Spring naar bijdragen

Aanvallende buizerd.


Twumi

Aanbevolen berichten

Het is off-topic en de buizerd - waar het mee begon  - zal inmiddels wel ergens anders de lastpak uithangen maar na de kaaiman komt vaak ook de griezelige vogelspin in het nieuws.

Ik zag op het journaal een paar agenten een dode per ongeluk platgetrapte vogelspin tonen die voor de nodige paniek ergens had gezorgd.

Het volgende beest dat nog in deze komkommertijd het nieuws moet halen is  de glibberige gifslang.

KOMKOMMERS in het NIEUWS

 

Vergeet de Groningse piranja niet, het wordt echt levens gevaarlijk om in het noorden van het land pootje te baaien...heeft iemand de Kruimeldief nog gezien na de warme zwemdagen :) .

 

EINDE KOMKOMMERNIEUWS

 

Meer komkommer info klik hier

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

  • 3 years later...

Maar niet getreurd, de Gevaarlijke Buizerd uit 2004 heeft een waardige opvolger gevonden dit jaar (of het is nog dezelfde rakker):

Waarschuwing tegen agressieve buizerd

Staatsbosbeheer plaatst vandaag een hek met een bord langs een strook bos aan de Roodbeenweg tussen Lelystad en Dronten om te waarschuwen voor een agressieve buizerd. Omdat het dier al voor het vierde jaar hardlopers aanvalt die te dicht bij het nest komen, is hiertoe besloten.

 

Passanten zijn voortaan gewaarschuwd door de tekst ,,Aanvallende buizerd'', vertelde boswachter Egbert van Wijhe. De roofvogel, met een spanwijdte van ongeveer 1,2 meter, valt alleen in deze periode aan, als ze jongen heeft.

 

Buizerds kunnen ongeveer 15 jaar oud worden. Het gedrag van de vogel is afwijkend. Vandaar dat Staatsbosbeheer ervan uit gaat dat het al jaren om hetzelfde dier gaat.

Dus als ik SBB mag geloven dan is de buizerd waar GeoWolf melding van maakte, een andere geweest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je je afvraagt waarom de site "AGF" om een password vraagt: dat lijkt 'm te zitten in het plaatje dat Dutch Locutus 4 jaar geleden probeerde te uploaden...

 

Da's inmiddels verholpen :blink: !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Ik hoor van deskundigen: "Het gaat best goed met de buizerd in Nederland".

Ofwel in gewone taal: er komen er steeds meer van.

Onderstaand bericht zal vast en zeker niet de laatste zijn van deze zomer. Het komkomerseizoen begin ook binnenkort, moet je bedenken.

 

Buizerd valt jogger twee keer aan in bos

s-HEERENBERG - Een Terborgenaar die regelmatig jogt in het Bergherbos is zondag door een buizerd aangevallen. "Ik was aan het lopen en plotseling voelde ik een klap op mijn hoofd", zegt de man. "Het was heel vreemd, zomaar een klap te voelen. Ik bleef perplex staan en zag toen die vogel. Hij moet van achteren aan zijn komen vliegen. Een aanval in de rug." [...]

De man die bloed op zijn hoofd voelde, besloot door te lopen en de vogel scheerde daarna nog een keer rakelings langs. [...]

Volgens Wassink zijn het ook meestal joggers die de sigaar zijn. "Blijkbaar beschouwen de vogels dat hardlopen als vluchtgedrag en voelen ze zich daardoor iets sterker. Net als bij honden. Als je blijft staan en ze aankijkt, doen ze niets. Ren je weg, dan krijg je ze achter je aan", zegt Wassink.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zelfs onze lieve schoolkids zijn niet meer veilig.

Leeuwarder courant gister

OLDELAMER - Gewapend met stokken fietsen de kinderen in Oldelamer sinds kort naar school. De jeugd moet zich beschermen tegen een agressieve buizerd die ze de stuipen op het lijf jaagt. Net als vorig jaar heeft de roofvogel een nest vlakbij de openbare weg gebouwd.

 

ik heb begrepen dat de plaatselijke vogelbescherming nu de kinderen begeleid.

 

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

eigenlijk kinderbescherming EN vogelbescherming.

 

De mensen van de kinderbescherming kunnen die vogel waarschijnlijk wel schieten.

En om die vogel daar dan weer tegen te beschermen, kun je de mensen van de vogelbescherming inschakelen.

 

of zoiets......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
zelfs onze lieve schoolkids zijn niet meer veilig.

Leeuwarder courant gister

OLDELAMER - Gewapend met stokken fietsen de kinderen in Oldelamer sinds kort naar school. De jeugd moet zich beschermen tegen een agressieve buizerd die ze de stuipen op het lijf jaagt. Net als vorig jaar heeft de roofvogel een nest vlakbij de openbare weg gebouwd.

ik heb begrepen dat de plaatselijke vogelbescherming nu de kinderen begeleid.

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

Friese kinderen krijgen bescherming tegen buizerd

"It is a jungle out there!!"

De gevaarlijke situatie is opgelost.

Alsof het een auto-toertje door een safari park betreft: raampjes dicht vanwege de Wilde Beesten.

In het Friese Oldekamer gaan kinderen met een taxibusjes naar school wegens een agressieve buizerd

Dit lees ik bij Weer agressieve buizerd in Flevoland

Opnieuw worden Flevolanders geteisterd door een agressieve buizerd.

