Spring naar bijdragen

Ga Je Weleens Naar Een Geocaching Event?


Geoman

Poll - Ga je weleens naar een Geocaching Event?  

75 leden hebben gestemd

  1. 1. Poll - Ga je weleens naar een Geocaching Event?

    • Ja, meer dan 5 keer per jaar
      11
    • Ja, 3-5 keer per jaar
      7
    • Ja, 1-2 keer per jaar
      10
    • Ja, soms
      28
    • Nee
      19
    • Nee, Wat is een Geocaching Event?
      0


Aanbevolen berichten

Leuk no-name :)

 

Wij gaan elkaar ontmoeten. Zullen we voor de ingang afspreken?

 

Tot zaterdag

 

Bon nuit of voor de lezers die iets minder goed in hun talen zijn: welterusten allemaal

 

:tooth:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Het eerste en laatste event (mijn dochter wilde een klimcursus volgen) dat ik heb bezocht maakte mij niet vrolijk. Teveel hypocriet gezwets. Iemand zei tegen mij dat ze het helemaal had gehad met puntjes scoren en kokers. Ik was benieuwd en keek enkele dagen later op haar profiel. "Ik kwam uit Deventer en zag dat bij het tankstation een cache lag. Was wel even zoeken naar de micro en de locatie was niet echt de moeite waard, maar gelukkig is ook dit puntje op de kaart omgezet in een smiley."

 

Geocachen is voor mij avontuur in het bos, op de heide, in de duinen of tijdens een interessante stadswandeling. Geen thee-twee kransjes. Maar dat is mijn subjectieve beleving. Objectief zou ik moeten zeggen: discover er lustig op los, speel het spelletje zoals het niet is bedoeld.

 

Ik ga even tellen hoeveel geocachevrienden ik nu waarschijnlijk nog over heb. Ik ben nog niet uitgeteld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ook niet Od,

 

eén, twee, drie, vier, vijf, zes, zeven acht negen tien...

 

Ik kan ook nog in het Fries tot tien tellen, maar aangezien dit een nederlands forum is, zal ik dat maar niet doen, denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ooit een (Mega)event over de grens bezocht?

Veel verschil met Nederlandse events qua organisatie?

Benieuwd naar jullie ervaringen ... Ook Nederlandse!

Mijn voorlaatste event-ervaring hieronder. Na het vergelijkend warenonderzoek van zaterdag keer ik weer terug in mijn oldfashioned "kunnen we ook nog ergens gezellig zitten en wat kletsen?" stand:

 

 

Het zoveelste Pi-event dat we vandaag voor ons pseudo-wetenschappelijke onderzoekje bezochten.

De onderzoeksvraag van vandaag die we in twaalf stappen trachtten te beantwoorden: "Gaan er dertien in een dozijn"?

Het antwoord dat we vonden: "ja"

 

[ironie modus aan]

We wachten met smart tot voor onze prestatie ook een Challenge cache uit komt.

En als een ander hem niet legt, dan leggen we hem zelf wel.

[/ironie modus uit]

 

Na een beregezellige start vanochtend in het donkere Hoensbroek keerden we vanavond hier in Landgraaf, ruim pi-kwadraat eventervaringen rijker weer in de thuisregio terug. Bij aankomst stonden er al heel wat bezoekers op gepaste afstand van de listingcoords om een geopende kofferbak met logboek heen. Handig zo'n LEDjes in het donker, kun je tenminste zien wat je zegt icon_smile_wink.gif.

We hadden hier best nog wel een praatje kunnen maken, ware het niet dat we het even helemaal gehad hadden en overvoerd waren met indrukken opgedaan gedurende deze lange dag.

Daarom hebben we het hier gelaten bij het tekenen van het logboek.

Greetz & TFTC.

 

Voor wie meer wil weten over onze indrukken van vandaag en ons niet op facebook vindt, de feiten zoals we er vandaag een paar zagen:

 

Een banner omdat je tien minuten of een half uur op een parkeerplaats stond.

Je auto parkeren op een hinderlijke plek terwijl de listing duidelijk anders aangeeft zodat je onder werktijd a la wok-to-go even dat gewilde souvenirtje kunt scoren.

Eventlogboekjes die schaamteloos ter loggen aangeboden op een ander event, worden ver verwijderd van het oorspronkelijke event en ruim nadat dat oorspronkelijke event is afgelopen.

Events die bij navraag zogenaamd "per ongeluk" online gelogd werden door mensen die het event zelf nooit bezocht hebben.

Een listing waarvan de eventcoords je in de verkeerde tuin achterom een huis 60 meter verderop in de straat in willen sturen.

Events die georganiseerd worden opdat je zelf kunt voldoen aan de voorwaarden van een anders nauwelijks haalbare challenge.

Gekopieerde lijstjes met trackable codes die van hand tot hand gaan omdat kwantiteit verkozen wordt boven het zelf zien van een enkele coin of TB.

