Spring naar bijdragen

Hooikoorts En Cachen


keske27

Aanbevolen berichten

Hallo all,

 

Vandaag de stoute schoenen aangetrokken en de huisarts opgebeld en wat is het geval:

De assistente keek in mijn zoon zijn dossiers en vertelde mij dat we verleden jaar rond deze

tijd ook hadden gebeld (5 dagen later (9 juni dus)), omdat hij prikkende ogen had en er toen niet bij

stil hebben gestaan dat het hooikoorts zou kunnen zijn??

 

Dus hij heeft wel degelijk last van hooikoorts.

We kunnen de medicijnen die we vorig jaar ook hebben gebruikt morgen ophalen en hopen

dat het weer helpt.

 

En gisteren had hij inderdaad veel meer last als vandaag net als Peetee, dus het zijn dus de

graspollen die hem een verstopte neus en rode ogen bezorgen.

 

Ook hebben we een voorlopige afspraak gemaakt om de krasjes in zijn arm te laten zetten

(in overleg met mijn zoon) en hier een druppeltje vloeistof in te laten doen om te kijken

waar hij allergisch voor is.

 

Dus word vervolgt.

 

Groetjes Keske (die iedereen wil bedanken voor zijn/haar reactie)27

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Als je zoon inderdaad gevoelig is voor graspollen, dan zal hij waarschijnlijk de meeste last hebben op warme, zonnige dagen waarop de lucht vol met pollen zit. In de buurt van weilanden waar het gras dan ook nog net gemaaid is, of waar bv. het gras net gekeerd is/wordt, kan het nog een graadje erger zijn.

Hopelijk gaan de medicijnen bij je zoon wat helpen. Want hoewel het (in ieder geval bij mij!) niet heel erg is: het is wel behoorlijk irritant en vervelend!

In ieder geval sterkte ermee! :) (een goed afsluitende zonnebril kan trouwens ook helpen!)

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Al veertig jaar heb ik in meer of mindere mate last gehad van hooikoorts. Toen ik ongeveer 25 was is er door medisch onderzoek vastgesteld dat ik gevoelig ben voor pollen. Er werd me toen verteld dat als je de veertig bent gepasseerd dat de klachten afnemen/verdwijnen. Dat is bij mij ook in zekere mate gebeurd. De zwaar verstopte neus heb ik niet meer, maar het ernstig niesen (cahcen kan wel, autorijden is lastiger!) en branderige ogen zijn gebleven.

Medicijnen heb ik nooit gebruikt vanwege bijverschijnselen die o.a. het besturen van een auto nadelig beinvloeden.

 

Wat ik in de voorafgaande berichten onderbelicht blijft is de rol van wind! Als er in mei/juni mooi zonnig weer komt heb ik de eerste 2 dagen meestal nergens last van. Maar vooral als het op de derde zonnige dag enigszins gaat waaien dan is het flink mis.

Als je geen medicijnen wilt gebruiken dan is het goed dat je hooikoortsweer-gevoelig word. Ik heb geen hooikoortsmelding op radio of TV meer nodig. Door ervaring weet je op een gegeven moment wanneer in of buiten de stad gaat cachen of gewoon even niet!

bewerkt door Diafragma
Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo ik zelf heb geen last van hooikoorts maar ik werk in een praktijk waar we acupunctuur en bioresonantie geven dit kan zeer effectief tegen de hooikoorts worden gebruikt. Dus google daar eens op. Vaak moet je wel optijd beginnen met de acupunctuur al in januari of zo maar miischien is het wel te verminderen qua klachten op dit moment.

ik mag natuurlijk hier geen reclame maken voor ons bedrijf maar zoek maar op acupunctuur en bioresonantie.

 

Succes er mee

irene Team Kruimbol

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook hooikoorts, dat is nu ongeveer een jaar geleden vastgesteld. Ik kreeg last van steken onderin mn oorschelp, gek genoeg. Ook was ik altijd wel vaak verkouden maarja daar leer je mee leven. Ineens ging toen het kwartje vallen, gezien ik geen lenzen meer mocht dragen door een allergie opbouw en zoiezo al speciale vloeistof had.. Nu dit weer. Even bij de huisarts langs geweest en hij hoefde me niet eens op bloed te prikken, want kon aan mn oren zien dat ik hooikoorts had. Zo zie je maar dat keel-neus-oren met elkaar in verbinding staan. Toch later even bloed laten prikken om te weten welke vormen van hooikoorts bij mij sterk aanwezig zijn: graspollen en huisstofmijt. Echt een goed werkend medicijn heb ik nog niet. Had eerst fluticasonneusspray, nu beclametason neusspray. Ik krijg er veel bloedneuzen van. Nu aan het proberen of het meer helpt als ik er 2 per dag neem en anders nog pilletjes erbij. Het schijnt dat bij mij daarna alleen opereren nog een optie is, maar dat lijkt me wel erg resoluut als ik hoor dat er zoveel verschillende middeltjes zijn!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb sinds een jaar of 2 last van een boompollen allergie (berk). Dit begint eind februari en eindigt eind mei. De berkpollen komen met name uit de Scandinavische landen overgewaaid. Al zou je alle berken in Nederland kappen dan heb je er nog steeds last van.

