Spring naar bijdragen

Ongepaste Wissel Truc


Aanbevolen berichten

Belachelijk!

 

Mag ik vragen om welke cache het gaat? Was het een Traditional of moest er wat meer moeite gedaan worden om de cache te vinden? Zijn er meer van soortgelijke gevallen bekend in de omgeving van deze cache?

 

Wanneer het een niet-Traditional cache is geweest, dan lijkt me de kans groot dat het iemand moet zijn die bekend is met GC. Het is maar net hoeveel moeite diegene wil doen om dat Ammoboxje te verkrijgen.

 

Wie weet staat je Ammobox inmiddels wel op marktplaats??

 

Edit: http://kopen.marktplaats.nl/search.php?stop_force_description_search=1&from_searchbox_advanced=1&q=munitiekist&g=0&qsf=0&postcode=&distance=&search=Zoek

bewerkt door Veendammer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Het betreft hier een multi. "Waar is het!" GC28BJY. En naar mijn weten zijn er niet meer van dit soort acties bekend hier in de omgeving. Laten we hopen dat dit eenmalig is geweest of dat die gene anoniem :ph34r: de kist weer terug plaatst en de tupperware box gewoon weer bij oma in de kast kan zetten.

"The Heuv"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit gebeurd wel vaker helaas. Zelf ook meegemaakt dat de cache gewoon helemaal weg is op een plaats waar echt geen dreuzels zullen komen.

 

Tip: sla met slagletters oid een naam of kenmerk in de kist. Kom je hem misschien weer tegen in het veld heb je gelijk de dader.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit gebeurd wel vaker helaas. Zelf ook meegemaakt dat de cache gewoon helemaal weg is op een plaats waar echt geen dreuzels zullen komen.

 

Tip: sla met slagletters oid een naam of kenmerk in de kist. Kom je hem misschien weer tegen in het veld heb je gelijk de dader.

 

En dan levenslang verbannen van GC B)

 

Hopen dat het inderdaad maar eenmalig is geweest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben dit ook al twee keer meegemaakt. Gelukkig is er in beide gevallen een Tupperware doosje voor in de plaats gelegd.

Onze nieuwe cache was na twee weken al geript. Sinds dat we er een Tupperware doosje hebben liggen ipv de ammobox blijft hij liggen.

Iemand is gewoon gek op de kisten.

Het is alleen een beetje raar. Als je even goed rond kijkt kun je een ammobox goedkoper aan komen dan een Tupperware doos.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je alle vinders een mailtje stuurt met de vraag hoe de cache eruit zag kom je er vanzelf achter (mits iedereen reageert) wanneer de cache is 'verandert' in een tupperware. Blijft natuurlijk gissen .. maar het is het proberen waard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier liggen gelukkig alle kisten nog, maar dit soort ongein maakt wel dat die van ons allemaal gemerkt gaan worden met onze naam, en wel zo duidelijk dat een eventuele dief ze wel laat liggen.

 

Mailen met de vinders kan iets opleveren, maar het is ook heel goed mogelijk dat de dief de cache een tijd geleden heeft gelogd en weken later is teruggekomen om de kisten te ruilen, waardoor je mogelijk de verkeerde gaat beschuldigen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb laatst hetzelfde gehad met een coin die weg was en heb iedereen die tussen het plaatsen en het verdwijnen van de coin gelogd heeft een mail gestuurd, hij gaat nu volgende week weer op weg ! :) Soms levert het toch wat op en als het een cacher is voelt hij zich misschien betrapt... als iedereen waarbij dit gebeurd mails gaat sturen zal hij zich vanzelf meer in het nouw gedreven voelen en het niet meer doen hoop ik...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het sturen van een mail aan alle vinders is 1 van de stappen. Op basis daarvan alleen kan je niemand beschuldigen. Verdenken hooguit. Maar er is meer. Dat zal ik hier niet neerzetten want het kan maar zo zijn dat er bepaalde rotte appels meelezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

...Ik zou gewoon de vinders een mailtje sturen en er zo achter komen wanneer hij gejat is.

Maar dan weet je toch eigenlijk nog steeds niks?

Als persoon 1 zegt dat hij er nog was

Persoon 2 zegt weg

Persoon 3 zegt weg

 

Dan geeft het wel iets aan, wanneer iets is gebeurt. En misschien toen toch iets opvallends hebben gezien.

Maar de kans is nog steeds klein dat de kist terug komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben dit ook al twee keer meegemaakt. Gelukkig is er in beide gevallen een Tupperware doosje voor in de plaats gelegd.

Iemand is gewoon gek op de kisten.

 

Ik wil het zeker niet verdegigen hoor maar ik vroeg me ineens af of er misschien een anti-militair rondloopt. Iemand die vind dat er geen militaire spullen voor een spel/hobby moeten worden gebruikt. Een soort pacifist. Ik vind het wel vreemd dat iemand boxen wisselt. De meeste dieven zouden de kist meenemen zonder een tupperwarebox terug te leggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mag ik vragen om welke cache het gaat? Was het een Traditional of moest er wat meer moeite gedaan worden om de cache te vinden? Zijn er meer van soortgelijke gevallen bekend in de omgeving van deze cache?

 

Wanneer het een niet-Traditional cache is geweest, dan lijkt me de kans groot dat het iemand moet zijn die bekend is met GC. Het is maar net hoeveel moeite diegene wil doen om dat Ammoboxje te verkrijgen.

deze logica snap ik niet helemaal. Stel ik weet niets van geocachen en ik kom een kissie tegen. Wat maakt het dan uit of het een tradi, multi of iets anders is? Ik kwam gewoon een kissie tegen. Of zie ik dat verkeerd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als persoon 1 zegt dat hij er nog was

Persoon 2 zegt weg

Persoon 3 zegt weg

 

Dan geeft het wel iets aan, wanneer iets is gebeurt. En misschien toen toch iets opvallends hebben gezien.

Maar de kans is nog steeds klein dat de kist terug komt.

Dat snap ik wel, maar ik bedoel dat je dan nog steeds niet weet wie de kist heeft weggehaald, alleen wanneer het ongeveer gebeurd is. En daar schiet je volgens mij nog maar bar weinig mee op. In theorie kan nog steeds iedereen de kist hebben omgeruild. Het opvallende kan ook weken eerder hebben plaatsgevonden, nl een cacher of ripper of allebei, die een tijdje bewonderend naar het munitiekistje heeft staan kijken.

 

Het is triest, maar minder erg dan helemaal weg.

 

Overigens krijg ik zojuist door dat bij een van mijn eigen caches (Alverna: GC1C43D) een tweede kist is neergelegd!!! Ik ga straks even kijken, maar verwacht dat de ripper van de eerste cache (die ik onlangs heb vervangen) berouw heeft gekregen of heeft gezien tot welk spelletje dit kistje behoorde. Maar ik kan ook niet uitsluiten dat het het kistje is waar het in dit draadje om draait... :eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...