuit is er gelijk afstand gedaan van "geocachen zoals bedoeld"
wat mij het meest opvalt is dat (zeker tegenwoordig) iedereen die uit commercie bedachte idioterie met open armen en commentaarloos ontvangt en achterna rent
"geocachen zoals bedoeld" heeft afscheid genomen van het spelletje wat de merendeel van de mensen nu met hun GPS of telefoon speelt 

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 uur geleden zei Sivota:

Tja, tot voor kort heb ik nog 1 op de 5 loggers aangeschreven dat de opdracht niet compleet was en aangegeven wat ik nog miste. Een aantal maakt het dan gelukkig alsnog in orde.

Ik heb nog aan de tekst op de pagina gesleuteld ook, totdat ik vond dat deze echt duidelijk genoeg was en toen heb ik toch maar de (m.i. onvriendelijke) opmerking toegevoegd: "LEES A.U.B. ZORGVULDIG! WANNEER DE TAAK NIET VOLLEDIG WORDT UITGEVOERD DAN WORDT UW LOG VERWIJDERD."

Enkele logs die niet (helemaal) voldeden, maar wel de goede intentie hadden en geplaatst werden terwijl ik nog aan mijn tekst sleutelde heb ik laten staan.

Ik stuur overigens nog wel een mailtje wanneer het niet klopt, maar met boze mails ben ik helemaal klaar. Als je geen zin hebt om een taak te doen, dan moet je geen virtual cache gaan bezoeken. Dan verwijder ik gewoon de log (en ik kan aan de reacties merken dat men dat niet gewend lijkt te zijn).

Dat is misschien het verschil tussen de oude en nieuwe virtual caches. Veel cache eigenaren van de oude virtuals reageren niet meer op logs die niet kloppen.

NA logs van fake accounts heb ik op deze cache niet gehad (wel op een andere) en het is voor mij een reden om onmiddellijk een mail naar het hoofdkwartier te sturen. (Toen ik dat eerder eens deed werd ik uitgemaakt voor NSB'er en is dat account ook gesloten. Zulke mensen horen, wat mij betreft, in de hobby niet thuis)

Gelukkig krijg ik voor het merendeel hele leuke logs (en mails) van cachers die wel moeite doen en het verhaal en de cache waarderen en dat maakt het voor mij zeer de moeite waard...

 

 

Hebben jij of anderen nog tips over hoe de boel wat eenduidiger is te maken?

Ik heb het dan wel met een lijstje onderaan uitgebreid, maar dat zou eigenlijk niet nodig moeten zijn vind ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo PnavE-81

Ik heb je cachepagina bekeken en vind dar je het goed uitgewerkt hebt, het is ook een leuke uitdaging. Als ik dichter in de buurt zou wonen, zou ik er zeker voor gaan. Misschien iets voor een vakantie.

Wat ik niet echt eenduidig vind is dat je (ik geloof in de eerste alinea) schrijft dat je naar alle uithoeken van de waard moet en soms zelfs naar de tegenoverliggende oever. Als ik de opdracht goed begrijp moet je een foto maken op de pont of op beide oevers bij de aanlegplaats. Ik neem aan dat het niet de bedoeling is om even snel de pont op te rennen en een foto te maken voordat de pont vertrekt, dus mensen die het letterlijk lezen denken dat ze altijd naar de overkant moeten. 

Het lijstje is inderdaad niet echt nodig, maar wel handig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De tekst zie ik geen gekke of ontbrekende dingen.

Ik zou wel bij de eigenschappen zeker het pictogram >10km toevoegen, ook dat deze met auto is te doen neem ik aan?

Het aantal sterren voor de moeilijkheid is misschien ook te laag, dit vanwege het feit dat er best een afstand afgelegd moet worden.

 

@Barny: Wat ik bedoel met spel spelen hoe het is bedoeld is het volgende, het maakt niet uit hoe je bij een cache komt (gps / smartphone / toeval) maar het logboek* voorzien van je (erin geschreven) naam, dit met respect voor de legger én voor de omgeving, en vervolgens een (mooie) log op .com! Het is niet zo moeilijk...

 

*Indien het een cache is waarbij fysiek een logboek aanwezig is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...