Spring naar bijdragen

Problemen Voor Onze Gps'en?


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Ik ben vanavond al buiten geweest, maar niks gezien.

De kans is er inderdaad, maar ook als je op een goede noordleijker plek staat is het een vaag verschijnsel wat enige aanpassing van het oog vraagt. Hier moet je dus echt de hei op. Je krijgt het hier niet vanachter de voorruit van de auto te zien en je zult een erg donkere omgeving en zeer heldere lucht moeten hebben.

 

Beste tijd: 23:59 uur

Beste temperatuur: zo laag mogelijk, stabiele lucht

Bewolking: geen

Vocht in lucht: geen

 

Komt in vlagen van 10 minuten dus zeker een half tot een uur wachten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zonnevlekken maxima zijn repeterend: ongeveer elke 11 jaar is er een maximum. Radiozendamateurs worden dan helemaal enthousiast: ze kunnen met behulp van de zonnewind -een gevolg van de 'explosies' op de zon, de zonnevlekken- verbindingen maken die normaal onmogelijk zijn qua afstand. Noorder- en zuiderlicht neemt toe. Er is vanalles over te vertellen...

Feit is dat niet de zonnevlekken het probleem zijn, maar wij zelf. We verzinnen dingen die slecht tegen dit soort normale verschijnselen kunnen en geven dan het verschijnsel de schuld. Maar ja, voor één keer in de elf jaar ga je niet preventief investeren in de ontwikkeling van elektronica. Dat kost geld. Ik ben wel nieuwsgierig naar de informatie die de professionele navigatie over dit fenomeen ontvangt: lezen er toevallig gezagvoerders van lucht en zee mee die daar iets over kunnen vertellen?

De zonnewind: laat maar lekker over je heen komen. Zo'n hulpeloze maatschappij met onvoorspelbaar gedrag van allerlei electronica verteld iets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wouw, ik moest van nieuwegein naar zoetermeer met tom tom. Ik kwam in delft uit.

Eng gewoon, maar daar woonde dan ook een collega waar ik naar toe moest.

 

Nee de enige wind die ik bemerkte had ik zelf gelaten :blush:

 

Geophysical Activity Forecast: The geomagnetic field is expected to be predominately quiet on day one (February 17). An increase to unsettled to active conditions, with a chance for minor storm periods is expected late on day one into day two (18 February). The increased activity is forecast due to the expected arrival of the CME associated with the X2 flare that occurred on 15/0156Z. Day three (19 February) is expected to be quiet to active as the disturbance subsides.

 

Alles UTC. Mmmm, wellicht toch vannacht vuurwerkje.

bewerkt door thex
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Put :cry:

Dat klopt, want sterkte is 5, en dat is niet voldoende, echter er worden wel uitschieters verwacht zoals in eerder bericht aangegeven.

Iemand meldt dat de protonenflux aan het stijgen is, wellicht HET TEKEN :dribble:

bewerkt door thex
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...