Spring naar bijdragen

Batterij Laders


hesselannema

Aanbevolen berichten

Na lang wikken en wegen toch maar besteld: IPC-1

De luxe en uitgebreide Powerex MH-9000 laten liggen omdat deze,

volgens een review, gebruiksonvriendelijker zou zijn.

De snelle GP V600D lader weigert steeds meer batterijen.

Geen idee of ze dood en overleden zijn maar

ik kan er in ieder geval niet veel meer mee.

De optie was of gewoon weer nieuwe batterijen te kopen of

een andere lader aanschaffen en proberen de oude te reanimeren

Nu heb ik beide: Bij Conrad een IPC-1 met 8 * 2500mAh's besteld

Reuze benieuwd of met deze lader de 2700mHa GP's

weer nieuw leven in te blazen is.

Als ik meer weet zal ik het hier met jullie delen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Vrijdagmorgen ontvangen en ik kan zeggen: Geduld is een schone zaak!

 

Het kost allemaal wat tijd om oude batterijen weer te 'refreshen'

maar tot op heden ben ik positief over deze IPC-1.

De GP 2700's die door de GP V600D lader afgekeurd werden,

zijn inmiddels weer goed voor zo'n 1900 mAh.

Dat is natuurlijk lang geen 2700 mAh maar het is ook de vraag of

ze ooit werkelijk deze capaciteit gehad hebben.

Ook heb ik het idee dat ze flink mishandeld zijn door

de originele lader dus mopper ik niet.

 

Doordat je per schacht diverse programma's en laadstromen

kunt instellen kan ik nu alvast verder gaan met het

(dis)chargen & refreshen van 2 GP 1800 mAh accu's

terwijl de laatste 2 GP 2700's nog laden.

 

Wat mij betreft is dit apparaat een aanrader!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Heb de Voltcraft IPC-1. Werkt gewoon prima. Vooral de opties om de batterijen eerst te ontladen en vervolgens weer te laden houdt de batterijen jong en voorkomt het verlies door geheugenwerking. Oude batterijen heb ik er niet mee opgefrist, want oud blijft oud... Ik koop dan liever een nieuw setje. Dan weet ik zeker dat de volledige capaciteit (na enige keren ontladen en laden) behaald wordt en ook gehandhaafd blijft. Het lijkt mij, dat de oplader die bij NKON te koop is dezelfde is, maar met een andere naam. Ik zie geen verschillen, maar misschien dat er onder de motorkap wat wijzigingen zijn aangebracht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

aan de IPC-1 heb je een goede koop! Ik heb hem nu geruime tijd en bevalt prima. Snelladen, normaal laden, allemaal prima in orde.

Voordeel is dat je ook per accu kunt zien wat de staat is. Zo kwam ik er achter dat van een setje van 4 er 1 slecht was. Als je die dus samen in bijv je digitale camera doet werkt de camera eigenlijk maar op drie accu's en zijn ze dus ook weer snel leeg. Ik vind het een groot voordeel dat je dat nu dus ziet.

Verder helpt het opfrissen van accu's ook prima. Neemt alleen wel een paar dagen in beslag maar de accu's hebben daarna beduidend meer capaciteit.

Verder kun je er AA en AAA mee opladen ook dat vind ik een voordeel.

 

Enige nadeel is dat als een accu erg leeg is, zwak is, de lader soms weigert om hem op te laden en "empty" of "error" aangeeft. Als je die accu echter even in een oude oplader met standaard laadstroom doet, je weet wel, die dingen waar op staat hoeveel uur ze er in moeten blijven zitten voor een volledige lading, de IPC-1 ze wel weer herkend en laad.

 

Dus al met al, leuk apparaat, zeker ook omdat er adopters bij zitten zodat je de AA kunt gebruiken als D-C cellen. Voor het geval dat...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus al met al, leuk apparaat, zeker ook omdat er adopters bij zitten zodat je de AA kunt gebruiken als D-C cellen. Voor het geval dat...

 

Bedankt voor de info. Nu nog de MAHA woordvoerders :rolleyes:

Het is gewoon voor de fun die lader, want mijn huidige VARTA lader met 2300 mAh batterijen bevalt al drie jaar prima.

Lijkt me leuk oude "oplaadbare" batterijen te pimpen en de druppellaadfunctie is handig als je langere tijd geen batterij nodig hebt.

Overigens kan ik iedereen ook nog steeds een zonnecel adviseren. Werkt goed en is gewoon een grappige "duurzame" gadget.

Want zeg nu zelf, wie zit er tegenwoordig nog langer dan een/twee dagen zonder stroom (op een verdwaalde muggle in Spanje na dan B) )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien een rare vraag ;

 

Voor die Eneloop en Recyko batterijen (dus de lang houdbaar / weinig leegloop batterijen) is daar een speciale (bijgeleverde) lader voor nodig ?

Of voldoet je normale (bv GP) lader daar ook voor ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook een IPC-1 besteld. Dank Hessel voor je draadje en alle reacties. Als ie niet bevalt Hessel woont een dorp verderop! ;) Alle gekheid op een stokje, aldi, lidl laders geven mij de laatste tijd te vaak problemen. Benieuwd of deze lader sommige batterijen kan opfrissen. Met de voltmeter ben ik er ook achter gekomen dat inderdaad 2 batterijen in de colorado zo'n verschillende spanning hadden dat ik de ene maar weggegooid heb. Bij heel veel laders worden de batterijen ook per twee opgeladen. Erg nieuwsgierig of dit per batterij met de IPC beter gaat. Heb gekozen voor de IPC zonder L ivm ook mogelijkheid tot 12V gebruik, en een functie meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na de slechte ervaring van de laatste paar keer laden van de GP 2700 batterijen die direct al leeg waren bij het plaatsen in de gps ook de ipc1 maar besteld.

