Spring naar bijdragen

Kinderfeestje, zelf route uitzetten


Wildjes

Aanbevolen berichten

;) Wij zijn net begonnen met Geocachen, dus we hebben nog niet zoveel ervaring. We hebben onze GPS nu net twee weken en we hebben nu twee caches succesvol afgerond. We vinden het echt hartstikke leuk om te doen.

 

Nu wordt onze zoon volgende week negen jaar en we willen voor zijn kinderfeestje zelf een route uitzetten met de GPS. Maar we hebben dat nog nooit gedaan, dus tips zijn van harte welkom. :P

 

We hebben zelf de volgende ideeën:

 

- We willen een route uitzetten in het bos van zo'n 4 á 5 kilometer (is dat te ver?)

- We willen dat een aantal waypoints maken, net zoveel waypoints als kinderen, zodat de GPS na elk waypoint door een ander kind wordt vastgehouden, die dan de weg wijst. Zo komen ze allemaal ongeveer net zo lang aan de beurt.

- De bedoeling is dat ze bij het laatste waypoint de schat vinden. (de inhoudt hiervan is nog niet bekend)

- We weten nog niet of we bij de andere waypoints ook een kleine schat neerleggen of niet (bv wat drinken, een zakje chips).

 

Ik zou graag tips willen ontvangen over bv de vragen of opdrachten die we zouden kunnen gebruiken, misschien een leuk idee voor de inhoud van de schat of andere leuke suggesties of opmerkingen. Alle tips en adviezen zijn welkom!! :lol1::D:D

 

Alvast bedankt,

de wildjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hallo,

 

Leuk idee om op die manier de kinderen naar een "schat " te laten zoeken .

Hou er rekening mee dat bij het uitzetten van de route er steeds voldoende ontvangst is op je GPS vanwege het bladerdak .!

 

Voor 8 á 9 jarigen lijkt me 5 kilometer iets te ver .

2 á hooguit 3 km is voor het hele groepje haalbaar en afhankelijk van wat je op de waypoints doet ( drinken en een spelletje misschien ?? ) kun je ook pauzes inlassen en gaat het geheel nog behoorlijk lang duren.

 

Je zou er een soort douanespel van kunnen maken .

Met voor ieder een paspoortje met een pasfoto ( heb je een digicam ? ) waarin bij elk waypoint een stempel in het paspoort moet na geslaagde opdrachten.

 

Per waypoint kun je steeds weer andere activiteiten doen of opdrachten die ze moeten oplossen om zo naar het volgende punt ( waypoint ) te mogen .

 

Vragen die me te binnen schieten behoeven wat voorbereiding als, een foto van hun school- juf of meester, een foto van de school enz . .

 

En dan bijvoorbeeld vragen :

 

- Wat is het beroep van deze mevrouw/ meneer ?

- Hoeveel van die geweldig leuke koters heeft ze elke dag in de klas ? :lol1:

- Hoeveel jongens en hoeveel meisjes ?

 

Maar bij andere waypoints heel fysiek de heren zich uit laten leven . .

Van kranten gevouwen steek op het hoofd en opgerolde krant en raggen maar !

Of . . in een bos een geschikte boom vinden om ze in te laten klimmen

 

Als prijs zou je kunnen denken aan chocolade medailles die je bij een snoep/ cadeau winkel kopen, zodat ieder een eigen prijs heeft .

 

Nou ben benieuwd naar andere / meer reacties op dit thema !

 

Veel succes in ieder geval en veel plezier .

 

Team "Cache in het handje "

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben zoiets ook gedaan toen onze dochter 8 werd. We hebben gewoon in het park bij ons in de buurt een route uitgezet van zo'n 3 kilometer, die verkort kon worden. Dat laatste bleek wel nodig, want niet alle punten werden even snel gevonden. Op de te vinden plekken hadden we gekleurde touwtjes opgehangen, zodat ze wisten dat ze de goede plek hadden. Deze touwtjes werden onbedoeld een gewild collectors item bij de kinderen.

 

Uiteindelijk was de schat een kist met limonade en chips in onze achtertuin, maar dat kan natuurlijk ook bij iemand anders (even vragen).

 

Alles bij elkaar vonden de kids het erg leuk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een paar jaar terug een cache uitgezet voor de kinderen van mijn werk (een BSO met kinderen van 4-12 jaar). Hiervoor heb ik een verhaal verzonnen over de Baron, die in het bos een schat had verstopt. De uitleg van de tocht stond in spiegelbeeld op papier en dat was hun eerste puzzel.Onderweg moesten de kinderen allemaal delen van de schatkaart zoeken en aan het einde de schatkaart aan elkaar plakken en dan met de tekening de schat opzoeken. De schat bestond natuurlijk uit juwelen en diamanten e.d. :eek:

 

Heel veel plezier met het verstoppen en lopen van jullie cache en ik hoop dat de kinderen er net zo lang over blijven praten als bij mij, doen ze namenlijk nog steeds, maarja.. we gaan ook minstens 1x per jaar met een groep geocachen.

:thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toen Mark afgelopen jaar 6 werd hebben we juist een tocht uitgezet zonder GPS.

Die GPS heeft hij ieder weekend al in zijn handen. :thumbup:

De tocht was c.a 3 km lang en bestond uit 25!!!!! micro's. In iedere micro zat een foto die gemaakt was vanaf de plaats waar ze op dat moment stonden. Een pijltje op de foto gaf aan waar de volgende micro lag. Om beurten liepen ze dan met een fototje om zo weer een micro te scoren. Het laatste punt was een ammobox gevuld met klant en klare zakjes met snoep e.d. Voor ieder kind één zakje.

