Spring naar bijdragen

Bekisting Voor Ingraven Munitiekist


Richard.K.

Aanbevolen berichten

Nog even een saillante aanvulling op mijn eerdere post....

Mijn bron, zelf ook slachtoffer met een disabled cache vanwege vermeende ingraving, attendeerde mij er nog even op dat er nog iets in de mail staat...
Dat wil ik hier dan ook nog wel even melden.
Letterlijk uit de email overgenomen:

er is nu vanuit de community een klacht binnengekomen over deze cache: Met de melding dat deze (semi-)begraven zou zijn

 

Er is dus geen sprake van controle door de reviewer, maar de betreffende caches zijn kennelijk gewoon door iemand 'verlinkt'.
Opvallend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

er zijn voor zover ik kon vinden 10 gevallen...allemaal in dezelfde regio

 

 

GC66E9M Laren snel weg A27
GC5C4X7 Gooise Meren GeoRoute Fortenland
GC5M4R6 Hilversum Ban de cache
GC5H2D7 Laren Georoute Bussumer- en Westerheide
GC5CMCN Wijdemeren Geogame Park - De Voorraad van de Familie Eekhoorn
GC4DJR9 Hilversum De zwerfkei
GC57VVM Wijdemeren Geogame Park - Bruggetjes in Boekesteyn
GC45MX3 Almere AHCC: Almere-Hout Carpool Cache
GC3298G Wijdemeren De Ballast
GC4KP7Y Baarn Anders is leuk!





bewerkt door PnavE_81
Link naar opmerking
Deel via andere websites

http://coord.info/GLKXCTV1

 

"Met deze log willen we de cache weer activeren. Er was een misverstand over de plaatsing. Ik zal in de cache tekst nog even vermelden dan er voor de cache absoluut niet gegraven hoeft te worden"

 

​dus toch!

 

nu even kijken wie er zo "flink" was om geen Nm log te schrijven maar wel groundspeak

 

​Barny

 

​edit

PnavE_81 het gaat om totaal 13 cache's

bewerkt door barny
Link naar opmerking
Deel via andere websites

http://coord.info/GLKXP2KC

 

Ik ken de situatie te plaatse niet maar komt op mij wat gek over. Cache ligt normaal gesproken op het nulpunt lijkt me. Iemand verplaatst hem en begraaft hem half. Lijkt me dat co hem dan op de originele plek kan terugleggen zonder coordinaatupdate....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, ik snap het eerlijk gezegd wel. Ik wil me niet roomser voordoen dan de paus, maar waarom zijn er regels als je deze blijkbaar toch maar gewoon mag negeren zolang je het maar verzwijgt voor de reviewer.
Het ingraven van behuizingen is natuurlijk een geweldige verstopmethode, maar 1 van de regels van het spel is dat het simpelweg niet mag. Die regel is ongetwijfeld met de amerikaanse situatie in gedachten opgesteld. In nederland is elke vierkante meter natuur aangelegd, dus de schop is er al eens ingeweest in wat voor vorm dan ook. Als de natuurbeheerder prima vindt dat er nog een schop ingaat om een bekisting voor een cache in te graven, tja dan vind ik dat verder prima, maar het voldoet simpelweg niet aan de regels van het spel.

 

Het lijkt me niet gek dat vanuit de nederlandse reviewers (misschien samen met andere landen) een regelwijziging wordt voorgesteld die wat realistischer is in ons deel van de wereld.

 

Tot die tijd lijkt me echter dat je gewoon de regels van het spel zoals het is moet volgen. Dat de reviewers tot nu toe deze regel hebben genegeerd (nouja niet hebben ingegrepen tenzij er expliciet vermeld stond dat er iets was ingegraven, ook al kon een blind paard al wel opmaken dat dat duidelijk in sommige gevallen het geval was), is een keuze die ze hebben gemaakt. Als er dan echter een officiele melding komt, moeten zij zich ook gewoon aan de regels houden (en terecht).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het grappige is dat zelfs cache's van een andere revieuwer tijdelijk niet meer online zijn

het zal wel komen omdat er een cache niet door de revieuw is gekomen en die stumper heeft geklaagd bij groundspeak met de voorbeelden er bij van andere cache's in de buurt die wel begraven zijn.

nu is slaafje GeoGuy vanuit groundspeak verplicht om deze handelingen te doen, hem zelf interesseert het geen totaal, maar durft geen enkel weerwoord te geven naar de bobo's uit de state's of Amirika stel dat hij zijn "aanzien" kwijt raakt en het gemis van spiegeltjes en glimmertjes die hij als ruil toegestuurd krijgt.

 

dit waait wel over

 

Barny

  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De vraag is inmiddels ook door iemand op facebook in de vlaamse reviewer groep gesteld en een vlaamse reviewer heeft hier ook al op geantwoord:

"Extra controle is niet gevraagd.
Maar er staat duidelijk in de GS Guidelines dat begraven Geocaches verboden zijn.
Een "keldertje" zoals dat mooi heet is dus ook verboden "

en

"Ik begrijp de commotie eigenlijk niet.
Als je nu denkt dat wij vanuit GS HQ de opdracht gaan krijgen om al de Geocaches in België te gaan controleren .... #NOTDONE"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch hebben ze in Walonie eerder op verzoek van GS HQ geruimd, alle caches meer dan 3 meter van het pad af waar geen duidelijke toestemming voor was (op verzoek van waals ministerie). Heeft 400 geocaches de kop gekost.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een mooie discussie weer. Begraven mag van de Amerikanen niet meer. Dan moet er hier nogal wat verdwijnen en dat terwijl je regelmatig goedkeuring van de natuurbeheerder krijgt om de cache te begraven.

Ik ben en blijf de mening dat er wat richtlijnen moeten zijn maar het zijn richtlijnen en zeker geen REGELS. En je mag best afwijken van wat richtlijnen als het past in 's lands wijs en eer. Ben nog steeds geen Amerikaans staatsburger.

  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...