Spring naar bijdragen

Cache geript, wat nu?


Aanbevolen berichten

Volkomen niet mee eens. Het maakt natuurlijk niks uit of je 1 of 1000 caches hebt gevonden. als er nog nooit een cache van jou is verdwenen weet je niet wat je moet/kan doen. Totdat de eerste cache verdwijnt. dan ga je daar pas op nalezen en vragen. Het is volkomen onmogelijk om alles door te lezen en te onthouden "voor het geval dat"...

 

Daar gaan we weer met het aloude twist toch moet ik ook maar weer zeggen dat toen ik de logs las van die betreffende cache er vanaf het begin veelvuldig gesproken werd van de belabberde manier van verbergen en daar er tot aan het laatst geen verandering in is gekomen, de eigenaar vond het waarschijnlijk niet nodig om dat probleem de takkelen, hoezo geript het mag een groot wonder genoemd worden dat hij nu pas is gevonden door een onverlaat en er dan ook meteen een CITO cache heeft van gemaakt.

 

De ene nieuwbee heeft het vakkundig/leuk/ of een schitterende cacherondje maken eerder onder de knie dan een ander maar eenmaal door ervaring weet je zo langzamerhand wel wat wel en niet ripgevoelig is dunkt mij.

 

De twee cache’s die ik van jou heb bezocht vond ik een prachtig stukje huisvlijt maar de plek waar ze verborgen zijn doet dat alles meteen teniet, naar mijn mening een jammerlijk gemiste kans, de nieuwste was ik naderhand maar wat blij dat ik niet voor de ontmaagding ben gegaan als ik zo de logjes lees.

En de hint schijnt ook op diverse plekken van toepassing te zijn zodat er aardig wat gestruind ( lees onnodig gezocht gewoeld en beschadigt is) ook een gemiste kans.

Al deze gemiste kansen waren denk ik niet gebeurt als er iets meer over na gedacht was ( lees ervaring achter zat).

 

No hard feelings gewoon een gedachte gang van mij die ik weer eens bekent maak

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

 

Via UMTS

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik neem heel bewust (in elk geval met muziekwijk2) het risico op verlies. Ik heb een <peep> hekel aan die laffe nano's, en vind dat er ook in de bebouwde kom best wat caches mogen wezen, dus...

 

#1 ligt hier tot in de eeuwigheid. daar ben ik volledig van overtuigd. Zelfs als "vreemjde snuiters" het loggen opmerken, zullen ze nog niet snel het lef hebben om daar te gaan graven.

 

Mijn plannen om een grotere muziekwijk serie te maken zijn even koel gezet, doordat mensen het te druk vinden. Voor muziekwijk1 geldt dat ik in 7 jaar nog niet zoveel mensen heb gezien als sinds de cache er ligt. Er loopt, fietst, hangt nooit iemand bij ons achter. En als dat wel zo is, is ie na 1 minuut weer weg. Voor muziekwijk2 geldt dat er inderdaad huizen staan, maar geen mens die op de bisjes zit te letten. En hangjongeren ? Die zijn aan het skaten. En verder zien die alleen elkaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik neem heel bewust (in elk geval met muziekwijk2) het risico op verlies. Ik heb een <peep> hekel aan die laffe nano's, en vind dat er ook in de bebouwde kom best wat caches mogen wezen, dus...

 

#1 ligt hier tot in de eeuwigheid. daar ben ik volledig van overtuigd. Zelfs als "vreemjde snuiters" het loggen opmerken, zullen ze nog niet snel het lef hebben om daar te gaan graven.

 

Mijn plannen om een grotere muziekwijk serie te maken zijn even koel gezet, doordat mensen het te druk vinden. Voor muziekwijk1 geldt dat ik in 7 jaar nog niet zoveel mensen heb gezien als sinds de cache er ligt. Er loopt, fietst, hangt nooit iemand bij ons achter. En als dat wel zo is, is ie na 1 minuut weer weg. Voor muziekwijk2 geldt dat er inderdaad huizen staan, maar geen mens die op de bisjes zit te letten. En hangjongeren ? Die zijn aan het skaten. En verder zien die alleen elkaar.

