Spring naar bijdragen

Topo NL


ocordromp

Aanbevolen berichten

Team Ovis en team 16, bedankt voor jullie opties. Die twee heb ik gisteren ook voorbij zien komen en werkten allebei niet.

Alhoewel die van team Ovis er nu toch wat anders lijkt uit te zien, die 802\1 lijkt me nieuw......

Vanavond puzzelen we verder. Hopelijk komen we dan verder dan het moeten wachten op een patch/release van Mapsource.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Team Ovis en team 16, bedankt voor jullie opties. Die twee heb ik gisteren ook voorbij zien komen en werkten allebei niet.

 

Heb je de patch al geprobeerd die vlak na het uitkomen van Topo NL beschikbaar is gesteld? Het linkje daarnaar hier op forum loopt inmiddels dood, maar misschien dat hij via Waypoint Notter nog ergens is te vinden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, na een online hulp eindelijk de boel op orde.

De Mapsource versie die het hier onder windows 7 nu goed doet inclusief topo Nederland is 6.14.1

Ik kan weer rustig slapen....euh....cachen!

Poehe...bedankt :thumbup::crybaby:

 

Vreemd dat de nieuwere versies bij je niet werken onder W7, bij mijn zoon ging eerst ook niet, maar nadat hij wat geklungeld had, heeft hij nu de oude ToPo kaarten wel werkend. Zie hem volgende week, dan worden de nieuwe kaarten op zijn laptop gezet. Zal dan eens kijken over het hoe en waarom.

bewerkt door Remunj
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Windows 7 blijkt op meer punten niet heel vriendelijk voor geocachers...

 

Met veel gedoe heb ik eindelijk GSAK goed aan de praat gekregen, en mapsource opzich wil wel, maar ik krijg mijn kaarten met geen mogelijkheid ingelezen.

Gelukkig heb ik de meeste al omgezet zodat ze het op mijn mac doen in basecamp, maar 1 moet er nog en dit krijg ik dus met geen mogelijkheid voor elkaar.

 

Hopelijk komt garmin binnenkort met knap werkende versies, of nog beter, een manier om de kaarten direct in basecamp op de mac in te lezen :thumbup:

 

Wat in windows 7 veel fout gaat is rechten op de diverse directories.

Daar ging GSAK ook op mis, die mocht niet schrijven, waardoor hij de provincie/gemeente definities niet kon opslaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, na een online hulp eindelijk de boel op orde.

De Mapsource versie die het hier onder windows 7 nu goed doet inclusief topo Nederland is 6.14.1

Ik kan weer rustig slapen....euh....cachen!

Poehe...bedankt :thumbdown:;)

 

Vreemd dat de nieuwere versies bij je niet werken onder W7, bij mijn zoon ging eerst ook niet, maar nadat hij wat geklungeld had, heeft hij nu de oude ToPo kaarten wel werkend. Zie hem volgende week, dan worden de nieuwe kaarten op zijn laptop gezet. Zal dan eens kijken over het hoe en waarom.

 

Dan ben ik benieuwd of jouw zoon de 32 bits versie of de 64 bits versie van Windows 7 gebruikt, want helaas werken bij mij de nieuwere versies van Mapsource ook niet onder Windows 7 X64.

 

Het probleem wat ik ervaar met Windows 7 X64 is dat zodra je gaat werken met gedetaileerde kaarten dan zie je in de process explorer dat het geheugen gebruik van mapsource rap oploopt naar 2 Gb waarna Mapsource helemaal hangt. Ik zelf draai voorlopig maar de nieuwere versie van Mapsource op een virtuele pc tot dat Garmin met een oplossing komt voor dit probleem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, na een online hulp eindelijk de boel op orde.

De Mapsource versie die het hier onder windows 7 nu goed doet inclusief topo Nederland is 6.14.1

Ik kan weer rustig slapen....euh....cachen!

Poehe...bedankt :thumbdown:;)

 

Vreemd dat de nieuwere versies bij je niet werken onder W7, bij mijn zoon ging eerst ook niet, maar nadat hij wat geklungeld had, heeft hij nu de oude ToPo kaarten wel werkend. Zie hem volgende week, dan worden de nieuwe kaarten op zijn laptop gezet. Zal dan eens kijken over het hoe en waarom.

 

Dan ben ik benieuwd of jouw zoon de 32 bits versie of de 64 bits versie van Windows 7 gebruikt, want helaas werken bij mij de nieuwere versies van Mapsource ook niet onder Windows 7 X64.

 

Het probleem wat ik ervaar met Windows 7 X64 is dat zodra je gaat werken met gedetaileerde kaarten dan zie je in de process explorer dat het geheugen gebruik van mapsource rap oploopt naar 2 Gb waarna Mapsource helemaal hangt. Ik zelf draai voorlopig maar de nieuwere versie van Mapsource op een virtuele pc tot dat Garmin met een oplossing komt voor dit probleem.

 

Sorry heb net telf contact gehad met mijn zoon hij heeft geen W7 maar Vista. Dus ik zat er ff naast, kan dus jullie niet helpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op mijn laptopje draait mapsource 6.15.7 "al" een week of drie stabiel onder W7x64.

Heb alleen wel een oude versie (1.00) van de topo NL.

 

Bij de installatie niets moeilijks hoeven doen. klikken, wachten, lopen.

bewerkt door gpseend
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgend jaar komt er alweer een nieuwe Windows versie:

 

AMSTERDAM - De volgende versie van het besturingssysteem van Microsoft wordt “totaal anders dan wat mensen normaal gesproken verwachten van Windows.” Dat schreef een medewerker van het softwarebedrijf in een blogpost die kort na publicatie offline werd gehaald.

 

De anonieme auteur van de blogpost op de officiële ontwikkelaarsite van Microsoft msdn.com, geeft verder weinig details over hoe de volgende versie er uit gaat zien. Volgens hem of haar kijken de ontwikkelaars goed naar wat mensen willen en zal het “de manier waarop mensen met pc’s omgaan veranderen.” Ook over een mogelijke naam van de volgende versie wordt niets prijsgegeven; de auteur heeft het alleen over ‘windows.next’

 

Het bericht werd ontdekt door de site activewin.com. Korte tijd na publicatie haalde Microsoft de blogpost weg, maar via Google cache kan hij nog steeds gelezen worden.

 

De opvolger van het zeer populaire Windows 7 zou volgend jaar al uitkomen, zo bleek eerder uit een blog van een andere medewerker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Peetee unpinned this discussie

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...