Het laatste WP was te vinden mbv een gigantische spoilerfoto. :eek:

Ze hebben een geweldige middag gehad.

 

Ger@ld

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk, ik ben met hetzelfde bezig voor mijn zoon Rick (11).

Voor hem en zijn vriendjes ga ik een leuke tocht uitzetten in de bossen hier in de buurt. Ook met evenveel waypoints als kinderen.

 

Ik wil meerdere caches verstoppen in de vorm van: x zakjes chips, x rolletjes snoep en dergelijke. Wel wil ik er direct een opdracht aan koppelen om alle papiertjes en lege zakjes na de tocht in te leveren voor een extra verassing. Zo voorkom je dat er rommel achterblijft in het bos.

 

Op enkele punten wil ik wat vragen toevoegen als: "wat is dit voor een boom", "wat is de uitkomst van deze som" of andere raadsels.

 

Op het einde krijgen ze allemaal eenzelfde beloning en een geocaching "diploma".

 

Ik heb al verschillende ideeen, nu nog wat beter weer want ik vind het nu nog erg koud om lang in het bos te zijn met een groep kinderen waarvan ik niet precies weet hoe goed ze zoiets volhouden. Mijn zoon kan het in ieder geval uren volhouden.

 

Succes met bedenken en heb je nog leuke tips dan hoor ik het graag.

 

Pedro

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom niet een bestaande route gebruiken en op tussenpunten extra verassingen neer leggen. Vorig jaar hebben wij zo een leuke bestaande tocht omgewerkt tot een kinderroute en het was geweldig en als afsluiting naar het pannenkoekenhuis. :dribble:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom niet een bestaande route gebruiken en op tussenpunten extra verassingen neer leggen. Vorig jaar hebben wij zo een leuke bestaande tocht omgewerkt tot een kinderroute en het was geweldig en als afsluiting naar het pannenkoekenhuis. :thumbdown:

 

 

 

Als je een "geschikte" cache in de buurt hebt is het een prima idee !! :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Feestje al gehad?

 

Zaterdag gaat het bij ons gebeuren... het geocaching partijtje van mij zoon.

 

Ik heb een erg leuke route van ongeveer 6 kilometer uitgezet met 15 waypoints.

Bij de meeste waypoints is een vraag te vinden over iets wat daar te zien is of iets wat verstopt zit in een ter plekke te vinden micro. Elke vraag levert een letter op. Aan het einde moeten ze van alle letters een woord maken.

 

Ik heb een hele opdracht beschrijving gemaakt met vragen en spoilerfoto's.

Was heel erg leuk om te maken.

 

Op twee punten ga ik iets lekkers verstoppen, zakjes chips en een reep of zo iets.

Halverwege is een rustpunt bij een picknick bank waar ze wat te drinken krijgen. Vooraf wordt duidelijk gezegd dat ze alle papiertjes van het snoep in moeten leveren voor de laatste letter. Op deze manier blijven de bossen schoon.

 

Ik heb er zin in om met 8 jongens en 2 meiden van 10-11 jaar het bos in te gaan!

Spannend zal het zeker worden voor ze en hun ouders zullen er 's avonds niet veel last meer van hebben :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Feestje al gehad?

 

Zaterdag gaat het bij ons gebeuren... het geocaching partijtje van mij zoon.

 

Ik heb een erg leuke route van ongeveer 6 kilometer uitgezet met  15 waypoints.

Bij de meeste waypoints is een vraag te vinden over iets wat daar te zien is of iets wat verstopt zit in een ter plekke te vinden micro. Elke vraag levert een letter op. Aan het einde moeten ze van alle letters een woord maken.

 

Ik heb een hele opdracht beschrijving gemaakt met vragen en spoilerfoto's.

Was heel erg leuk om te maken.

 

Op twee punten ga ik iets lekkers verstoppen, zakjes chips en een reep of zo iets.

Halverwege is een rustpunt bij een picknick bank waar ze wat te drinken krijgen. Vooraf wordt duidelijk gezegd dat ze alle papiertjes van het snoep in moeten leveren voor de laatste letter. Op deze manier blijven de bossen schoon.

 

Ik heb er zin in om met 8 jongens en 2 meiden van 10-11 jaar het bos in te gaan!

Spannend zal het zeker worden voor ze en hun ouders zullen er 's avonds niet veel last meer van hebben  :)

 

 

Klinkt leuk !! Veel plezier en hopelijk ook lekker weer erbij !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op goed weer hopen we zeker... we hebben al op de uitnodiging gezet dat ze goede schoenen aan moeten doen. Mijn zoon is het wel gewend om zo'n eind te wandelen (meestal nog verder). Ik ben benieuwd na de reacties. Nou ja, na drie kilometer maakt het niets meer uit, omdraaien is even ver als door lopen :eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op goed weer hopen we zeker... we hebben al op de uitnodiging gezet dat ze goede schoenen aan moeten doen. Mijn zoon is het wel gewend om zo'n eind te wandelen (meestal nog verder). Ik ben benieuwd na de reacties. Nou ja, na drie kilometer maakt het niets meer uit, omdraaien is even ver als door lopen  :eek:

 

 

Dus . . . . na 3 kilometer zijn ze gewoon te laat met klagen :D:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...