Spring naar bijdragen

waypoints laden in Google Maps


superboppe

Aanbevolen berichten

Weet iemand hoe ik een serie waypoints (vanuit een gpx file bijvoorbeeld) in Google Maps kan laden? Ik kan natuurlijk de geocaching.com google maps view laden, maar die heeft geen autorouting. Ik ben erg gecharmeerd van de GM autorouter (waarbij je de route eenvoudig kunt verslepen, en snel de volgorde van punten kunt wisselen) en wil zo een route langs een aantal waypoints plannen.

 

Maar ik heb nog geen manier gevonden om waypoints in Google Maps (niet Google Earth) te laden. Wie wel?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Weet iemand hoe ik een serie waypoints (vanuit een gpx file bijvoorbeeld) in Google Maps kan laden? Ik kan natuurlijk de geocaching.com google maps view laden, maar die heeft geen autorouting. Ik ben erg gecharmeerd van de GM autorouter (waarbij je de route eenvoudig kunt verslepen, en snel de volgorde van punten kunt wisselen) en wil zo een route langs een aantal waypoints plannen.

 

Maar ik heb nog geen manier gevonden om waypoints in Google Maps (niet Google Earth) te laden. Wie wel?

 

Het uploaden van GPX files naar Google Maps gaat volgens mij niet. Dat kan je eventueel doen met M$ Live Maps. Wat je met Google Maps wel kan doen is gewoon een route plannen met coordinaten en deze vervolgens schuiven in volgorde. Zie onderstaand voorbeeld.

 

googlemapsof3.png

w1680.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet iemand hoe ik een serie waypoints (vanuit een gpx file bijvoorbeeld) in Google Maps kan laden? Ik kan natuurlijk de geocaching.com google maps view laden, maar die heeft geen autorouting. Ik ben erg gecharmeerd van de GM autorouter (waarbij je de route eenvoudig kunt verslepen, en snel de volgorde van punten kunt wisselen) en wil zo een route langs een aantal waypoints plannen.

 

Maar ik heb nog geen manier gevonden om waypoints in Google Maps (niet Google Earth) te laden. Wie wel?

 

Volgens mij net niet wat je bedoeld, maar missien toch wel handig. Op mijn pagina's met handige geocachingtooltjes http://geocaching.technetium.be/ Heb je ook een pagina om coordinaten op een google map te zetten. http://www.geocaching.technetium.be/map.htm. In het vak kun je dan de coordinaten van je waypoints invullen, die krijg je dan op de kaart te zien. Je krijgt dan ook een knop waarmee je die punten naar je Garmin kunt sturen (als je de plugin hebt ge-installeerd)

 

Tc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
Weet iemand hoe ik een serie waypoints (vanuit een gpx file bijvoorbeeld) in Google Maps kan laden? Ik kan natuurlijk de geocaching.com google maps view laden, maar die heeft geen autorouting. Ik ben erg gecharmeerd van de GM autorouter (waarbij je de route eenvoudig kunt verslepen, en snel de volgorde van punten kunt wisselen) en wil zo een route langs een aantal waypoints plannen.

 

Maar ik heb nog geen manier gevonden om waypoints in Google Maps (niet Google Earth) te laden. Wie wel?

 

Volgens mij net niet wat je bedoeld, maar missien toch wel handig. Op mijn pagina's met handige geocachingtooltjes http://geocaching.technetium.be/ Heb je ook een pagina om coordinaten op een google map te zetten. http://www.geocaching.technetium.be/map.htm. In het vak kun je dan de coordinaten van je waypoints invullen, die krijg je dan op de kaart te zien. Je krijgt dan ook een knop waarmee je die punten naar je Garmin kunt sturen (als je de plugin hebt ge-installeerd)

 

Tc

 

Ik was zojuist het tooltje aan het bekijken, maar plots kreeg ik geen verbinding meer met de server. Ligt ie er uit?

 

Edit. Hij doet het weer.

bewerkt door Ringeling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kan eventueel ook het programmaatje ITNconv gebruiken. Deze heeft zelf al een Google Maps plug-in met auto-routing functionaliteit en kan ook nog eens de kortste route bepalen door WPs te sorteren. Zie ook mijn draadje hier voor een review en een download linkje.

 

Suc6,

 

Team Noorderlingen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 years later...

Ik heb hier een tooltje voor geschreven, genaamd GcWizard. Een GPX bestand met waypoints is in te laden en weer op te slaan als KML bestand die als nieuwe kaart geimporteerd kan worden in Google Maps. Zie mijn signature onder deze post.

 

Andere mogelijkheden zijn om conversietooltjes te gebruiken zoals Team Noorderlingen al aangeeft. Heb je de beschikking over Google Earth, dan kun je een GPX bestand slepen in Google Earth. Door de geopende waypoints in Mijn Plaatsen op te slaan, wordt dit een KML bestand die te importeren is als nieuwe kaart in Google Maps.

bewerkt door globe_explorer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  1. Kies bij gpsvisualizer de optie "Google Earth KML".
  2. Verander het "Output file type:" in ".kml (uncompressed)".
  3. Verder kun je bij "Track options" de lijnkleur (Default color) en bij Waypoint options het icoontje (Default icon) nog aanpassen, maar dat hoeft niet per sé. Het heeft alleen met de weergave in GoogleMaps te maken.
  4. Bij File #1 kun je met de knop "Bladeren..." je GPX of GDB bestand selecteren.
  5. Daarna op de knop "Create KML file" klikken.
  6. Na een paar seconden verschijnt een pagina met een link naar het KML bestand.
  7. Klik met de rechter muisknop op deze link en kies "Opslaan als"
  8. Sla het KML bestand ergens op je harde schijf op.

 

Vervolgens ga ik naar de site https://maps.google.nl/

  1. Eerst even inloggen met je Google Account; ik neem aan dat je dat hebt, anders moet je er even één aanmaken.
  2. Klik op de knop "Mijn plaatsen".
  3. Kies vervolgens "Kaart maken".
  4. Geef een titel en een beschrijving van de route op.
  5. Onder het veld met de beschrijving zie je, als het goed is, "Openbaar" en "Niet openbaar" staan. "Openbaar" moet aangevinkt zijn.
  6. Klik nu op "Importeren" (Dit staat boven het "Naam" veld).
  7. Er verschijnt een apart venstertje "KML importeren".
  8. Klik op "Bladeren..." en selecteer het eerder opgeslagen KML bestand.
  9. Klik vervolgens op de knop "Uploaden vanaf bestand".
  10. Als alles goed is gegaan zie je nu de route op de kaart. Je kunt eventueel nog de kleuren van de route en de icoontjes aanpassen door er in de linker balk op te klikken en dan in het tekstballonnetje (verschijnt in de kaart) weer op de lijn of het icoon te klikken.
  11. Klik, als alles naar wens is, op "Opslaan" en daarna op "Gereed". (Beide knoppen zitten boven het "Naam" veld).
  12. Schuif en zoom met de kaart totdat je route goed in het midden zichtbaar is.
  13. Klik op het "Link" knopje; dit zit boven de knop "Bewerken" en rechts naast het "Print" knopje.
  14. Nu verschijnt het venster "Link plakken in e-mail of chatbericht".
  15. De link in het eerste veld kun je kopiëren en bijvoorbeeld in een mail of twitterbericht plakken.
bewerkt door Matij
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...