Spring naar bijdragen

Muggen


hneel

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

In de buurt van Oostvoorne was het vorige week ook raak met muggen. Muggenbulten met een doorsnede van 3 a 4 cm. Normaal gesproken heb ik daar eigenlijk nooit last van. BRrr

 

Helpt Deet echt tegen teken? Dat heb ik nog niet eerder gehoord. Als het zo is, dan moet ik ook maar zo'n spraytje aanschaffen.

Een DEET-spraytje zit tegenwoordig al standaard in onze cache-tas. Helpt ook tegen de steeds vaker voorkomende teek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In Finland schijnen zomers, rond al die meren, altijd veel muggen te zijn.

Wat de Finnen massaal doen in de zomer (werd mij verteld) is een potje vitamine B kopen en de zomer door de dagelijkse dosis slikken.

Vitamine B gaat in je huid zitten en dat vinden muggen niet lekker.

Of dat ook voor de (mede)mens een minder aangename geur afgeeft weet ik niet... :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een DEET-spraytje zit tegenwoordig al standaard in onze cache-tas. Helpt ook tegen de steeds vaker voorkomende teek.

 

Hoe enthousiast moet je jezelf insprayen met Deet?

Globaal inspuiten genoeg? Of helpt het echt alleen maar op alle stukjes huid die met de Deet in contact zijn gekomen?

 

groet!

Leandraakje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vitamine B gaat in je huid zitten en dat vinden muggen niet lekker.

Of dat ook voor de (mede)mens een minder aangename geur afgeeft weet ik niet... :D

 

Ooit samen met manlief geprobeerd, of het goed is tegen muggen weet ik niet, maar het is in ieder geval niet zo goed voor je liefdesleven (we vonden elkaar niet zo aantrekkelijk meer ruiken) :cry:

 

Net de dag voor de waarschuwing (maand of 2 geleden) zag ik al dat het hier in onze tot terrarium omgebouwde zandbak (kids hadden een pad gevangen) wemelde van de muggenlarven, ding dus direct omgekieperd (pad was er toch allang vandoor).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een DEET-spraytje zit tegenwoordig al standaard in onze cache-tas. Helpt ook tegen de steeds vaker voorkomende teek.

 

Hoe enthousiast moet je jezelf insprayen met Deet?

Globaal inspuiten genoeg? Of helpt het echt alleen maar op alle stukjes huid die met de Deet in contact zijn gekomen?

 

groet!

Leandraakje

Je hoeft niet eerst te douchen met DEET. Volgens de bijsluiter is insmeren op de ontblote huid voldoende. Het verschil is wel te merken met de keren dat er wel gesmeerd is en een keertje niet. Voor de teken geldt ook dat we al een tijdje niet meer gebeten zijn, ze vallen hooguit wel eens van de kleding af. Eerder was het bij elke boswandeling wel bijna raak met die beesten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vitamine B(ier)... vandaar die beestjes mij niet moeten hebben :lol1:

 

 

Dat zou, theoretisch, goed kunnen werken. Bier bevat veel proteines en bij sterk verhoogde proteine opname gaat je zweet een beetje naar ammoniak ruiken (bodybuilders die liters proteineshakes drinken hebben dat ook). Kan me voorstellen dat muggen dat niet heel lekker vinden. (en niet alleen muggen).

 

Maar; moet je wel heel veel bier voor drinken. Ach er zijn ergere dingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren en vandaag ook hier bij mijn woning ineens erg veel muggen en dus lek geprikt. Natuur vijver in de tuin dus vraag je om problemen ;-) Toch is dit het eerste moment dit jaar dat deze explosie plaatsvind.

Niets aan te doen anders dan de geeigende middeltjes ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 dagen na het leggen van de eitjes vliegen de dames-muggen (de heren steken niet) ons tegemoet voor een dosis van ons (en op de één of andere manier vooral míjn) bloed. Dit hebben ze nodig om zelf weer eitjes te kunnen leggen.

Eén enkele mug legt ongeveer 300 eitjes en kan dus theoretisch in één maand voor 3.3750.000 potentiële prikkers zorgen. :eek:

 

Ik zou zeggen: Raken wat je raken kan, het is de vlek op muur waard. :thumbup:

 

(en mijn dank is "verpletterend" :yes:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...