Spring naar bijdragen

Welke Turn By Turn Navigatie Icm Geocaching App Android


Jetske19

Aanbevolen berichten

Met Sygic kun je 100% offline buiten werken, want je laadt de kaarten van te voren in je telefoon (intern geheugen of SD kaart). Je kunt per land laden, zit dus niet aan een deel van Europa vast zoals bij TomTom. Met vakantie download ik dus van te voren de landen die we bezoeken en ben je verder klaar. Zijn overigens Teleatlas kaarten.

Alleen als je extra verkeersinformatie erbij koopt (HD traffic) heb je een verbinding nodig.

Ik heb zelf een Brodit houder met 12V ingebouwd stekkertje in de auto. Zit dus perfect op het dashboard en altijd gevoed. Maar een simpel los 12V snoertje wil natuurlijk ook.

 

Een combi van 3G/GPS geeft meestal vooral een snellere fix, maar ik merk er niet veel van dat dat nauwkeuriger is. Als je wegnavigatie hebt, wordt je positie sowieso steeds op de weg geplaatst. GPS alleen is dus ruim voldoende.

 

Een paar vrienden die ook deze aanbieding van Sygic kochten hebben er zeker geen spijt van. Je kunt met 1 licentie op 3 apparaten installeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Je kunt je natuurlijk alles wijs laten maken, dus zeg ik altijd "Ubung macht den Meister". :-) :-) Zelf uitproberen en een oordeel vormen.... Ik moet er wél bij zeggen, dat ik alles uitgeprobeerd heb via onze Apple apparatuur. iPhone en iPad. We hebben wel nog een goedkope Samsung Young in huis, maar zonder 3G abonnement.

 

Op de iPhone met een gratis Sygic programma en een offline geïnstalleerde kaart ging ik eerst op pad met de iPhone, die voorzien is van een 4G abonnement. De fix kwam vrijwel onmiddellijk en onderweg bewoog het pijltje snel en zonder haperingen mee. De aanwijzingen waren duidelijk. Op het leeg raken van de batterij kon je wachten, maar daar zijn voorzieningen voor. Leuk speeltje maar ik prefereer de ingebouwde Toyota navigatie of gewoon de Garmin 550T, die net iets vlotter beweegt en nauwkeurig werkt. Wél duurt het bij de Garmin even voordat je een fix hebt als je een eindje van het laatst gebruikte punt af bent. Maar een minuutje rust in het leven kan geen kwaad.

 

Vervolgens heb ik de zaak op de iPad geïnstalleerd, waar geen mogelijkheid voor een mobiel abonnement op zit. Je moet het doen met alleen wifi en de GPS. Welnu, je komt terecht in een onwerkbare situatie. Ik althans. De fix komt er wel, maar traag, maar wat het ergste is..... Onderweg beweegt het pijltje zo ongeveer 1 keer per 15 seconden, als je pech hebt langer..... Dan staat de pijl weliswaar op het goede punt, maar wel op een punt waar je 15 seconden geleden was..... Dan ben je al een paar kruispunten verder. Ergerlijk dus. Mijn conclusie moet dan ook zijn, dat de GPS weliswaar zijn werk doet, maar dat de fix die door de combinatie van mobiel netwerk en GPS in de iPhone snel op het scherm verscheen zonder het netwerk met een flinke vertraging komt en dus onderweg in de auto nauwelijks zinvol is. Nogmaals, bij mij. Als iemand mij aanwijzingen kan geven, hoe ik dit probleem kan ondervangen dan slurp ik die informatie graag op.

 

Let wel, het gaat hier dus om een Apple 3 tablet en IOS 7. Het is heel goed mogelijk dat het onder Android op een of andere manier wél goed werkt. Dat kan ik niet beoordelen.

 

Het zou bijzonder leuk zijn, wanneer iemand de moeite zou nemen om het bovenstaande ook eens uit te proberen. Mensen met een Android toestel zouden de 3G of 4G optie eens even helemaal uit moeten zetten. Werkt het dan ook nog zo vlot?

 

Zo niet dan rest dus bij deze hele exercitie de verplichting om ook in het buitenland je 3G of 4G aan te laten staan. Hierdoor krijg je mogelijk ook andere uitwisselingen van gegevens, waardoor je het roaming tarief moet gaan betalen? Hoe lossen jullie dat probleem op?

