Spring naar bijdragen

Hoe neem jij je GPS mee?


  

252 leden hebben gestemd

  1. 1. Als ik mijn GPS meeneem, dan ......

    • stop ik hem los in mijn zak
      63
    • hang ik hem aan de lanyard om mijn nek
      52
    • heb ik een neopreen etui waar hij in zit
      20
    • hang ik hem aan mijn riem met een belt-clip
      28
    • hang ik hem aan mijn rugzak/riem/etc met een carabiner haak
      43
    • doe ik het anders
      46


Aanbevolen berichten

Wat is nou een handige accessoire om je GPSr in op te bergen.

 

Op dit moment loop ik eigenlijk altijd met mijn Etrex Vista in de hand of stop hem in mijn zak. De lanyard gebruik ik eigenlijk nooit, want dan bungelt dat ding zo op je buik. Nu heeft Garmin wel de nodige accessoires zoals een losse belt clip, neopreen tasje, carabiner, holster etc, maar deze zijn zijn redelijk duur. Vaak merk je ook pas in de praktijk of de geboden oplossing echt fijn werkt. Wat zijn jullie ervaringen met de opberg accessoires bij Garmin? Zijn ze handig, of heb je ze ooit gekocht, maar later niet meer gebruikt omdat het nut beperkt was?

 

Garmin accessoirelijst: https://buy.garmin.com/shop/shop.do?pID=8703

 

Uiteraard mag je hieronder je stem toelichten :blush:

bewerkt door Team Noorderlingen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

In het veld heb ik mijn gps (een 60Cx) óf in de hand óf aan de riemclip. Ik heb hem in het veld nooit in een hoesje, omdat dat niet prettig werkt.

 

Bij het vervoer (bv. in jaszak of rugzak) heb ik hem in een neopreen tasje. Dit als bescherming tegen krassen e.d.

 

Overigens zijn die neopreen tasjes vaak ook wel goedkoper te krijgen. Ik heb er een van Gilsson.

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meestal gewoon in de hand mee, als we hem voor een langer tussenstuk niet nodig hebben gaat hij in de jas of kontzak. Nadeel is wel dat je dan vaak je ontvangst kwijt bent.

Als we hem echt niet meer nodig hebben verdwijnt de gps in de rugzak, gewoon zonder hoesje.

 

En een heel enkele keer, als we bij een cache zijn en de gps even naast ons neer leggen....neemt de hond hem in de bek en wil dan spelen...en geloof me, dan ben je heeeel erg blij dat dat ding zo opvallend geel is (de gps dan he, niet de hond... :blush: )

bewerkt door veldhoen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij gebruiken ook het neopreen hoesje bij onze E-trex. Dat ding heeft echter nogal de neiging te draaien waardoor je niet goed bij de knoppen aan de zijkant kunt. Als we coördinaten in moeten voeren halen we dan ook altijd het hoesje er af. We hebben het hoesje voorzien van een keycord waardoor hij om de hals kan hangen (maar dan bungelt hij wel voor je buik).

Kortom: we gebruiken het hoesje wel, vooral ook om de e-trex te beschermen, maar het is wat ons betreft niet de meest ideale oplossing. Tijdens het lopen heb ik meestal de gps gewoon in mijn hand of, bij langere afstanden tussen waypoints, in de binnenzak van mijn jas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij gebruiken een beltclip aan de rugzak (voor het lichaam). Op deze manier zit 'ie toch vast en is snel beschikbaar om in de hand te nemen. Overigens is hij dan nog altijd 'gezekerd' met een lanyard om m'n nek. Hier geen problemen met evt slijtage van de beltclip.

 

Fire5

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wij hebben hem meestal los in de hand of in de jas zak. Wij gebruiken onze eTrex Legend ook in de auto daar hebben we een zuignap voor, deze werkt erg fijn. Voor op de fiets hebben we een houder op het stuur, deze werkt ook fijn. We merken nog niks qua slijtage. Wat wij wel lastig vinden is het feit dat je achter je batterij kapje nog een opzetstuk heb zitten om hem op de houders (gelukkig wel het zelfde systeem) te klikken. als je de GPS namelijk in de hand hebt voel je de houder altijd zitten. de kapjes die je bij de houders krijgt passen niet op de legend omdat er een extra uitsparing in zou moeten zitten voor de kaartslot.

 

Verder als we de GPS niet meer gebruiken dan gaat hij in een Hersluitbaar plastiek zakje, waar ook een kompas, pen en de opdat moment in ons bezit zijnde TB's in zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sinds heel kort in het bezit van een Legend. :blush:

 

Als ik in de buurt van mijn huis aan het lopen ben (even oefenen hè), hou ik ´m los in de hand. Kunnen de kinderen ook meekijken en het zelf proberen.

 

Een collega heeft ´m in een neopreen tasje met een carabiner aan de achterkant vastgeklikt aan een stevige lus op schouderhoogte van z´n militaire ´draagstel´. Dit geeft geen last van het dragen als je ook je rugzak enz mee hebt en hij is toch snel te pakken. Gisteravond ook mijn draagstel zo voorbereid en ga dit komende week uitproberen. Ik ben benieuwd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als de GPSr in de rugzak zit (dus uit) zit-ie in een zelfgemaakt hoesje van joggingstof. Restje stof, restje koord en een oude stopper van een windjack. Kosten 0 euro (alleen een half uurtje achter de naaimachine).

Voor in het veld: dan zit de GPSr in de hand of op lange stukken aan de speciale clip die je aan de rugzakband kunt vastmaken.

 

Groetjes, Fangorn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...