Spring naar bijdragen

Hoe neem jij je GPS mee?


  

252 leden hebben gestemd

  1. 1. Als ik mijn GPS meeneem, dan ......

    • stop ik hem los in mijn zak
      63
    • hang ik hem aan de lanyard om mijn nek
      52
    • heb ik een neopreen etui waar hij in zit
      20
    • hang ik hem aan mijn riem met een belt-clip
      28
    • hang ik hem aan mijn rugzak/riem/etc met een carabiner haak
      43
    • doe ik het anders
      46


Aanbevolen berichten

Geen tasje, geen clip (dan moet die stomme bobbel op de GPS 60Cx zitten en kun je hem nergens meer neerleggen.). Altijd in de hand met de lanyard om de pols. Soms gewoon in de jaszak (waar dan geen sleutels oid in mogen zitten) en als het langer duurt gaat-ie in m'n foto rugzak. Als het alleen om de track gaat doe ik dat so-wie-so. Ik vind het kiezen uit allerlei kwaaie oplossingen: tasjes met plastic voorkanten betekenen uiteindelijk doffe plekken op het scherm. Maar iedereen heeft z'n eigen voorkeuren. Dat-ie er wat gebruikt uit gaat zien is niet zo'n probleem: het is een gebruiksvoorwerp en na een paar jaar komt er vast weer een nieuwe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Um... meestal gewoon los in de handjes.... :)

 

heet dat vervelende touw, dat zich in de auto steeds om de versnellingspook of de handrem wikkelt wanneer ik de GPS op de knie heb liggen, trouwens een "lanyard"... nooit geweten.... :newyear:

bewerkt door De Oliva's
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruik de belt clip. Niet aan m'n riem maar aan de schouderban van m'n rugzak. De GPS hangt dan op m,n schouder en is makkelijk te pakken enweer terug te hangen. De belt clip verslijt wel zodat z'n borging niet goed blijft werken. Maar dat duurt tenminste een jaar.

 

Geldt voor ons ook, de laatste optie dus. Beltclip aan de schouderband van de rugzak.

 

In het veld heb ik mijn gps (een 60Cx) óf in de hand óf aan de riemclip. Ik heb hem in het veld nooit in een hoesje, omdat dat niet prettig werkt.

 

Bij het vervoer (bv. in jaszak of rugzak) heb ik hem in een neopreen tasje. Dit als bescherming tegen krassen e.d.

 

Overigens zijn die neopreen tasjes vaak ook wel goedkoper te krijgen. Ik heb er een van Gilsson.

 

Inderdaad, neopreenhoesje belemmert het efficient omgaan met de bediening van de knopjes.

Schermfolie is handiger.

 

Op de fiets gebruik ik de houder waarbij een hoesje al helemaal niet past. Hoesje is dus alleen handig tegen krassen in je rugzak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Iedereen!

 

Leuk dat iedereen zo enthousiast zijn eigen manier van opbergen heeft toegelicht. Ik denk dat ik eerst maar eens een belt-clip ga proberen. Al moet ik zeggen dat zo'n hoesje zoals Smeule heeft er ook wel erg luxe uitziet.... :)

 

 

Die vond ik er ook luxe uitzien, waar heb je die vandaan? Lijkt me een goede manier om je garmin te beschermen............

Hier een linkje naar een nederlandse site, scheeld weer verzend kosten.

 

En hier een linkje waar wij de beschermkoker samen met de GPS hebben gekocht.

 

Overigens is het wel vrij duur, maar het geeft een goede bescherming.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruik ook een neopreen hoesje van Gilsson voor mijn Vista Cx. Ik heb de draagriem van een portofoon er aan vastgemaakt zodat ik hem om mijn schouder en nek kan hangen. Het voordeel hiervan is dat ik de GPS met een simpele beweging achter mijn rug kan draaien zodat hij minder opvalt als ik hem onder mijn jas draag.

Het enige nadeel van zo'n hoesje is dat het schermpje wat moeilijker zichtbaar is bij felle zon of bij schemer.

Dat scheefzitten herken ik niet. Hij wil wel eens verschuiven in het hoesje zodat de joystick niet naar links of rechts kan, maar dat is eenvoudig te corrigeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Iedereen!

 

Leuk dat iedereen zo enthousiast zijn eigen manier van opbergen heeft toegelicht. Ik denk dat ik eerst maar eens een belt-clip ga proberen. Al moet ik zeggen dat zo'n hoesje zoals Smeule heeft er ook wel erg luxe uitziet.... :)

 

 

Die vond ik er ook luxe uitzien, waar heb je die vandaan? Lijkt me een goede manier om je garmin te beschermen............