 

En waarom gaat een mens met een telefoontje of een tablet zitten knoeien, terwijl er tegenwoordig voor rond de 100 Euro Tomtommetjes e.d. te verkrijgen zijn, die doen waarvoor ze gemaakt zijn en dat over het algemeen ook nog goed doen.....

 

Ik begrijp ook wel, dat fervente aanhangers van navigatie via telefoon allerlei zo niet vele argumenten aan zullen dragen om hun gelijk aan te tonen (hun goed recht trouwens), maar ik zie wél om mij heen (bij de kinderen en familie bijvoorbeeld), dat ik daar aanvankelijk ook goede berichten hoorde over telefoonnavigatie, maar dat ál dat volk inmiddels toch maar een écht tomtommetje of garminnetje aan boord heeft..... Dubbele kosten dus.

 

Maar ik zeg altijd maar. Wie er blij mee is, omdat het voor hem of haar goed werkt, moet het natuurlijk doen. Uiteindelijk komen we altijd op onze bestemming, zij het dat het bij mij minimaal 15 seconden langer duurt...... Gaat de reis naar Petrus dan mag het wat mij betreft nog wel wat langer duren..... :-)

bewerkt door Team Tabak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is mooi. Misschien heeft mijn Apple iPad een exemplarisch probleem.... Maar sowieso zou ik niet met mijn ipad op pad gaan. Onhandig en kwetsbaar. Zie de voordelen niet boven de combinatie Oregon 550t en een iphone. En op mijn iphone werkt het dus allemaal wél zo ik het zou willen. Leuk om zo af en toe eens experimenteel te knoeien..... :-)

 

Toch denk ik dat we enigszins langs elkaar heen praten. Wij hebben destijds de iPads gekocht zónder de 3G optie. Dus uitsluitend geschikt voor wifi. Nog met geen 20 abonnementen zou ik buiten de deur internet gehad hebben... En op díe iPads werkt navigatie dus niet goed.

 

Jij hebt een Galaxy mét 3G/4G optie. Of je die optie nu uit of aan zet, maakt niet uit. Het ís aanwezig in het toestel. En dat heb ik met de iPhone ook. Vandaar dat het daarop soepel verloopt en op de iPad niet. Althans, dat is mijn vermoeden....

bewerkt door Team Tabak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had beter eerst de specificaties kunnen lezen.... Je hebt natuurlijk hartstikke gelijk. De plaatsbepaling in de iPad wordt bepaald door de wifi. Vandaar dat je thuis wel enigszins kunt rommelen met navigatie (al is het maar naar de ijskast) , maar buiten niet of nauwelijks tenzij je onder vrij wifi bereik komt. Dat verklaart de chaos en de onwerkbare situatie onderweg met de iPad. Bedankt voor de eyeopener ioHpeiH!!!

bewerkt door Team Tabak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeeej, toch nog net op de valreep een manier gevonden!!! Heb KML/KMZ Waypoint Reader geinstalleerd en ik had de pocket queries GPX bestanden al omgezet naar KML. Deze bestanden opslaan op de telefoon en laden in de app en dan kan ik de locaties openen in elke navigatie! :D

Vraagje, dit is gedaan met sygic als navigatie? die kan toch alleen maar met upi en rupi extensies overweg?

 

Ik ben zelf geen GSAK wizzard maar zal eens gaan stoeien met die macro

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Sorry voor de late reactie.

Niet met Sygic maar met Route66. Het werkte echt perfect! De app was tijdelijk gratis en nu moet ik 20 euro betalen om Europa te kunnen gebruiken. Ik denk er nog even over maar neig sterk naar die 20 euro betalen want vind het sowieso wel een fijne app voor navigatie in de auto! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Navigeer met de huawei 525 samen met navfree.

 

Voordelen geheel gratis/ niks extra nodig (ook geen data)

Gratis kaarten

goed functionerend als navigatie (al geeft ie op de snelweg alleen maar rechts of links aan niet uitgebreid met borden etc zoals tomtomsoortgenoten zo mooi kunnen)

 

nadeel is langzaam in krijgen fix (5-10minuten)

loopt af en toe vast (paar keer per maand)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...