Spring naar bijdragen

Linkalovers

Aanbevolen berichten

We gebruiken al jaren de Hapé Nv77 ( 1 uur snellader ) en oa. de PowerBase 2000mAh batterijen van de Action. De lader is supersnel en laad alle types én merken batterijen en weigert nooit/zelden een batterij. De Action batterijen doen gewoon hun ‘werk’ en velen zijn al tig keer ( supersnel ) opgeladen.

 

Onlangs ( na jaren dienst ) ging de voeding van de Hapé lader defect en hebben we een Varta 57070 lader gekocht. Wat een onding, deze lader laadt ( waarschijnlijk ) alleen Varta batterijen en weigert dus bijna alle andere merken :hammer: . Dus toen maar een oplossing bedacht voor de defecte voeding van de Hapé ( en de Varta lader op zolder gemikt ).

 

Helaas is gister ook de Hapé lader zelf kapot gegaan en nu moeten we een andere lader kopen, maar we willen niet, dat we ook onze huidige batterijen moeten vervangen.

 

 

Wie weet ( heeft ervaring met ) een snellader, die ook batterijen van andere merken kan/wil laden?

 

 

B.v.d. voor alle informatie :thumbsup:

 

Team LinkaLovers

 

 

Edit: Enkele typo's aangepast

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

@Kikker

 

Ik had dat draadje ook gelezen, maar de 'Eneloop' laders lijken mij eigenlijk te langzaam: +/ 110 min. per set AA.

 

 

Iedereen weet vast wel hoe dat gaat: jij of de kinderen willen nu wat doen en ......de batterij is leeg.

 

"Waar zijn de reserve batterijen?" & "Wat, allemaal op?"

 

"Nee......niemand heeft de laatste 2 volle gepakt" & "de huidige batterijen zijn al weken leeg...." ja?ja?ja?

 

"Nee......die in de WII zijn ook allemaal leeg." & "nee, daar zit geen batterij meer in, die heeft al iemand anders gebruikt...." ja?ja?ja?

 

 

De Hapé Nv77 perste een setje AA ( 2000mAh ) binnen 45 min. vol. Dat is ( inderdaad ) niet zo goed voor de batterij, maar in al die jaren, is er maar een enkele Powerbase uitgevallen. Tevens kost een setje van 4 Powerbase 2000mAh batterijen ( in de aanbieding ) maar ongeveer €4,-, dus 'so what?' Daar willen ik niet op wachten.

 

 

Edit: Dikke vingers...

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haasten, haasten en waarom. Eneloops lopen niet snel leeg dus als je wat setjes in voorraad hebt, grijp je niet snel mis.

Zeg maar dat wij mooi weer lopers zijn. Zo van....goh, mooi en droog weer vanmiddag ( anders dan voorspeld ).....even niets te doen?.....gaan we een Multi lopen? Oké, maar dan moeten we ook zo weg, anders halen we die 8 Km vandaag niet meer.

 

 

En ...... ja, natuurlijk hebben we 'voorraad', maar als de kinderen met de WII willen spelen gebruiken ze 8 stuks en als de voorraad niet door kabouters wordt aangevuld, dan heb je geen voorraad.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beter geen snelladers, toch? Ik heb meerdere malen gelezen dat deze je batterijen niet echt goed doen.

 

Geheel mee eens, erg goed voor je batterijen zijn ze niet, maar zie onderstaand....

 

We gebruiken al jaren de Hapé Nv77 ( 1 uur snellader ) en oa. de PowerBase 2000mAh batterijen van de Action.....De batterijen doen gewoon hun ‘werk’ en velen zijn al tig keer ( supersnel ) opgeladen.

.....in al die jaren, is er maar een enkele Powerbase uitgevallen....Tevens kost een setje van 4 Powerbase 2000mAh batterijen ( in de aanbieding ) maar ongeveer €4,-

 

 

En ik vind snelladers geweldig handig!

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo mede-Geocachers, ik ben toch niet de enige die een snellader gebruikt om zijn batterijen te op te laden?

 

Snelladers zijn inderdaad niet erg goed voor je batterijen, maar het is maar net waar je de prio legt: de levensduur van de batterij is het belangrijkste :no: of iemand heeft weer de laatste paar reserves gebruikt en jouw GPS-batterijen zijn nu bijna leeg, dus kan je niet gaan wandelen :crybaby: .

 

( Natuurlijk hebben we altijd een paar reserve batterijen bij ons, als we gaan Geocachen in de bossen. Maar die zijn voor……reserve )

 

Wie heeft een snellader die meerdere merken batterijen wil/kan laden en waarover hij/zij zo tevreden is, dat ze dat hier willen vermelden?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat heb ik gedaan maar als je er toch niets mee doet......

Sorry hoor, doe ik iets fout? :wacko:

 

Natuurlijk heb ik gelijk de Voltcraft IPC-1 bij Conrad bekeken. Maar zoals je misschien zelf ook wel snapt, wil ik graag meerdere types en ervaringen. Zodat ik een keuze kan maken, welk type mij het beste lijkt. Ik wil niet weer zo'n miskoop maken als met die Varta 57070 lader.

 

Alsnog: Bedankt voor je reactie, maar ik wil nog even wachten op meer types ( en hoop op meer reacties )...

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb in de vier jaar dat ik hier rondwaar al minstens 36 keer (beetje overdreven maar dat mag op een forum) dit onderwerp voorbij zien komen. Steeds worden dezelfde antwoorden gegeven. Je zou dus ook even de zoekfunctie kunnen gebruiken. Dan heb je in vijf minuten alle benodigde informatie bij elkaar en kun je linea recta je fiets uit de schuur halen om je naar de winkel te spoeden... Niet boos worden hoor.... Ik bedoel het goed....

bewerkt door Team Tabak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...