 

ja kan wel wezen maar ik ben zo een "onhandig persoon" ( en ik hoop dat er ook nog meer van die "sukkels" zijn als ik ) die tenminste nog proberen om een cache zo onopvallend als mogenlijk te loggen zodat de hunter na mij de cache ook nog mag vinden, wie weet hoever hij daar vandaan woont en dan tervergeefs zoekt in een rommelig bosje omdat de maker van de cache nog wel heel bewust het risico van verlies neemt, ik zou er niet aan moetten denken dat ik die hunter was, tevens vind ik het niet prettig om een cache te zoeken waarbij ik als grote kerel alleen zich toch wel wat "verdacht" gedraagt in een woonwijk in de buurt van een kinderspeelplaatsen, niet wetende wat te zoeken.

nano's, regelars, boxsen de grote maakt niet uit, wel de plek waar ze verborgen zijn, dat is het wezelijke verschil.

voor wie en met wat voor een idee er achter liggen cache's eigenlijk

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om heel bewust een cache neer te leggen met het risico op verlies! :crybaby:

Hoop dan toch dat er niet een mooie coin of tb van ons inzit. :crybaby:

 

Trouwens "laffe" nano's bestaan niet, het is maar waar je van houdt. De serie nano's in Almere zijn leuk om te doen, dus.... :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 years later...

Ik was zojuist getuige van het rippen van een tradi door een groep van ongeveer 10 jongens van een jaar of 15.

Ik fietste er toevallig langs en ben op een afstandje staan kijken (als vrouw alleen heb je echt een kans als je hier iets over zou zeggen) om te zien of ze misschien de koker nog achter zouden laten.

Omdat ik onderweg was naar een andere cache ben ik eerst daarheen gegaan toen de jongens weggefietst waren.

Tot mijn verbazing stonden ze op de plek waar die tradi zou moeten liggen ook te zoeken. Ik zag dat 1 van de jongens met een telefoon aan het zoeken was.

Ik kan me niet indenken dat hij een account heeft. Dit had dus voorkomen kunnen worden als het een members only cache geweest was.

Ik heb de betreffende CO's op de hoogte gesteld en hoop dat de schade beperkt blijft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben het niet helemaal met je eens, ook Premium Member caches kunnen geript worden als ze op de verkeerde plaats liggen. Zeker bij vaak bezochte tradies zijn er cachepaadjes zichtbaar en dan wordt je natuurlijk al nieuwsgierig als dat nergens naartoe gaat (achter een boom of paal verdwijnt). Zo heb ik al wel caches gevonden zonder van te voren te weten dat er een cache lag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

gelukkig was het een koker en geen echte cache, dus er valt niets stuk te maken

ik verwacht wel dat dit de laatste rip van hun is gewest omdat ze die gast met het geocaching appie op zijn telefoon hartelijk hebben zitten uit te lachen om het "vinden" van zo een koker, ha ha ha is dit nu een schat zal er wel gegrapt zijn

en weet je gelijk hebben ze!

 

niets verloren zou ik zeggen, dankzij het overal maar bekent (MOETEN) maken van dit voormalig stiekeme hobby zou ik bijna zeggen voor het blijven aanmoedigen van het spelletje overal rond te bazuinen en het kokerprobleem word vanzelf geCITO't

 

 

Barny

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Od, waarom zou ik dat doen als anderen het met hart en ziel uitdragen

lees de logs, zie draadje geocachen in de media, en het geocachen word gepromoot op een schaal waar Mac Donalds zijn vingers bij aflikt

maar zelfs het laagste van het laagste schorriemorrie van ons land heeft niet zo veel zin om kokers te jatten, en gelijk kan ik ze geven, het is alleen zo verdraait jammer als ze per abuis eens een mooie kist met inhoud vinden, dan word er wel echt schade geleden bij een of meerdere geocachers, maar dan komt het op dit forum met liefde omarmde slogan van de wegkijk en struisvogelpolitiek aanhangers "iedereen cached op zijn eigen manier" en zo is dan dat smetje ook weer goed geblaat

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...