Spring naar bijdragen

Caches Op Een Grote Cirkel (Vakantie)


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Mail is verzonden en het resultaat van de cirkel is veel belovend wat omgeving betreft. Dat gaat vast een leuk reisje worden half mei. Tentje mee en lekker toeren en cachen.

 

Mannen vreselijk bedankt voor de moeite!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal de resultaten markeren met de wilson lowerbound score van project-gc. In andere woorden: de betere caches aangeven, de actuele stand favo's erbij doen, en de gcvotes scores toevoegen. Heb 2 queries uitstaan: bandbreedte 2 km (alleen online trads), en bandbreedte 1 km (alle trads).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oeps

 

De 2 km zone levert slechts 1 wilson cache op: Nel tempo possible (is iid een leuke om te doen). Overigens wel met ruim aantal favo's, maar de grootste is een TB hotel.

Ik zal de 1km zone maar weglaten (had slechts 300 caches, deels offline).

 

Vraag is of de band tot iets meer opgerekt kan/moet worden ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmm, i do see a problem.

De cirkel is elips, van straal van 244km tot 255 km

Mijn plaatje wijkt af van Japijoo in de zin dat ik in duitsland iets meer naar links uitkom.

 

Als ik de route op .com bekijk (ingelezen van de track) ziet deze er niet uit zoals op het plaatje van japiloo

bewerkt door thex
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het plaatje dat in postje #13 staat is voordat ik het nieuwe middelpunt en straal van bjorri heb gebruikt. De nieuwe ligt inderdaad meer naar links. Ik zal zo hier ff een screenshotje bij zetten. Maar het zou wel een cirkel moet zijn.

Edit: Inderdaad, bij duinkerken is de straal 255km en bij de kust aan de noord kant 245km. Dat is apart. Eens even kijken wat daar mis gaat. Hieronder de track (met deze afwijking dus)

 

bgqqdd.png

 

Edit2: Nu weet ik het weer. In de online tools gebruik ik de projectie berekening voor een ellips, in de offline tools (die ik hiervoor gebruikt heb) wordt nog gerekend met de aarde als een bol, dat verklaart de afwijking. Ik zal even kijken of ik het makkelijk met de online tools kan doen.

bewerkt door Japiejoo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als een benadering van afstandsberekeningen geen rekening houdt met de vervorming van de aarde, zit je er met die afstanden zo naast. Ook gsak kan een rekenfout maken. Ik heb zwaarder materiaal nodig om dit uit te zoeken. Als alternatief zou ik een excel met mm preciesie rd bereking kunnen nemen, deze kunnen oprekken tot over de toelaatbare grenzen heen, en dan opnieuw in het plate vlak uitrekenen. Zelf heb ik ook een afstandsbereking thuis liggen op basis van WGS84 en die wijkt ook af (wel wat minder meen ik me te herinneren).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...