Spring naar bijdragen

Nieuwe Caches


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Nee, er gaat inderdaad iets niet helemaal goed. Maar dat je even die rare volgorde zag is omdat ik aan het knutselen ben. :wink2:

 

Maar het loopt dus niet helemaal goed. En dat komt omdat .com op de zoekpagina niet de publicatiedatum gebruikt, maar de plaatsingsdatum. En die twee kun zomaar enkele weken verschillen. Hierdoor komen niet de laatst gepubliceerde caches bovenaan te staan, maar de laatst geplaatste. En dat is natuurlijk niet logisch, en niet handig. Want daardoor kan een vandaag gepubliceerde cache zomaar op pagina 2 of 3 komen te staan omdat hij een maand geleden al geplaatst is.

 

Ik ga een oplossing hiervoor proberen te vinden. Voorlopig trek ik de nieuwe functionaliteit dan ook even terug.

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is dat webscraping iets bijzonders of is dat niet toegestaan?

 

Webscraping is op zich niets bijzonders. Het is een techniek om informatie van een website af te halen door middel van patroonherkenning. Tot voor kort was ik er ook niet mee bekend in de zin dat ik de techniek nog niet kende, totdat ik er twee maanden geleden op deze site mee in aanraking kwam.

Ik denk dat praktisch alle geocachingsites, behalve de sites die nu van de API van Groundspeak gebruik maken, die techniek gebruiken. Tenminste, als ze hun eigen site geautomatiseerd automatisch updaten.

 

Om eerlijk te zijn begrijp ik ook niet zo goed waarom Groundspeak met aanbieden van het gebruik van de API gestopt is. Want die techniek doet hetzelfde (informatie van .com naar de eigen site of app halen), maar lijkt me minder belastend voor het computerpark van Groundspeak.

 

Mooi initiatief Piet!

 

Tja, lastig dat verschil in plaatsings- en publicatiedatum, zeker als je deze functionaliteit wilt optimaliseren.

 

Maar vooralsnog complimenten! Voor mij ook handig in het zoeken naar wandelcaches voor mijn site.

 

Dankjewel Peer! Mooi dat jij er ook mee geholpen bent! :)

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...