Spring naar bijdragen

Hoe Willen Wij Het Spel Spelen?


Odlaniger

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Ik heb ook wel eens een cache op een alternatieve manier gevonden :). Zo ben ik ooit in een bos geweest waar twee wandelmulti's met grote overlap doorheen lopen. De ene multi had allemaal gegeven WP's, bij de andere multi moest je elk WP berekenen. Door de vragen met elkaar te vergelijken kon ik mbv de coordinaten in de ene multi de variabelen in de andere multi vaststellen. Zodoende kon ik de eindlocatie van de andere multi thuis al berekenen. Ik liep eerst de ene multi, en daarna ging ik naar de cache van de andere multi. Dit vond ik leuk om te doen, zeker omdat ik uiteindelijk toch precies deed wat beide CO's voor ogen hadden: wandelen door het bos.

 

Nog een leuk voorbeeld. Zo af en toe loop ik een stuk van een LAW, en dan kijk ik natuurlijk van te voren of er caches langs de route liggen. In een stukje bos lag alleen een viersterren puzzel. Die snapte ik niet, maar er zat wel een spoilerfoto bij van een vrij herkenbare boom. Met die foto in het achterhoofd liep ik de LAW-route door het bos. Op een gegeven moment denk ik de boom te herkennen, en kijk erachter. Ja hoor daar ligt de cache :). Ik had dus mazzel dat de route precies langs die boom liep. In de log vertelde ik eerlijk dat ik de cache mbv de foto had gevonden tijdens het wandelen, maar zei niet welke wandeling ik had gemaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben ook een keer een cache op goed geluk gevonden, toevallig ook tijdens een wandeling. De bedoeling was onderweg een opgeloste mistery mee te nemen, maar (dom dom) we hadden geen gegevens ingeladen. Wel hadden we van te voren gekeken waar de cache ongeveer op de route zou moeten liggen. Op goed geluk achter een mooie oude boom gekeken en in één keer raak. Ik hoop wel eens dat dit vaker gebeurt, maar vaak moeten we toch echt wel zoeken hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is dat creatief?

Volgens mij waarschuwen CO's elkaar al een tijdje voor toegevoegde coördinaten aan foto's, omdat het op behoorlijke schaal wordt doorgegeven aan elkaar en toegepast als manier om de eindlocatie van een cache te vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha ha zojuist appt een vriend mij.. ik had losjes een mogelijke locatie ingemeten voor een cache.. ging hij kijken... op het nulpunt aangekomen stapt hij op iets verdachts... Blijkt het de enige mystery in de omgeving te zijn die we beiden nog niet hadden opgelost... LOL

bewerkt door MarcoDomi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha ha zojuist appt een vriend mij.. ik had losjes een mogelijke locatie ingemeten voor een cache.. ging hij kijken... op het nulpunt aangekomen stapt hij op iets verdachts... Blijkt het de enige mystery in de omgeving te zijn die we beiden nog niet hadden opgelost... LOL

 

Aan de ene kant dus puur geluk, aan de andere kant wordt het uitkijken voor een andere gepaste plek voor de cache die je voor ogen had/hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Creatieve alternatieve vindmerhoden kan ik wel waarderen.

Zo vond iemand mijn cache X mbv de exif gegevens van een foto van iemand op het eindpunt met de kist in handen.

Toch iets anders dan eindpuntlopers met een database.

Antarctica

Op deze manier hebben wij ook een paar caches gevonden waarbij we naast het logje ook een grappig mailtje naar de co gezonden hebben met de waarschuwing wat beter op foto's te letten. Van beide cache-eigenaren kregen we een leuk mailtje terug met een bedankje en de mededeling dat men geen idee had dat dit kon gebeuren.

 

Bovendien hebben wij vaak de indruk, dat veel cacheleggers na verloop van enige tijd hun interesse verliezen en nauwelijks nog logjes lezen, laat staan foto's beoordelen op spoilermogelijkheden.... Er zijn veel "oneerlijke" zoekers, maar er zijn ook heel veel "onnozele" cache-eigenaren.....

bewerkt door Team Tabak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha ha zojuist appt een vriend mij.. ik had losjes een mogelijke locatie ingemeten voor een cache.. ging hij kijken... op het nulpunt aangekomen stapt hij op iets verdachts... Blijkt het de enige mystery in de omgeving te zijn die we beiden nog niet hadden opgelost... LOL

Is dat het goede cachegevoel?? Moet je vaker gebruik van maken, scheelt een heleboel puzzelwerk! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is dat creatief?

Volgens mij waarschuwen CO's elkaar al een tijdje voor toegevoegde coördinaten aan foto's, omdat het op behoorlijke schaal wordt doorgegeven aan elkaar en toegepast als manier om de eindlocatie van een cache te vinden.

Ik vond het toen creatief.

Inmiddels weet ik dat dit vaker gebeurt en vraag ik foto's van het eindpunt weg te halen.

Eindlocaties doorgeven is namelijk niet creatief.

Antarctica

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe wil ik het spel spelen? Krabbel in het logboek is loggen op de site, soms met enige vertraging... Die multi wil ik zelf lopen, die boom wil ik zelf beklimmen, die puzzel wil ik zelf oplossen, die lastig verstopte tradi wil ik vinden zonder hulplijntje. Dat is het uitgangspunt, waar uitzonderingen de regel bevestigen :-)

 

Niet gelopen multi: http://coord.info/GLF2CCV1

Niet opgeloste puzzel: http://coord.info/GL8HD1DN

 

Over het algemeen speel ik het spel best wel eerlijk denk ik :-) Als je met 2 teams de ARK-serie gaat doen, waarbij je allebei de helft van de puzzels hebt opgelost, zal niemand dat vals spelen noemen. Toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...