Spring naar bijdragen

Ongepaste Wissel Truc


Aanbevolen berichten

Vreemde toestand, maar hoewel ik nog maar kort aan het geocachen ben (ruim een week :)) ben ik ook al tegen verstoorde caches aangelopen. Een ammobox die open en bloot tussen de bomen stond en TB's en coins eruit.

 

Vraagje:

heb je toestemming gevraagd aan de eigenaar van het terrein voor het plaatsen van de cache? ik zou hier anders ook eens navragen.

 

Succes ermee !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Met stomme verbazing hebben we nu voor het eerst over dit 'nieuwe' fenomeen gelezen. Zo te lezen gaat het nog over medecachers ook! Echt walgelijk. Binnenkort moet je je ammobox nog met een kabel aan een betonnen fundering leggen. Om eerlijk te zijn, hebben we dat wel eens eerder gezien. Waarschijnlijk een ervaringsdeskundige.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het al wel een keertje andersom meegemaakt: de cacher vond dat mijn cache niet groot genoeg was (was toen een klein Tupperware bakje) en vond het dus blijkbaar toegestaan om de bak weg te halen en te vervangen door een veel groter exemplaar (een emmertje die 2,5x zo groot was). De dader was in dit geval wel gelijk bekend, aangezien er gewoon een bericht neergezet werd met:

 

"Het te kleine plastik bakje heb ik vervangen door een iets groter bakje zodat er ook wat spulletjes in kunnen.

alles in het donker moeten doen vanavond dus de volgende, graag ff controleren hoe het er bij ligt."

 

Blijkbaar vinden sommige cachers dat ze zelf mogen bepalen hoe groot de cache is die er ligt etc... En als je dan een mailtje stuurt dat dat toch eigenlijk niet de bedoeling is etc etc wordt gewoon niet gereageerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We zijn de tel even kwijt, maar we tellen minimaal twintig keer de woorden ´walgelijk´, ´gruwelijk´ en ´ bespottelijk´.

 

En dat:

 

Voor een kistje van een paar luttele euro die verwisseld is door een plastic doosje van waarschijnlijk iets meer waarde ;)

 

Het lijkt wel komkommertijd dat we ons hiervoor druk gaan maken.

 

Het team van Geopolitie stelt andere prioriteiten en gaat over tot de orde van de dag.

 

Dit onzindraadje cq. dossier ´doosje verwisseld´ kan gesloten worden :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach iedereen weet dat de cachepolitie boven de wet staat en een van de gene is die tot zoiets in staat zou kunnen zijn, dus zo'n reactie kan je verwachten. Ik kan aleen maar hopen dat het met je eigen caches ook eens gebeurd, kijken hoe je dan reageert...

bewerkt door n0kk0
Link naar opmerking
Deel via andere websites

We zijn de tel even kwijt, maar we tellen minimaal twintig keer de woorden ´walgelijk´, ´gruwelijk´ en ´ bespottelijk´.

En dat:

 

Voor een kistje van een paar luttele euro die verwisseld is door een plastic doosje van waarschijnlijk iets meer waarde ;)

Het lijkt wel komkommertijd dat we ons hiervoor druk gaan maken.

Het team van Geopolitie stelt andere prioriteiten en gaat over tot de orde van de dag.

Dit onzindraadje cq. dossier ´doosje verwisseld´ kan gesloten worden :lol:

Het gaat niet om de waarde van het kistje, maar dat mensen zomaar aan spullen komen. Daarom past het woordje `respectloos` beter bij de situatie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het team van Geopolitie stelt andere prioriteiten en gaat over tot de orde van de dag.

 

vraag me af wat voor prioriteiten dat zijn? Heb nog niet gemerkt dat de geopolitie iets oplost. Maar dat kan ook aan mij liggen :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

...Ik zou gewoon de vinders een mailtje sturen en er zo achter komen wanneer hij gejat is.

Maar dan weet je toch eigenlijk nog steeds niks?

Als persoon 1 zegt dat hij er nog was

Persoon 2 zegt weg

Persoon 3 zegt weg

 

Dan geeft het wel iets aan, wanneer iets is gebeurt. En misschien toen toch iets opvallends hebben gezien.

