Spring naar bijdragen

De eerste keer een cache zoeken; Hoe gaat dat?


Astertje

Aanbevolen berichten

En nee, je vindt niet in iedere cache een coin of een TB. Je kunt meestal, voordat je op pad gaat, wel zien op de desbetreffende cachepagina of er ook een coin of TB in zit. Dat zie je rechts op de cachepagina, net onder de icoontjes van de Attributes, daar staat:

 

tb_coin.gifInventory

pixel_grey.gif

 

 

Als daar iets onder staat, dan zit er dus een coin of TB in de cache. Als je dan toch niets aantreft, dan is het er net voor je uitgehaald door een andere cacher of de TB of coin is in bewuste cache het laatst gesignaleerd en inmiddels verdwenen, opgelost...

 

En zo lang het geen logvoorwaarde is om een coin of TB te ruilen, mag je ze zo meenemen, mits je ze natuurlijk binnenkort weer in een andere cache achterlaat. Je kunt er ook één meenemen en de rest voor andere cachers liggen laten, wat veel cachers op prijs stellen, maar geen must is. Degene die je laat liggen kun je thuis wel loggen als discovered, als je tenminste bewuste TB en coinnummers hebt genoteerd.

 

Ik zou ze niet gaan kopen op ebay of marktplaats of iets dergelijks. De meeste die daar te koop staan, staan er maar met één doel en dat is er een slaatje uit te slaan.

 

Hier op het forum worden ze ook wel aangeboden en hopelijk, meestal, voor de prijs waarvoor men ze aangeschaft heeft. Nieuwe coins worden nog wel eens gezamelijk ingekocht en dan worden de kosten gedeeld.

TB's zijn meestal alleen te koop bij diverse goodieshops. Deze site heeft ook een goodieshop.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

stel ik vind een gecoin in een van de caches maar ik heb er nog geen... wat zou ik in de plaats van de geocoin kunnen laten???

 

Niets. Je bent niet "verplicht" om iets achter te laten als je een coin of TB uit een cache haalt. Een coin of TB valt niet onder de gebruikelijke goodies die wel geregeld van "eigenaar" wisselen.

 

Wil je uit iedere cache een dingetje ruilen dan is er genoeg leuk spul te koop in diverse "euroshops". Maar die goodies staan dus totaal los van het wel of niet meenemen of ruilen van coins en TB's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

YESSSSSSSSSSSSSSSSSS

K heb hem GEVONDEN!!!!! :blush:

 

Het was natuurlijk wel de makkelijkste om te vinden, maar toch, om de smaak te pakken te krijgen is het echt gaaaaaaf

 

Sorry ben helemaal hyper :blush:

 

Vanavond weer verder op zoek naar andere caches in en rondom Eindhoven ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

YESSSSSSSSSSSSSSSSSS

K heb hem GEVONDEN!!!!! :blush:

 

Het was natuurlijk wel de makkelijkste om te vinden, maar toch, om de smaak te pakken te krijgen is het echt gaaaaaaf

 

Sorry ben helemaal hyper :blush:

 

Vanavond weer verder op zoek naar andere caches in en rondom Eindhoven ;)

Te laat, helaas heeft Nederland er weer een verslaafde bij :blush:

Succes met de volgende

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Veel leuke/verschillende gezien in de VS... jammer alleen dat ik er 4/6 weken op moet wachten. Pluspuntje is natuurlijk wel de dollarkoers :blush:

4 tot 6 weken. Wij hebben regelmatig dat iets vanuit de VS er een week over doet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank u Dank u

Inmiddels heeft de euforie plaats moeten maken voor ergernis... ben al twee keer bij deze cache geweest, een keer alleen, eens met man-lief, maar t wilt niet lukken :blush:

--> http://www.geocaching.com/seek/cache_detai...=y&decrypt=

 

Iemand nog een tip?

Er wordt niet echt een tip gegeven behalve die puzzel...die ik dus niet gekraakt krijg. Ik kom er niet uit of de aangegeven coordinaten de goede zijn of dat er een correctie op moet komen of iets anders d.m.v de extra puzzel, althans dit verhaal: 1F09C / 4A91F :blush:

 

Een ding moet me wel van t hart: went het om het gevoel te hebben als een idioot rond te struinen, al zoekend, terwijl -tig ogen naar je kijken? ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit is een mystery en dat betekend meestal dat er op het gegeven coordinaat boven aan de pagina NIETS te vinden is. Soms is het een parkeerplaats oid in de buurt.

Je zult eerst de code op moeten lossen en dan krijg je een coordinaat.

 

Op het forum zul je geen antwoord krijgen over de oplossing :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meestal hoeft dat niet te wennen. Hoe dat komt?

Omdat je de cache meestal op een vrij rustig plekje zoekt waar meestal niemand anders is. Als er wel anderen zijn dan doe je dat toch gewoon onopvallend, eerst er langzaam langs af lopen, goed kijken en dan pas zoeken/pakken. Veel cacheplezier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een ding moet me wel van t hart: went het om het gevoel te hebben als een idioot rond te struinen, al zoekend, terwijl -tig ogen naar je kijken? :blush:
Je moet er eigenlijk voor zorgen dat zo weinig mogelijk ogen jou bekijken tijdens het cachen. Des te langer duurt het eer de cache zo maar ineens verdwenen is. Des te meer ogen er meekijken, ogen van onwetenden oif ogen van niet geocachers, des te groter de kans dat zo'n cache binnen de kortste keren geript is. Gewoon ff wachten totdat al de ogen verdwenen zijn of zo omzichtig mogelijk loggen, bijvoorbeeld de cache meenemen een eindje verderop end aar de logrol of het logboekje invullen.

