Spring naar bijdragen

2 Vragen Wat Betreft Invoeren Caches


Koen-Thirza

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

2 vragen wat betreft invoeren van caches in de GPS.

Wie kan ons helpen?

 

1. Als wij een PQ aanmaken op .com, hoe moeten we deze dan in de GPS zetten? Downloaden en dan gewoon in een map van de gps plakken of moet dit m.b.v. GSAK?

 

2. Als wij op GSAK een corrected coord naar de GPS willen sturen lukt dit niet, dan 'werkt' continu GPSbabel niet. Moet je dit naast GSAK downloaden of spoort GSAK gewoon niet?

 

Alvast bedankt :)

 

Koen-Thirza

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

1. Als wij een PQ aanmaken op .com, hoe moeten we deze dan in de GPS zetten? Downloaden en dan gewoon in een map van de gps plakken of moet dit m.b.v. GSAK?

 

Volgens mij kan beiden, maar in de praktijk gebruik ik altijd GSAK om een selectie (via Filter) te maken.

Dan komen namelijk ook mijn oplossingen voor puzzels en corrected coordinates mee.

Recent gebruik ik hierbij de macro "Filters" zodat ik een combinatie van meerdere filters kan maken:

- alle caches in een bepaalde straal behalve mysteries OR

- alle opgeloste puzzels met gecorrigeerde coordinaten

2. Als wij op GSAK een corrected coord naar de GPS willen sturen lukt dit niet, dan 'werkt' continu GPSbabel niet. Moet je dit naast GSAK downloaden of spoort GSAK gewoon niet?

 

De gecorrigeerde coordinaten stuur je mee als je de optie "GPS - Send Waypoints" gebruikt - wel eerst via GPS Setup jouw type GPS aangeven

(aangevinkt zijn Include additonal waypoints, All children, Nr of logs to include 5, Clear GPS before sending, Waypoint type: Geocaches)

 

Veel succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vrees dat ik enkel kan antwoorden op de eerste vraag, daar ik allicht de enige overtuigde niet-GSAK-gebruiker ben ;-)

 

Ik maak een PQ van 1000 caches in een straal van 100km. In de PQ-settings stel ik in dat ik elke vrijdag een mailtje krijg. In dat mailtje staat een link om te downloaden.

Deze download ik als een zip-bestand, open ik en zet het in de folder GPX op de Oregon.

En zo heb ik altijd de 1000 dichtsbijzijnde caches bij mij. De vrijdag daarop krijg ik opnieuw een mail maar zijn automatisch de gevonden caches en caches die disabbled zijn niet in de lijst opgenomen.

Het enige nadeel: je krijgt geen spoilerfoto's mee.. Maar daarvoor gebruik ik dan weer mijn smartphone...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1. Ik doe altijd alles via GSAK. Ook PQ's laad ik eerst in GSAK. Zoals Birdie.NL al zei: je kan filters gebruiken. Bovendien heb ik dan altijd de PQ offline bij me (op de laptop). Ik wis namelijk na elke cachedag de tracklog, trips en gevonden caches uit mijn gps.

 

2. Ik gebruik daar de GarminExport macro voor. Die neemt alle corrected coordinates netjes mee. Problemen met GPSbabel heb ik nooit gehad, die zit bij GSAK meegeleverd. Als je problemen blijft houden is het misschien handig om GSAK opnieuw te installeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

 

Het is heel gemakkelijk om corrected coordinaten naar de GPS te sturen via GSAK.

Ik neem aan dat de gecorrigeerde coordinaten in GSAK zijn in gevoerd.

Je sluit je GPS aan de PC aan, je gaat via de macro Export GPS en als die open is klik je onder "conversations" aan de rechterkant op het scherm het vinkje aan welk staat voor

"Convert GSAK created waypoints to Geocaches"

Daarna zullen altijd de ge corrigeerde WP's automaties naar je GPS worden gestuurd.

Succes Team Norskk.

 

Wat betreft de vraag hoe een PQ in GSAK te krijgen.

Je slaat de PQ op in een map.

Je start GSAK op en klikt op het icoon Open GPS/Lock en vult in het nieuwe veld in de map waar je PQ is opgeslagen en de database waar je de PQ in wilt plaatsen.

Dan op OK en de rest volgt vanzelf.

 

Succes Team Norskk

Voor meer vragen over GSAK stuur maar een PM.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1. Als wij een PQ aanmaken op .com, hoe moeten we deze dan in de GPS zetten? Downloaden en dan gewoon in een map van de gps plakken of moet dit m.b.v. GSAK?

 

Volgens mij kan beiden, maar in de praktijk gebruik ik altijd GSAK om een selectie (via Filter) te maken.

Dan komen namelijk ook mijn oplossingen voor puzzels en corrected coordinates mee.

Recent gebruik ik hierbij de macro "Filters" zodat ik een combinatie van meerdere filters kan maken:

- alle caches in een bepaalde straal behalve mysteries OR

- alle opgeloste puzzels met gecorrigeerde coordinaten

2. Als wij op GSAK een corrected coord naar de GPS willen sturen lukt dit niet, dan 'werkt' continu GPSbabel niet. Moet je dit naast GSAK downloaden of spoort GSAK gewoon niet?

 

De gecorrigeerde coordinaten stuur je mee als je de optie "GPS - Send Waypoints" gebruikt - wel eerst via GPS Setup jouw type GPS aangeven

(aangevinkt zijn Include additonal waypoints, All children, Nr of logs to include 5, Clear GPS before sending, Waypoint type: Geocaches)

 

Veel succes

 

 

Met jou antwoord kwamen we er volledig uit!

 

Superbedankt voor je hulp!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zonder GSAK (er zijn meer niet GSAK gebruikers)

 

PQ zonder mysteries draaien en in de GPX map zetten.

 

Opgeloste mysteries van een correct coordinaat voorzien op Geocaching.com en in een user list plaatsen.

PQ van die user list draaien en in de GPX map zetten.

 

Nadeel: Op de opgeloste mysteries kun je geen filter zetten op bijvoorbeeld: this cache is active.

 

Werkt verder als een speer en op GC.com heb je bij de cache zelf een kaartje waar de cache echt ligt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...