Maar de kans is nog steeds klein dat de kist terug komt.

 

Plus aangemerkt dat niet iedereen die aan geocachen doet dit ook logt in het logboek of op internet. Dus weet je dan nog helemaal niets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aan een eigen cache zitten risico's. Zo kan het in dit geval gebeuren dat een box verdwijnt, en nu is het natuurlijk extra zuur als je bijna zeker weet dat het door een cacher is gebeurt. En misschien is degene er nu zo van geschrokken met al deze opmerkingen over het wat gebeurt is dat ie hem wel terug legt :thumbup:.

 

Micro - killer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het valt toch nooit helemaal uit te sluiten dat een cache toevallig is gevonden door een niet-cacher. Als de dader in de buurt woont, en de cache is hooguit tien minuten lopen van de P (wat vaak zo is), kan het aantrekkelijk zijn om later terug te komen voor het verwisselen van de box. Sommige mensen zijn goed in het onthouden van plekken.

 

Ik kan me goed voorstellen dat het men als nog irritanter ervaart dan een complete rip, omdat de dader zichzelf schijnheilig zal voorhouden dat het geen diefstal is als de cache "verzorgd" achterblijft.

bewerkt door TuuronTour
Link naar opmerking
Deel via andere websites

We zijn de tel even kwijt, maar we tellen minimaal twintig keer de woorden ´walgelijk´, ´gruwelijk´ en ´ bespottelijk´.

 

En dat:

 

Voor een kistje van een paar luttele euro die verwisseld is door een plastic doosje van waarschijnlijk iets meer waarde ;)

 

Het lijkt wel komkommertijd dat we ons hiervoor druk gaan maken.

 

Het team van Geopolitie stelt andere prioriteiten en gaat over tot de orde van de dag.

 

Dit onzindraadje cq. dossier ´doosje verwisseld´ kan gesloten worden :lol:

 

De verhuftering en verloedering van Nederland werd mede mogelijk gemaakt door ...........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

De verhuftering en verloedering van Nederland werd mede mogelijk gemaakt door ...........

 

 

Met dank voor de vriendelijke verdachtmaking.

 

Het team van Geopolitie blijft zich verbazen over de krachttermen die de revu passeren over iets onbenulligs :crybaby:

 

Wordt het niet eens hoog tijd dat we weer lekker gaan cachen i.p.v. ons druk te maken over het feit dat er ergens een goedkope munitiekist is vervangen door notabene een duurdere tupperware bak?

 

Hier maken we ons druk over een stukje plastic, aan de andere kant van de wereld (Thailand) staat een kwart van het land blank. Daar horen we niemand over.

 

Het stukje plastic schijnt opeens van groot nationaal belang te zijn :lol1:

 

Moraal: er zijn ergere dingen waar we ons druk over zouden kunnen maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja hoor, veel ergere dingen, maar daar gaat dit topic niet over.

Het gaat hier over het jatten/vernielen van een anders eigendommen.

Of vind meneer nepagent het ook niet erg als we zijn eigendommen jatten en zeggen er zijn wel ergere dingen in de wereld?

 

Edit: Stemmingmakerij noemen ze dat!

bewerkt door team nessa
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom zou iemand een munitiekistje van 3 tot 5 euro vervangen door een tupperware doosje van 10 tot 15 euro?

 

Misschien heeft die cacher de munitiekist inderdaad hardhandig bewerkt om hem open te krijgen, sommige kistjes

zijn haast onmogelijk of helemaal niet open te krijgen, omdat het deksel klempt. Uit schaamte om zijn daad te

melden heeft die cacher vrij snel na zijn bezoek een tupperware doosje neergelegd en de inhoud netjes overgeheveld.

 

Waarom zou iemand een munitiekistje van 3 tot 5 euro vervangen door een tupperware doosje van 10 tot 15 euro?

 

Meneer de nepagent is uiteraard wars van jatten, maar denkt dat hier heel wat anders aan de hand is ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...