Spring naar bijdragen

Welke Rugzak Voor Het Cachen?


Dutchie-WbD

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik ben op zoek naar een mooie rugzak om te gebruiken tijdens het cachen.

 

Op dit moment heb ik een standaard rugzak, waar ik mijn spulletjes in heb zitten, echter dit is verre van ideaal.

Ik heb een volgende indeling:

- Een groot compartiment waar je van alles in kan gooien. Het betere graafwerk dus, als je iets moet hebben...

- Op de voorkant een klein compartimentje, net groot genoeg voor een paspoort of een paar TB's.

- Aan de zijkanten een compartiment waar een waterflesje in past (formaat petfles).

 

En dat was het.

 

Het grootste probleem wat ik echter heb, is dat als ik een kwartier met dat ding op m'n rug loop, je m'n shirt kan uitwringen. Niet echt wenselijk.

 

Nu heb ik gehoord dat er ook rugzakken zijn met een anti-transpiratie net. Hierdoor zit de rugzak niet tegen je rug, maar het net wel. Tussen net en rugzak zit een ruimte, waardoor je geen last van zweten krijgt. Lijkt me beter.

 

Ik weet ook dat deze verkrijgbaar zijn van Vaude en van Nomad. Prijzen liggen dan rond de 75 euro. Een heel bedrag voor een rugzakje (20 liter inhoud).

 

Mijn vraag aan de doorgewinterde cachers (maar ook aan de beginners als zij een perfecte oplossing hiervoor hebben):

Wat gebruiken jullie voor een rugzak (als je die gebruikt), wat is globaal de indeling en vooral, hoe duur was die en waar is die te koop?

 

Hoop op vele reacties, maar als er maar een is met een goed alternatief, is het ook goed :D.

 

Groeten

 

Theo

Dutchie-WbD

Team Weerkriebels.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Heb al jaren een Deuter rugzak. Deze zit niet direct tegen je rug aan, maar heeft een frame waardoor er ventilatie is tussen de rugzak en de rug. Een natte rug is daarmee verleden tijd (of het moet wel heel warm zijn). De rugzak bevalt heel erg goed. Zeer stevig en al de hele wereld over geweest. Na vele jaren van intensief gebruik is de rugzak nog in zeer goede staat en kan nog vele jaren mee.

De inhoud is 25 liter en dat is ruim voldoende voor het geocachen. Meestal zijn er mogelijkheden voor een camelbag (waterzak). Ideaal tijdens het cachen.

 

Een Deuter rugzak is niet goedkoop, maar je hebt er jaren plezier van en je hebt een echt goede rugzak die niet zomaar kapot gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben een vaude rugzak ook rond de 20 liter met zo een 'net' dat tegen je rug aan zit. Wij vinden hem erg handig, maar het is idd wel even zoeken als je iets nodig hebt, aangezien de binnenkant gewoon één vak is. We doen er meestal twee flesjes water in, wat te eten, tb's enz, fototoestel en dan is er nog wel ruimte over.

 

Wij gebruiken hem eigenlijk altijd als we gaan wandelen of op vakantie gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een toeval. Ook mijn oog valt op een Deuter. een Futura 28 welteverstaan. Een van de voordelen van die rugzak vind ik dat hij rondom los te ritsen is in tegenstelling tot mijn huidige ruzak (met stropkoord). De spullen die ik op een bepaald moment nodig heb zitten namelijk altijd onderin. Succes met het maken van een keuze!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb al vele jaren zo'n rugzak van het knaagdier en dan ook nog eigen merk.

Hij bevalt mij prima, juist doordat je niet alles gelijk op je rug hebt en er dus ruimte tussen je rug en tas is.

Ik weet echt niet meer hoe duur hij was, maar ze zijn er in verschillende maten en natuurlijk ook zeker van verschillende merken.

Toch zal de mijne nooit overdreven duur zijn geweest, want anders had ik hem nooit gekocht.

Succes met het uitzoeken van je nieuwe rugzak en daarna veel plezier ermee,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een Deuter ac lite 16. Wat voor mij belangrijk was: het ventilatiesysteem van deuter Advanced Aircomfort System :thumbup: . Een natte rug hoort tot het verleden, ook bij hoge temperaturen. Genoeg vakjes voor goodies, paspoort e.d. en ruimte voor een camelpack. Alles bij elkaar is het gewoon een lekker zakje!

Ze zijn overigens niet goedkoop maar dan heb je wel een zakje dat lang mee gaat.

Oja, kleine tip: Neem niet een te grote zak (16 a 18 liter is genoeg). Je gaat hem toch vol stoppen met dingen die je niet nodig zult hebben en daardoor wordt hij al snel te zwaar en te groot om lekker te cachen :thumbdown: .