Hier een linkje naar een nederlandse site, scheeld weer verzend kosten.

 

En hier een linkje waar wij de beschermkoker samen met de GPS hebben gekocht.

 

Overigens is het wel vrij duur, maar het geeft een goede bescherming.

 

 

Hee bedankt, is wel een leuke optie voor een verjaardags kado!!!!!!!!! :newyear:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vista HcX.

 

Zit in neopropeen hoesje en dan zit het lusje van de PGS door een D-ring aan de schouderriem van mijn rugzak. Zit dan lekker dicht tegen mijn lijf, bungelt niet en als ik hem nodig heb haal ik hem uit dat hoesje en is het lusje lang genoeg om goed te gebruiken.

bewerkt door maartenhd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik fiets heel veel en zet mijn 60CSX daarom altijd met de speciale Garmin fietshouder vast aan het stuur.

Als ik wat verder weg ga huur ik meestal een OV fiets en dan hangt ie aan een koord om mijn nek. Ik ben wel aan het overwegen om een tweede houder aan te schaffen om die dan tijdelijk op de huurfiets te kunnen bevestigen. Gisteren nog op een huurfiets 65 km door de Biesbosch gefietst en dan ben je op een gegeven moment het heen en weer gebungel van de GPS wel zat.

Sinds ik mijn GPS een keertje heb laten liggen bij een cache (gelukkig lag ie er nog toen ik terug ging) hangt ie bij het loopwerk eigenlijk altijd met een koord om mijn nek.

 

De houder van Garmin voor aan het fietsstuur is naar mijn mening heel handig en robuust.

bewerkt door Grote Griezel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mij GPS hangt altijd gewoon om mijn nek.

Geen riemclip of ander gedoe.

Als ik de cache gevonden hebt mik ik hem ook gewoon in mijn cachetasje zonder hoesje of andere bescherming.

Het is een gebruiksvoorwerp, hij kan tegen een stootje dus niet te moeilijk doen.

:dribble:

 

K4P12

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hier hangt de gps om de nek en dan alleen aan een koord van palm (het bier) omdat die precies de juiste lengte heeft samen met de karabijnhaak die aan de colorado zit. zijn wel klaar met cachen wordt hij gewoon in de tas gegooid. Verder zit er een beschermfolie op die we al regelmatig vervangen hebben, want na verloop van tijd zie je door de krasjes op de folie en de zon op het scherm het scherm minder duidelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb mijn trouwe Magellan

in een steuntje op mijn dashboard staan

 

om dwars door bos en hei en weiden

in mijn auto naar de cache te rijden

 

Ik maak hem dus vrijwel nooit los

omdat ik rucksichtslos naar het eindpunt ros...

 

voor die laatste meter die ik dan nog moet gaan

kan ik de GPS wel laten staan...

 

nee..voor mij geen clip of hoes of ander gemier

ik raap die cache wel vanuit mijn portier

 

want ik moet die FTF en dat moet dus snel

en als ik het niet doe, doet een ander het wel...

 

de natuur, of de nachtelijke rust verstoren?

wat kan mij dat schelen...ik moet SCOREN!

 

en gaat Geocachen zo naar de gallemiezen?

och...er zijn nog zoveel hobby's om uit te kiezen...

 

Nee...laat mij maar met m'n GPS in mijn dashboardsteun rijen...

dat scheelt me een hoesje ...en een hoop batterijen!!

 

:yes:

 

 

:dribble: Hulde om er zo'n rijm uit te persen zo vroeg op de ochtend..... En je ben nog niet eens topic starter in dit draadje :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik loop meestal met de Garmin 60 csx in mijn handen, met een polsbandje voor extra borging. Bij langere afstanden doe ik hem tussendoor wel eens in mijn jaszak en hoop dan dat daar geen scherpe/harde dingen in zitten die krassen op de display veroorzaken.

 

Waar ik benieuwd naar ben is de genoemde beschermfolie. Ik heb hier naar zitten zoeken en heb deze ontdekt:

 

http://www.kabelhuis.nl/N_frame.html?http:...+N_art_566.html

 

Is deze ook voor mijn GPSr geschikt of hebben jullie betere ideeën? Kennen jullie deze leverancier?

 

Alvast bedankt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...