Spring naar bijdragen

Het Glazen Huis Komt Naar Leiden


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Prima dat glazen huis, daar niet van, maar wat heeft het met geocachen te maken?

En waarom wil je daarvoor speciaal een event organiseren?

Tja, bijzondere gebeurtenis wellicht? Of geld doneren voor het goede doel en een verzoekplaatje aanvragen?

Er zijn zo veel events die weinig tot niets met geocachen te maken hebben.

Denk aan de vele flasmob events van amper enkele minuten, levert alleen een puntje op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Prima dat glazen huis, daar niet van, maar wat heeft het met geocachen te maken?

En waarom wil je daarvoor speciaal een event organiseren?

Vandaar mijn oproep. Misschien zijn er Leidse cachers bereid om ter gelegenheid van dit event een cache neer te leggen. Ik kom uit Assendelft (heb onderhand bijna 40 caches neergelegd en er komen er meer), maar vind Leiden te ver om een (onderhoudbare) cache neer te leggen.

Daarnaast vind ik Serious Request een prima moment om geocaching onder de aandacht te brengen.

Teams die hierbij willen komen kunnen dit doen om verschillende redenen:

- Ze willen een puntje scoren

- Ze willen een aantal caches in Leiden en omgeving oppikken

- Ze waren toch al van plan om Serious Request te ondersteunen en kunnen het nu doen op hun favouriete manier (en dus NIET door een plaatje aan te vragen)

- Ze zijn gek op events

- Ze willen een puntje pakken voor de Fizzy Challenge (het wordt geen 1.5/1.5)

- ....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaar mijn oproep. Misschien zijn er Leidse cachers bereid om ter gelegenheid van dit event een cache neer te leggen. [...]

Daarnaast vind ik Serious Request een prima moment om geocaching onder de aandacht te brengen.

 

2. Commercial caches are disallowed. As a general rule, reviewers will not publish cache pages that seem commercial. A commercial cache has one or more of the following characteristics:

[...]

3. It contains links to businesses, commercial advertisers, charities, political agendas or social agendas.

4. It contains the logo of a business or organization, including non-profit organizations.

 

Dus ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij weet jkdewolff niet eens wat een geocache event is.

 

Want wat hij nu wil druist lijnrecht tegen over wat groundspeak als event ziet, maar hij maakt zeer zeker kans om het toch voor elkaar te krijgen, en hoe kan dat dan?

 

Nu ben ik niet de beroerdste dus zal het even uitleggen: in het kort een geocacheevent is een bijeenkomst georganiseerd door geocachers en open is voor alle geocachers.

 

ook heeft groundspeak er enkel voorbeelden bijgegeven wat zeker geen event kan zijn zoals een event kan niet zijn om gezamenlijk een andere cache te gaan zoeken, een event kan niet zijn gezamenlijk naar een sport event kijken, een event kan niet zijn om gezamenlijk naar een vuurwerkshow te kijken, en een event kan ook niet zijn bedoeld voor radio amateur dag te bezoeken.

 

Groundspeak zegt ook duidelijk dat een geocache event een event moet zijn, primaire voor en door geocachers, ik zuig dit niet uit mijn duim maar dit alles is te lezen bij

 

http://support.groundspeak.com/index.php?pg=kb.page&id=308#event

 

Dus een beetje revieuwer schiet jou event plan daar op af, (en terecht. Maar dat later*)

 

Maar!

 

En dan wel een hele dikke maar , of zo als de yankies het in bijna elke meelwisselingen zeggen "however" wanhoop niet, want daar ben je als rechtgeaarde Hollander het natuurlijk niet mee eens, jij wilt iets en heb dikke poep aan wat groundspeak ooit eens bedacht heb, dus ga je zeuren bij de revieuwers en kom aan met vele voorbeelden van geocacheevents die ook tegen die uitzonderingen bezondigen, noem maar zo iets als de marine dagen in Den Helder, de jaarlijke Jota events door de scouting, het event om te kijken naar de 4 daagse wandelaars, de familidag van het Flevo natuurlandschaps event, een event om te kijken hoe sinterklaas binnengehaald word, het komende Belgische event waar 5 man een “kans” maken om te mogen duiken in een zwembad en de rest van de aanwezige mogen toe kijken

 

Allemaal events die lijnrecht tegenover de event gedachte van groundspeak staan maar toch doorgang hebben mogen vinden,

 

Dus gewapend met die voorbeelden ga je de revieuwers spammen, als die revieuwers een beetje rechte rug hebben zullen ze mededelen dat dat juist uitzonderingen zijn en daartengevolge helemaal geen rechten aan ontleent kunnen worden!

 

Maar revieuwers zijn ook maar simpele knoppendruk pionnen in het complexe groundspeak verhaal dus als het slijmen dat ze zulk goed werk verrichten en meer van de lege bla bla verhalen niet geholpen heb en de veren diep in den kont ook niet het gewenste resultaat hebben kan je altijd nog de yankees zelf contacten,

 

En daar ligt je winst.

 

Als je met een goed verhaal naar die yankies toe gaat, (misbruik de woorden zielige kinderen/moeders en/of militairen vooral veel) (daar hebben die kortzichtige Amerikanen een duidelijk zwak voor) en vooral veel zeggen en benadrukken dat groundspeak ook heel goed werk doet, werk je net als alle anderen gewoon tot aan je ellebogen in hun anus en dan ik kan je op een presenteerblaadje aangeven dat de simpele knoppendrukkende revieuw apies weer eens voor de zoveelste maal worden gepasseerd en dat zo je glazenkooi event gewoon doorgang kan vinden,

 

Ik zou zeggen, doe je voordeel er mee.

 

*Persoonlijk vind ik het helemaal niks dat een stel van die gasten die zelf miljoenen verdienen een miljoenen verslindend project als het glazen huis misbuiken voor de simpele kijk en luister cijfers, ik ben verzot op geocacheevents maar op deze geocacheevent midden tussen de luidruchtige en dronken 3FM luisteraars zul je mij dus ook niet zien

 

 

Barny

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, maar ik ben niet de persoon om de reviewers te spammen of te gaan likken.

Als men vind dat het niet kan dan niet. En natuurlijk kan ik nog wel wat anders bedenken (een flashmob of Meet-and-Greet in Leiden (toevallig op het moment dat het Glazen Huis er staat)), maar dat is niet mijn stijl.

En Barny, ik weet wel wat een event is, ik vertik het alleen om al die regeltjes te lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je zou ook een oproepje kunnen doen in het draadje "samen op stap"

Daarin zou je kunnen oproepen om met een groepje cachers in en rondom Leiden een aantal caches te gaan doen. En daarna een bezoekje brengen aan het glazen huis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het event gaat niet door.

Ik ben blij dat er mensen nog boven kunnen staan. :thumbup:

Ook dit jaar gaat er weer een donatie naar SR, maar Leiden is mij een beetje ver uit de buurt.

Natuurlijk gaat er een donatie naar SR. Ik maak er alleen geen event vann. Iemand anders mag het proberen en ik zal deze persoon graag helpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben er verslaafd aan dat Glazen Huis. Al jaren verander ik vanaf het moment dat de djs in het huis gaan zitten in een soort voyeur.

 

Ik zorg ervoor dat ik van elk draaiende camera een schermpje heb lopen op mijn computer, en zit uren en uren en uren te turen en te luisteren.

 

En nu komen ze in in leiden, de stad waar ik woon. Ooh yeah!

 

Dat word dus even niet cachen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...