 

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

 

Zelf ben ik ook langzamerhand op zoek naar een andere rugzak,

de oude rugzak heb ik 12 jaar meegedragen naar vele bestemmingen.

In het tijdschrift Op Pad (Editie 3-2011) staat een test met 17 verschillende dag-rugzakken

waar je misschien ook wel wat aan hebt. Ze hebben een inhoud van tussen de 14 en 25 liter.

De bovenstaande editie van Op Pad ligt tot en met 27 Mei in de winkel.

De Deuter Futura waar hierboven ook over gesproken word scoort het beste van allen in die test.

Wanneer je in de winkel bent, test dan goed de verschillende rugzakken met een aantal kg's bagage daarin.

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De grijze Nomad van onze oudste werd op school aangezien voor 'vuilniszak'. Als cachetas voldoet 'ie prima. Waterdicht, een groot vak van een liter of 15-20, met twee kleinere interne vakjes. Eén voorvakje voor schrijfmateriaal. Voor de caches in Nl gaat dat best. Voor ons uitstapje naar de Ardennen overweeg ik m'n backpack mee te nemen. Kan veel meer in en aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben sinds kort een Maxpedition Malaga. Hij is duur, maar dan gaat hij ook tientallen jaren mee (nog geen ervaring mee, maar hebben er alle vertrouwen in).

Aangezien wij veel met OV reizen vinden we een groot voordeel dat dit niet echt een rugzak is, maar een gearslinger. Hij is dus zonder hem echt af te doen van rug naar buik te verhuizen.

We hebben hier een mini rollypoly bij waar we drinken in mee kunnen nemen (1 liter fles of zoals wij meestal doen 2 kleine flesjes).

 

Te koop (voor veel geld) bij Yankee in Den Bosch. Maxpedition artikelen die zij niet in het assortiment hebben, willen ze wel zonder verplichtingen bestellen als je het eerst wilt zien. Dit kan echter enige tijd duren. Hoe lang, dat gaan we binnenkort ervaren. We hebben zojuist een bestelling de deur uit gedaan (met artikelen die ze niet standaard in het assortiment hebben).

Via internet is het natuurlijk ook altijd te bestellen bijv. bij amazon of anders in Amerika.

 

Even naar de prijzen gekeken: Malaga: 140 euro; rollypoly: 30 euro

 

Binnenkort komt er waarschijnlijk een iets grotere Kodiak (ook Maxpedition) bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelf vind ik het altijd fijn om wat dingen uit te broberen, dus het beste ga je naar een buitensportzaak met een ruim assortiment. Dan kan je ook een beetje rondneuzen van wat er allemaal te krijgen is. Elke mens en elke rugzak is net weer wat anders, dus om een voor jou lekker zittende rugzak te kopen zul je er een paar uit moeten proberen in de winkel. Probeer ook duurdere en goedkopere rugzakken dan dat je verwacht te gaan kopen, dan kan je het verschil voelen. Zorg dat er een gewicht in de rugzak zit zodat je kan voelen hoe een realistische dag-pak gewicht over de schouderbanden en de heupband verdeeld wordt. Het beste koop je een rugzak met zo weinig mogelijk ritssluitingen, dat is namelijk altijd het zwakste deel in de constructie. Wat ik zelf erg handig vind aan mijn rugzak is het vakje met regenhoes onderaan de tas zodat je altijd een droge rugzak houd, ook als je een regenjas vergeten bent of als het plotseling gaat regenen. Om wat centen te besparen kan je ook kijken bij Decathlon en het huismerk van Perrysport.

Zelf heb ik een 35L tas van Perrysport. Ik vind 'm lekker zitten, zowel als er niks in zit als wanneer er een weekendje camperen in zit. Er past dus net een weekendje camperen in, maar vaak doe ik 'm veel leger. Ik beoordeel vaak vantevoren heel goed wat ik nodig ga hebben of niet zodat ik niet te veel mee zeul. Hij was lekker goedkoop, maar er is wel al 1 (niet essentiële) ritssluiting kapot, maar ik gebruik 'm wel intensief. Het net tegen zweten werkt goed, behalve in zuid Spanje in het midden van de zomer in het midden van de dag.

 

Q :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor dit goede topic! Wij hebben zelf ook het probleem van de zwetende rugzak. Daarom waren wij eigenlijk al aan het zoeken naar een soort schooltas die met een lange lus om de schouders gedragen wordt. Maar als er rugzakken bestaan die niet zweten is dat wellicht een beter alternatief. Zo'n tas om je schouder hangt daar maar los te bungelen. Het voordeel van die is wel dat je er altijd in kan rommelen zonder dat je hem af doet. Lastig hoor... Ik blijf dit topic even volgen. Zijn er mensen met ervaring met een tas met lange lus over de schouder? Dan hoor ik die graag!

 

 

Groeten Jolanda

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...