Spring naar bijdragen

De Hint: Moet De Co De Hint Ook Als Hint Gebruiken Of Niet?


Peetee

  

51 leden hebben gestemd

  1. 1. Moet een hint altijd aanwezig zijn?

    • Och nee, van mij hoeft dat niet zo nodig ... Een cache kan in veel gevallen best zonder hint.
      19
    • Ja, een hint hoort bij een cache en moet me een goed bruikbare aanwijzing geven over de vindplek.
      29
    • Een tradi kan best zonder, maar de listing van de andere soorten MOET een bruikbare hint bevatten.
      3


Aanbevolen berichten

Ik weet niet wat jullie ervaring is, maar het valt mij de laatste tijd steeds vaker op dat de hint bij een cache soms niet, of verkeerd wordt gebruikt. Dan zit je een poosje te puzzelen, of je bent een tijd aan het zoeken geweest, en dan blijkt de eenmaal vertaalde hint helemaal niets toe te voegen.

Zo heb ik voorbeelden gezien van hints die na converteren bv. enkel de tekst "Niet nodig" opleverden of "Bij problemen graag een note plaatsen".

 

Volgens mij is de hint daar niet voor, maar om de cacher een hint te geven over de verstopplek. Wat vinden jullie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Je ziet vaak dat de hint pas wordt ingevuld nadat het podium is gevuld.

 

Bij mijn eigen caches heb ik wel direct de hint gebruikt, maar met verschillende redenen:

- om een hulplijn te geven

- om een hint voor bepaalde waypoints te geven zodat die makkelijker gevonden worden

- een tip voor de eindplek

- een tip voor de puzzel

 

Soms is echter de titel van de cache in combinatie met de beschrijving gewoon genoeg om een cache te zoeken en vinden.

 

Dus ik zie meer mogelijkheden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een hint wordt heel vaak gebruikt voor oneigenlijke doeleinden. Maar ik heb geen verandering daarin gemerkt in de afgelopen twee en een half jaar.

 

Een hint is niet altijd nodig. Maar als hij gebruikt wordt dan moet hij ook ter zake doende zijn. Vaak worden er hints gegeven die alleen te begrijpen zijn nadat je de oplossing hebt.

bewerkt door Diederikus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn gevallen, waarbij een hint echt niet nodig is. Maar bij de meeste caches is het wel prettig om een hint te vermelden. Dat kan ook schade aan de omgeving voorkomen. Wel is het zo, dat we iets te vaak met hints geconfronteerd worden, die pas begrepen kunnen worden, wanneer je de cache in handen hebt. De cache-eigenaren, die zulke hints plaatsen, hebben weinig van het doel van een hint begrepen.... Ik zie nu, dat Diederikus dezelfde trend heeft vastgesteld.... Sorry voor de herhaling. Alhoewel..... iedere cachelegger, die de "hint" van Diederikus en ondergetekende begrijpt kan er iets mee doen.......

bewerkt door Team Tabak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voorbeeldje: Ik had een paar weken geleden de eindplek van een multi bepaald. En die was bij een dam, niet ver van een woning (ongeveer 3 meter van het erf) en er was daar een brievenbus.

Omdat ik inschatte dat de brievenbus bij de woning hoorde wilde ik daar niet inkijken, ook al omdat ik vermoedde dat de bewoners me al hadden opgemerkt, maar ook omdat ik niet zomaar in andermans brievenbus wil graaien.

 

Ik vind het dan toch wel prettig als de hint me kan vertellen of ik goed zit, of helemaal fout. Alles nog een keer narekenen leverde namelijk geen nieuwe inzichten op.

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het moeizaam in het veld vertalen van deze hint was ook niet erg behulpzaam:

 

Hint: Die heb je onderhand genoeg gehad. Nou vooruit dan: onder die ene.

 

Nog erger zijn hints die je op het verkeerde been zetten: waypoint zit in het zicht.

(Klopt, als je niet groter bent dan 67 cm.)

 

Hint: achter boom (in een bos)

 

Hint: Haha, dat mocht je wel willen. Nou ok dan....... KLUIF? Ik hoop dat iedereen toch deze cache wil loggen als je hem niet vindt....al moet je 3 keer terug! Heel veel succes en graag weer netjes op dezelfde plek terugplaatsen!

 

Verder heb je ook nog de hint met aanvullende instructies: Trek een lange broek aan en waterdichte schoenen.

bewerkt door Diederikus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ooit , misschien nu ook nog, ik kan dat niet controleren vanwege ik even niet bij mijn account mag komen, stond voor het kader waar de hint geplaatst kon worden, dat de hint kort en krachtig moest zijn, en als er geen hint noodzakelijk was dat kader gewoon leeg kon blijven.

ik heb veel mensen aangeschreven die "niet nodig" "zie spoilerfoto" "juiste coördinaten in tjekker" "bla bla bla bla bla veel geschreven onzin"

ik heb net zoveel smoezen gehoord waarom juist zij vonden dat hun hint daar passend was ook al was het tegen de uitdrukkelijke wens van Groundseak

heel veel info in het kader zie ik ook dat het gewoon op de pagina kan, ook kan makkelijk gecodeerde hints van een WP achter dat betreffende hint van dat WP geschreven worden, telefoon nummers van de CO kan ook makkelijk op de cachepagina zelf,

het plaatsen van een juiste hint voorkomt veel schade aan de omgeving, en de vinder weet dan ook waar de cache teruggelegd moet worden, op het moment dat de cache geript is is dat ook meteen duidelijk, scheelt een hoop onnodig gezoek en de daarbij behorende schade.