Voor de tweede keer in korte tijd is een wandelaar in Zeewolde door een buizerd aangevallen, meldt de gemeente. In een stuk bos tegenover de sportvelden aan de Horsterweg viel de roofvogel aan. Eerder was een melding op de Schollevaarweg.

De buizerd verdedigt zijn nest met jongen. Zijn doelwit is over het algemeen mensen met opzichtig gekleurde kleding. Burgers worden geadviseerd het stuk bos aan de Horsterweg te mijden tot de jongen het nest verlaten hebben.

Vorige maand plaatste Staatsbosbeheer in de omgeving van Dronten waarschuwingsborden tegen een aanvallende buizerd. In het Friese Oldekamer gaan kinderen met een taxibusjes naar school wegens een agressieve buizerd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11 months later...

De Buizerd is weer in het nieuws. Dat is altijd sterk seizoen afhankelijk.

Weer aanval van buizerds in Flevoland

30 juni 2008 13:39

Twee buizerds vallen mensen aan in Zeewolde. Dat heeft boswachter André Wels van Staatsbosbeheer maandag laten weten.

Het is de tweede keer in korte tijd dat Staatsbosbeheer waarschuwt voor agressieve buizerds in Flevoland. Recentelijk werd een man gegrepen door een buizerd in een deel van het Horsterwold. Een soortgenoot heeft onlangs ook een man aangevallen.[...]

In mei plaatste Staatsbosbeheer een hek met een waarschuwingsbord bij Dronten. Daar zit een buizerd die voor het vierde jaar hardlopers aanvalt om zijn nest te verdedigen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Buizerd is weer in het nieuws. Dat is altijd sterk seizoen afhankelijk.

Weer aanval van buizerds in Flevoland

30 juni 2008 13:39

Twee buizerds vallen mensen aan in Zeewolde. Dat heeft boswachter André Wels van Staatsbosbeheer maandag laten weten.

Het is de tweede keer in korte tijd dat Staatsbosbeheer waarschuwt voor agressieve buizerds in Flevoland. Recentelijk werd een man gegrepen door een buizerd in een deel van het Horsterwold. Een soortgenoot heeft onlangs ook een man aangevallen.[...]

In mei plaatste Staatsbosbeheer een hek met een waarschuwingsbord bij Dronten. Daar zit een buizerd die voor het vierde jaar hardlopers aanvalt om zijn nest te verdedigen

 

Het zijn toch wel hele mooie beestjes, ik heb een paar keer de eer gehad om met een ''vogelringer'' mee op pad te gaan. En vervolgens de jongen beet te houden zodat de vogelringer de ring om de poot kon monteren.

 

En de beestjes hebben inderdaad krachtige klauwen, zelf de jonge pluizige beestjes wil je niet dat ze grip krijgen op je hand of arm. Dat gaat tot bloedens toe! Maar van de moeder/vader buizerd tijdens dit hele gebeuren nooit last gehad. Die was meestal al weg voordat we op 5 m van het nest waren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Buizerd is weer in het nieuws. Dat is altijd sterk seizoen afhankelijk.

Weer aanval van buizerds in Flevoland

 

 

http://vroegevogels.vara.nl/nieuws-item.167.0.htm --- Pagina niet gevonden

 

Je hebt een link ingevoegd die de administrator verbiedt --- is de melding als ik de correcte link wil invoeren hier.

 

Maar waarom die link nou niet mag???

 

Dan maar even copy /paste

--------------------------------------------

 

30 juni 2008 13:39

 

Twee buizerds vallen mensen aan in Zeewolde. Dat heeft boswachter André Wels van Staatsbosbeheer maandag laten weten.

 

Het is de tweede keer in korte tijd dat Staatsbosbeheer waarschuwt voor agressieve buizerds in Flevoland. Recentelijk werd een man gegrepen door een buizerd in een deel van het Horsterwold. Een soortgenoot heeft onlangs ook een man aangevallen.

 

De roofvogels verdedigen hun nest met jongen door een aanval van achteren. ,,Hij zet zijn klauwen in het hoofd'', zegt Wels. "Dat levert een vuile wond op.'' Hij raadt mensen aan om de plaatsen met de nesten de komende weken te mijden tot de jongen hun nest hebben verlaten.

 

In mei plaatste Staatsbosbeheer een hek met een waarschuwingsbord bij Dronten. Daar zit een buizerd die voor het vierde jaar hardlopers aanvalt om zijn nest te verdedigen. In Flevoland komen veel roofvogels voor, met name buizerds. Een buizerd heeft een spanwijdte van ongeveer 1,2 meter.

 

Bron: ANP

bewerkt door Ringeling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook in Waspik, om de hoek bij mijn ouderlijk huis, is een gevaarlijke buizerd, inclusief bordje. De cache Waspik komt er langs. 't beestje beschermt zijn nest in mei en juni. Mevrouw Goonie is een paar weken geleden ook geslachtofferd toen we op de schapen van mijn ouders pasten. Ze fietste naar haar werk, dacht niet na bij het bordje en hoorde een krijs achter zich. Vrijwel direct tikte de buizerd haar op het hoofd met zijn snavel. Ze is er echter zonder verwondingen van af gekomen. Deze buizerd heeft elk jaar wel een aanvaring met een trimmer of fietser. Hij houdt zich wel netjes aan een vastgesteld gebied, als je de bordjes mag geloven. Het ene bordje staat aan het begin van de weg, het andere halverwege, waar de gemeentegrens ligt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...