Mensen die je tijdens het tekenen van het logboek wegduwen omdat ze geen geduld hebben te wachten totdat de te discoveren trackabels op de tafel weer bereikbaar zijn.

Een TB die nog voordat je hem kunt droppen in de gereedstaande mand al uit je handen gegrist wordt.

Bezoekers die een souvenirtje ophalen op je event en binnen 5 minuten weer weg zijn terwijl jouw event drie-en-een-half uur duurt en je een half cateringbedrijf hebt laten aanrukken om het iedereen naar zijn plezier te kunnen maken.

Telefoonnummers, tips en trucs die driftig genoteerd worden om ooit die beschamende DNF te kunnen vermijden.

 

Geocaching anno 2015.

prestatie = status en status = genot,

je belangrijkste zoekhulp is de belfunctie van je smartphone,

loggen doe je in maximaal twee zinnen en als je er al meer gebruikt doe je dat middels een copy-pastelog bij alle bezochte caches van die dag.

 

Citius Altius Fortius. En snel weer verder...

  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eén zo'n berichtje bevestigt onze vooroordelen over events in zijn algemeenheid voor ten minste 10 jaar vanaf nu..... Een event zou een sociaal gebeuren moeten zijn..... Als ik dit allemaal lees, gaat het meer om een verzamelplaats van getraumatiseerde neuroten! Zijn er ook kraampjes aanwezig waar je een foldertje af kunt halen voor een therapeutische behandeling in een kliniek? Allemachtig. Tussen dat volk wil je jezelf toch helemaal niet terugvinden ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gezonde vooroordelen, hoor. En de genoemde bedenkelijke activiteiten vinden er zeker plaats.....bij een aantal bezoekers. Maar niet bij iedereen! Mijn laatst bezochte event in hoorn heb ik (weer) als heel gezellig ervaren. Ik heb er zelfs niet 1 cache gedaan. Alleen koffie gedronken en gekletst. Het zal zeker niet mijn laatste event zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het blijkt dat men na afloop van een event ook nog een paar uur bezig is met het loggen van TB's. Wat lopen er toch een grappige mensen in dit wereldje rond. :D

bewerkt door Diederikus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

oohh heerlijk zo een event, een paar eeuwen geleden moest je wel 5 cent betalen om op de kermis een rariteitenkabinet te zien

anno 2015 ga je gemakkelijk naar een geo cacheevent en ziet daar een geëvolueerde rariteitenkabinet

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

NN: je hebt echt niet alleen koffie gedronken hoor! We hebben ook nog stroopwafels gegeten...toch...?

 

Bonne nuite! Gutes Nacht! Goodnight! Trust allemaal

 

En nee...Wij gaan binnenkort ook weer veel koffiedrinken op een event. Wil iemand stroopwafels mee nemen...

bewerkt door de kikkers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben nog nooit op een event geweest en na al die verhalen hier gelezen te hebben trekt het mij al helemaal niet meer. Vooral het discoveren kan ik niet begrijpen. Waarom?! Volwassen mensen in een volwassen wereld..... toch? Ook met z'n allen naar een cache sjouwen is iets wat mij totaal niet trekt. Misschien dat ik eens in de toekomst naar een event ga van iemand van het forum hier.

 

Ik zou men mond ook niet kunnen houden als ik al die mensen zie discoveren. Zou ze ronduit uit lachen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Scoloo: Je moet vooral de verhalen van die paar mensen die hier aanwezig zijn serieus nemen en als leidraad. Zeker niet afgaan op de ervaringen van de honderden die het wel naar hun zin hebben op een event.

 

Volwassen mensen in een volwassen wereld.....die turen naar een pijltje op het scherm van hun gps op zoek naar een doosje dat iemand ergens verstopt heeft om er hun naam op te zetten en dan weer op zoek gaan naar de volgende...klinkt heel volwassen inderdaad.

 

Ik beleef er in ieder geval veel plezier aan :thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@No name: helemaal gelijk in. Daarom zei ik ook dat ik eens naar een event ga van iemand van het forum. En cachen is voor mij wandelen en zoeken.

 

En ja ik vind achter een gps aansjouwen meer volwassen dan virtueel puntjes scoren door tb's te discoveren.

 

Maar als jij er veel plezier aan beleeft ben ik wel de laatste die zegt dat dat onzin is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oké X: Wanneer ga je weer eens een oerhollands, ouwerwets, grandioos lekker, CITO event houden?

Het wordt beslist weer de hoogste tijd voor een meet-and-greet van de Drentse/Overijsselse/Gelderse cachers.

Gelieve de woorden: Drentse cachers niet al te letterlijk lezen...

 

Ik ga nu maar even een pm sturen. Houd je je mailbox in de gaten? :smilie_tux:

 

X
K

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...