 

Maar als het echt niet anders kan, immers, je kunt ook onderweg naar tussenpun ten moeten zoeken, dan verdwijnt het gevoel meestal niet. Of men denkt dat je aan het werk bent of men denkt dat je totaal verloren bent gegaan in dee maatschappij. Want weet eerlijk, wie loopt er nu echt zo rond met een ouderwetse GSM, model koelkast. Belt niet maar zit wel steeds naar dat stomme schermpje te kijken. Daarom mijd ik ook zoveel mogelijk stadscaches en dorpscaches en dergelijke. Zoveel mogelijk, maar niet altijd ;)

 

En wat het je op weg helpen betreft, of een oplossing geven van een cache, dat is not done hier op het forum. Niet dat men alles voor zichzelf wil houden maar vooral om niet te spoileren, dus de zin van de maker niet te bederven.

Kun je echt niet verder met een cache, dan is het meestal wel de maker zelf die je op weg helpt als je hem over bewuste cache gaat mailen. Als je mailt over een cache, met wie dan ook, altijd het GCnummer van de cache meezenden. Dat is voor de andere kant wel zo gemakkelijk. Het GCnummer is de werkelijke naam van de cache, de naam die er boven staat is in feite "een nietszeggende" altijd te wijzigen nickname. GCnummer kan nooit gewijzigd worden en blijft altijd bestaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inmiddels heeft de euforie plaats moeten maken voor ergernis... ben al twee keer bij deze cache geweest, een keer alleen, eens met man-lief, maar t wilt niet lukken ;)

--> http://www.geocaching.com/seek/cache_detai...=y&decrypt=

 

Dit is een puzzel die je moet oplossen waarvan ik weet dat de uiteindelijke cache ruim 1,5 km hemelsbreed van de coords die boven aan de pagina staan ligt.

Dus dan krijg je een grote zoekcirkel en trek je zeker veel bekijks. :blush:

Vaak maar niet altijd is er bij de uiteindelijke cachelocatie al een beetje rekening gehouden dat je rustig kun tzoeken en loggen. Vaak kun je daar al iets over lezen in de reeds geplaatste logs.

 

TIP: kijk naar het aantal sterren moeilijkheid en terrein voordat je ergens aan begint

 

En deze waarschuwing komt denk ik al te laat: Bezint eer ge met cachen begint :blush:

 

:blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verhelderende antwoorden allemaal, heel fijn en vooral bedankt ! :blush:

Goed, we zitten al te google-en van hier tot tokio ( letterlijk, de een of andere grid om japanse tekens te coderen of zo) om te kijken hoe we die puzzel kunnen kraken...

 

Zal nog even de logs bekijken wie weet staat er iets tussen wat kan helpen ;)

 

Voor vanavond een heel programma, de babysit is er over.....precies 5 minuten, en dat kan de fun echt beginnen !

 

Fijne avond

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed, we zitten al te google-en van hier tot tokio ( letterlijk, de een of andere grid om japanse tekens te coderen of zo) om te kijken hoe we die puzzel kunnen kraken...

 

Dat gepuzzel kan ook aardig frustrerend werken :-) De hoeveelheid kladblaadjes die ik deze week gebruikt heb en in elkaar gefrommeld heb zijn al niet eens meer te tellen. En dan was er nog zo'n puzzel waar in de hint stond dat er 2 oplossingen mogelijk waren....ja, dat klopte wel....alleen werd er niet verteld dat er voordat je bij die ene oplossing er ook 1000001 andere mogelijkheden waren :-) Maar de kik die je krijgt als je eindelijk die puzzel hebt opgelost is groot, vooral als je dan ook in dat logboekje/logrolletje mag schrijven dat je de cache ook in de buitenlucht gevonden hebt :-)

 

Sterkte met deze verslaving ;-)

 

Een mede-newbie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank u Dank u

Inmiddels heeft de euforie plaats moeten maken voor ergernis... ben al twee keer bij deze cache geweest, een keer alleen, eens met man-lief, maar t wilt niet lukken :no:

--> http://www.geocaching.com/seek/cache_detai...=y&decrypt=

 

Iemand nog een tip?

Er wordt niet echt een tip gegeven behalve die puzzel...die ik dus niet gekraakt krijg. Ik kom er niet uit of de aangegeven coordinaten de goede zijn of dat er een correctie op moet komen of iets anders d.m.v de extra puzzel, althans dit verhaal: 1F09C / 4A91F :crybaby:

 

Een ding moet me wel van t hart: went het om het gevoel te hebben als een idioot rond te struinen, al zoekend, terwijl -tig ogen naar je kijken? :eek:

Leuk dat jullie hiepper de piep worden van een cache vinden maar gaan we nu bij elke cache vragen stellen. :blush:

 

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...