als men een hint plaatst laat dan ook in de hint blijken dat de grondbeginselen van het spelletje begrepen is, dus bijvoorbeeld niet links van het bankje, maar ten oosten van het bankje. of op 270 gr van het bankje,

helaas zie ik het steeds minder, net dat ik steeds minder geocachers zie, daar zal wel een verband in zitten vermoed ik zo.

wat mij wel opvalt als ik het over de hint heb en waarom hij zo onduidelijk of gewoon compleet ontbreekt krijg ik als smoes te horen dat geocaching toch "zoeken" is, en juist die mensen die , geheel ten onrechte vinden dat zoeken "geocaching is", dat zijn wel de mensen die als eerste de hint ontcijferen om maar zo kort mogelijk te zoeken een beetje tegenstrijdig vind ik dat

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ooit , misschien nu ook nog, ik kan dat niet controleren vanwege ik even niet bij mijn account mag komen, stond voor het kader waar de hint geplaatst kon worden, dat de hint kort en krachtig moest zijn, en als er geen hint noodzakelijk was dat kader gewoon leeg kon blijven.

 

Ik heb het even opgezocht:

 

Er staat bij het kader bij de Hint:

 

Hint: Gebruik deze ruimte om geocachers een korte behulpzame hint te geven voor het vinden van jouw geocache.

 

Dat lijkt mij heel duidelijk, toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Natuurlijk moet er altijd een duidelijk hint bij staan. Behalve misschien als je letterlijk struikelt over de eindcache of in de cache-tekst een duidelijk verwijzing staat.

 

Hoe vaak kom je niet op een cache locatie ( weet iemand daar een beter woord voor? ), waar alles is omgewoeld en alle boomstammen zijn ‘afgekrabd’?

 

Als een CO bewust omgaat met de omgeving ( o.a. natuur, omwonenden, ……. ) waarin hij/zij de cache legt, dan plaatst die een zinnige en duidelijke hint. Deze hint is er m.i. namelijk OOK, om te voorkomen dat er onnodige zoek-‘schade’ of overlast wordt veroorzaakt.

 

Ps. Een spoiler foto zou misschien nog beter zijn.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben ook niet blij met het meer en meer ontbreken van een hint op cache pagina's.

Een hint moet in het veld gebruikt kunnen worden, dus kort en duidelijk zijn.

Het voorkomt zoekschade en andere overlast.

 

Mijn gps vertoont geen spoilerfoto's en heeft een beperkt aantal karakters voor de hint.

Hints voor puzzels die thuis moeten worden opgelost horen, wat mij betreft niet op de plek van de "additional hint" te staan.

Zet ze maar "encrypted" op de pagina (thuis tools genoeg om ze te "decrypten")

 

Telefoonnummers van cache eigenaren vind ik flauwekul en geen bruikbare hint.

 

Overigens staat in het Help Center van Groundspeak een goed bruikbaar artikel over het (juiste) gebruik van de hint:

http://support.groundspeak.com/index.php?pg=kb.page&id=222

bewerkt door Sivota
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog irritanter dan de nietszeggende hint vinden wij hints die juist per se nodig zijn om de cache te kunnen vinden. Zo zijn we al meerdere keren multi's tegen gekomen met hints als "wp6 is tijdelijk weg, het antwoord is 4". Dat is toch geen "additional hint", maar gewoon essentiële info die in de cachebeschrijving thuishoort.

  • Top! 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een hint moet in het veld gebruikt kunnen worden, dus kort en duidelijk zijn.

Het voorkomt zoekschade en andere overlast.

 

Mijn gps vertoont geen spoilerfoto's en heeft een beperkt aantal karakters voor de hint.

 

 

Telefoonnummers van cache eigenaren vind ik flauwekul en geen bruikbare hint.

 

 

@Sivota

natuurlijk moet een hint duidelijk zijn en gericht zijn op het vinden van de cache

Is het in een drukke omgeving dan wil je niemand lang laten zoeken,een foto geeft veel meer informatie dan woorden en kan thuis evt, geprint worden.

Voor een mooie multi rij je dikwijls verder weg en als je bezig bent met deze multi en onderweg weet je niet meer wat te doen is een hulplijn best wel eens nuttig zodat je verder kunt en niet weer met niets naar huis gaat.

Daarbij hoeft het niet aan de co of de multi te leggen maar soms zie je iets wat heel simpel is over het hoofd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat nu vooral om het theoretisch gebruik van een hint en dat is een goede zaak. Wij zoeken een cache en het zou fijn zijn als er een backup mogelijkheid is, tijdens een wandeling. Vaak lukt een hint vragen toch wel bij de vorige vinders, maar het kan leuker en sportiever als de legger zich gewoon aan de voorwaarden houdt. Mee eens. Echter, praktisch gezien maken leggers vaak met opzet misbruik van het ontbreken van een degelijke hint. Laat ze maar moeite doen voor mijn cache! Althans, dat gevoel heb ik wel eens bij sommigen. En die leggers denken totaal niet aan overlast in de natuur of wat dan ook. Dat is mijns inziens de doelgroep.

 

Een hint is leuk voor de zoeker inderdaad, maar het ontbreken van de hint kan voor de legger veel leuker zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja anharu, ik ga gewoon niet midden in het bos staan bellen om een hint.

Ik luister liever naar de vogeltjes en kijk om mij heen zonder al te veel overbodige herrie te maken.

Dan maar geen cache en ben ik gewoon fijn weg geweest.

 

De enige keer dat ik overigens wel een cache eigenaar ergens om belde was hij druk met zijn werk en belde ik zeer ongelegen.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...