 

Ik heb oa last van prikkende rode ogen, loopneus en veel niesbuien. Naast boompollen ben ik volgens de uitslag van een bloedonderzoek ook allergisch voor katten, huisstofmijt en appels. Appels komen als kruisreactie vaak voor in combinatie met een allergie voor berken. Appels kunnen op zich zonder problemen gegeten worden mits ze even in de magnetron (1 minuut) zijn geweest.

 

Voordat ik naar de huisarts ben gegaan, gebruikte ik loratadine, maar dat gaf slechts een matig effect. Van de huisarts heb ik een neusspray gekregen: Avamys. Deze behoort tot de corticoiden die de onstekingsreactie remmen volgend op de allergische reactie tegen histamine afkomstig van mestcellen (welke tegen de pollen ingezet worden door aangemaakte IgE antilichamen). Bij mij werkt het prima en heb geen last van bijwerkingen. Naast de neusspray kreeg ik ook desloratadine tabletten maar hier heb ik minder goede ervaringen mee. Je wordt erg duf van de tabletten en krijgt in de loop van de dag flinke hoofdpijn.

 

Cachen met hooikoorts gaat weer prima :mellow:

bewerkt door LesMarten
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hooikoorts?

Vooral met zonnige dagen met een aflandige wind heb ik er meer last van.

Medicijnen van de huisarts maakten mij alleen maar beroerder. De orthomoleculaire benadering van slijmvliesversterking, veel vitamine C en borageolie helpt bij mij wel wat beter.

Weg is het nog niet, maar als er een aanval komt, dan neem ik een capsule met het kruid scuttelariae, en dat helpt goed. Als een van de vele middelen die ik tot nu toe geprobeerd heb, is dit voor mij de meest effectieve. Ook ik heb met de graspollen de meeste last.

Op dit soort pollen dagen zit ik het liefst OP het water. lekker in de kano. Heb je er het minste last van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb al jaren last van hooikoorts.

Vroeger had ik alleen last van huisstof vervolgens last van hooikoorts in het voorjaar en het werd ieder jaar erger.

Na jaren neem ik nu iedere dag medicijnen (Cetirizine) en het helpt goed. Als het toch doorbreekt heb ik ook nog een neusspray, volgens de dokter het laatste paardemiddel (Betameclason). Vaak zijn deze medicijnen voldoende. Als ik tijdens het cachensoms toch heb moeten vroeten om de cache boven water te halen en het breekt door, dan direct naar huis en in een koude donkere kamer liggen (dat helpt het best). Ook hebben wij jaren ionisatoren in huis gehad om alle stof en pollen direct te laten neerslaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hooikoorts en cachen. een lastige combinatie. Zelf heb ik enorm last van de populieren. Zodra die ook maar even de witte pluisjes gaan afgeven sla ik aan het niezen. Verder loop ik een beetje rond met tranende ogen en verstopte neus. Zelf haal ik meestal een doosje reactine 21stuks bij de drogist. Kan mijn vrouw er ook nog eens een keer 1 nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo All,

 

Aangezien ik niet zoveel op het forum zit ,zag ik dit nu pas staan.

Ik (Inge)heb ook hooikoorts in hele erge mate en slik 2 soorten medicijnen en gebruik neusspray ,en soms ook oogdruppels.

Het rare van dit alles is dat ik er in de Ardennen ,waar we regelmatig komen, veel minder last van heb.

Navraag leerde me dat het komt door alle rotzooi hier in de lucht.!!

Op sommige dagen kan ik niet eens naar buiten en heb heel de dag last van alle klachten die erbij horen.

Het ergste vind ik ook dat droge gevoel in je keel en dat je dan bijna niet kan slikkenen heb ook altijd keelpijn.

Volgend jaar ga ik meewerken aan test met een nieuw medicijn ,hopelijk bied dat uitkomst.

 

Als ik ga cachen neem ik altijd water mee en een extra pilletje,voor het ergste geval.

 

Dus Kees ,kom naar de Ardennen om te cachen hahaha.

 

Maar wel goed dat je het laat testen hoor het kan heel veel invloed hebben op Kevin.

 

Nou we zien jullie mis gauw!

 

XX ing

bewerkt door inkesa
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...