Gezien de goede recensies moet het wel een goede investering zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De opvolger/ verbeterde versie van de IPC1 leuk afgeprijst met 8 batterijen!

Net zo duur nu als de MAHA Powerex MH-C9000 lader

Het kan goedkoper op die site vervang www maar eens door sk

 

<KNIP> Het lijkt mij, dat de oplader die bij NKON te koop is dezelfde is, maar met een andere naam. Ik zie geen verschillen, maar misschien dat er onder de motorkap wat wijzigingen zijn aangebracht.

De Voltcraft IPC-1 en IPC-1L zijn idd ook bekend onder een ander merk/model naam La Crosse BC-900 en RS-700. Zie ook 1e posting. De BC-1000 lijkt mij de opvolger van de BC-900 (mogelijk hogere laadstroom)

 

aan de IPC-1 heb je een goede koop! Ik heb hem nu geruime tijd en bevalt prima. <KNIP>

 

Enige nadeel is dat als een accu erg leeg is, zwak is, de lader soms weigert om hem op te laden en "empty" of "error" aangeeft. Als je die accu echter even in een oude oplader met standaard laadstroom doet, je weet wel, die dingen waar op staat hoeveel uur ze er in moeten blijven zitten voor een volledige lading, de IPC-1 ze wel weer herkend en laad.

 

Dus al met al, leuk apparaat, zeker ook omdat er adopters bij zitten zodat je de AA kunt gebruiken als D-C cellen. Voor het geval dat...

Blij dat hij goed bevalt..

 

lege accu.. jump start is ook mogelijk (even de plus polen met een ander accu in de ander laadschacht "kort sluiten" Lader start nu)

 

<KNIP>Het is gewoon voor de fun die lader, want mijn huidige VARTA lader met 2300 mAh batterijen bevalt al drie jaar prima.<KNIP>

Tot ik die baterijen in een hier genoemde lader deed... Bleken ze niet meer 2300 mAh te zijn. (Uit eigen ervaring blijkt dat een goede lader aan te raden is)

 

Misschien een rare vraag ;

<KNIP>

Of voldoet je normale (bv GP) lader daar ook voor ?

Ik geef de voorkeur aan een inteligente lader.. In plaats van vol proppers.. en daar bij accu te mollen

 

Mijn gp snellader liet mijn gp batterijen lekken als een baby zonder luier. Ik zou maar voor de slimmere varianten gaan.

:)

 

Ook een IPC-1 besteld. Dank Hessel voor je draadje en alle reacties. Als ie niet bevalt Hessel woont een dorp verderop!

Breng maar langs .. een tweede lader is nooit weg :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruik nu de Powerex al een jaar naar zeer tevredenheid.

Standaard worden de batterijen met 1000mah geladen. Je kunt dit zelf per keer instellen. Een paar keer een paar oude batterij hergeladen, met de refresh functie.

Mochten er foute batterijen in zitten dan wordt dit aangegeven door het apparaat. Je kunt dan de andere opties gebruiken.

 

Ik gebruik eneloop batterijen voor mijn gps (oregon 400), de batterijen gaan minstens een halve dag (8 uur ofzo) intensief gebruik mee.

En ik heb niet het idee dat dit veel minder is na herhaaldelijk opladen. Mijn ervaring met de huis en keuken opladers was dit wel zo.

 

Ervaringen met de IPC heb ik niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Beste collega's,

 

Op aanraden van deze thread heb ik mij verleden week ook de Voltcraft IPC-1 aangeschaft.

 

Ik zit met twee vraagjes nog, wellicht kunnen jullie me helpen :

 

1) Ik had twee Eneloop high Capacity X 2400 mAh batterijen (die opgeladen geleverd worden) 1 maal gebruikt

in mijn Oregon 450 tot ze leeg waren. Daarna heb ik ze in de Voltcraft gestoken (schachten 1 en 4) samen met 2 GP 1600 mAh

batterijen (schachten 2 en 3). Ik liet de 4 batterijen allemaal het programma "Charge" doorlopen. Toen alles opgeladen was en

ik via de "Display" functie de mAh waardes van de 4 batterijen uitlas, kreeg ik voor alle 4 de batterijen 1866 mAh te zien.

Waarom krijg ik niet een hogere waarde voor de Eneloops ? Ook vreemd dat de GP batterijen die normaal maar 1600 mAh zijn

nu plots tot 1866 mAh zouden opgeladen zijn. Ik tast hier een beetje in het duister. Graag jullie opmerkingen hieromtrent.

 

2) Door de ervaring beschreven in 1) heb ik eens twee totaal nieuwe Eneloop batterijen in de Voltcraft gestoken. Ik dacht

ik ga eens zien met de "Display" functie hoeveel mAh daar op zit. Ik krijg echter "000" op de display.

 

Heel vreemde verschijnselen vind ik, maar misschien weten jullie er wel raad mee. Ik hoop iets van jullie te horen.

 

Groetjes,

Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...