Spring naar bijdragen

Welke Rugzak Voor Het Cachen?


Dutchie-WbD

Aanbevolen berichten

Er zijn al veel antwoorden gegeven. Ik heb zelf een Vaudé rugzak met net. Voldoet prima. Met cachen gebruik ik heb toch minder vaak, omdat je iedere keer de rugzak van je rug moet halen als je wat nodig hebt.

Vaker gebruik ik een simpele schoudertas met vakken of een buiktasje. Alles direct bij de hand. Dat vind ik eigenlijk veel prettiger dan de rugzak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Okay, uiteindelijk heb ik een keuze gemaakt. Het is de "Vaude Bike Alpin Air 25 + 5 Rugzak"

mmm, ik wilde net gaan reageren (voordat ik las dat je je keuze hebt gemaakt) dat ik al tientallen jaren een Vaude fan ben, maar dat ik nu een Vaude Bike Alpin Air 25+5 heb en daar eigenlijk spijt van heb...

In deze rugzakken passen geen A4-papieren en dat vind ik toch wel erg jammer.

Maar ja, ik gebruik hem dan ook niet alleen voor het cachen (al heet hij hier in huis wel 'het cacherugzakje' of 'de rode tas'), maar wil hem ook wel eens gebruiken om naar een vergadering te gaan ofzo. In dat soort gevallen mis ik het echt dat het hoofdvak minder lang is geworden.

 

Toch veel plezier gewenst met je rugzak. Zolang je er geen al te grote dingen in kwijt wil, is het een fijne rugzak met veel vakjes. Al zie ik dat hij altijd scheef op de rug zit als mijn man hem om heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Okay, uiteindelijk heb ik een keuze gemaakt. Het is de "Vaude Bike Alpin Air 25 + 5 Rugzak"

 

Opmerkelijk dat de suggesties allemaal naar hetzelfde soort rugzakje gaan. Ik heb namelijk iets helemaal anders: een Saddleback Leather medium satchel (http://www.saddlebackleather.com), die je zowel als zijtas maar ook als rugzak kan dragen. Met wat een paar geocoins eraan een prachtig ding, d'r kan zat zooi in, inclusief een thermoskannetje, pluutje, zak met TBs enzo, papieren, GPS, etc, etc. En 100 jaar garantie.

 

Kijk, hier staat-ie: http://www.geocaching.com/track/details.aspx?id=2744080

 

Met vriendelijke groeten, Wim van Dorst

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Okay, uiteindelijk heb ik een keuze gemaakt. Het is de "Vaude Bike Alpin Air 25 + 5 Rugzak"

 

Opmerkelijk dat de suggesties allemaal naar hetzelfde soort rugzakje gaan. Ik heb namelijk iets helemaal anders: een Saddleback Leather medium satchel (http://www.saddlebackleather.com), die je zowel als zijtas maar ook als rugzak kan dragen. Met wat een paar geocoins eraan een prachtig ding, d'r kan zat zooi in, inclusief een thermoskannetje, pluutje, zak met TBs enzo, papieren, GPS, etc, etc. En 100 jaar garantie.

 

Kijk, hier staat-ie: http://www.geocaching.com/track/details.aspx?id=2744080

 

Met vriendelijke groeten, Wim van Dorst

$$$$$$$$$$$$$$ :dribble:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zef heb ik de Fjall Raven Camper 20 gekocht, maar de Fjall Raven Friluft 20 is ook een goede rugzak. Op de site van Fjall Raven staan bij de rugzakken ook filmpjes.

 

Het merk met het vosje.

 

Groeten,

Team Foxlake

bewerkt door Team Foxlake
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Okay, uiteindelijk heb ik een keuze gemaakt. Het is de "Vaude Bike Alpin Air 25 + 5 Rugzak"

mmm, ik wilde net gaan reageren (voordat ik las dat je je keuze hebt gemaakt) dat ik al tientallen jaren een Vaude fan ben, maar dat ik nu een Vaude Bike Alpin Air 25+5 heb en daar eigenlijk spijt van heb...

In deze rugzakken passen geen A4-papieren en dat vind ik toch wel erg jammer.

Maar ja, ik gebruik hem dan ook niet alleen voor het cachen (al heet hij hier in huis wel 'het cacherugzakje' of 'de rode tas'), maar wil hem ook wel eens gebruiken om naar een vergadering te gaan ofzo. In dat soort gevallen mis ik het echt dat het hoofdvak minder lang is geworden.

 

Toch veel plezier gewenst met je rugzak. Zolang je er geen al te grote dingen in kwijt wil, is het een fijne rugzak met veel vakjes. Al zie ik dat hij altijd scheef op de rug zit als mijn man hem om heeft.

 

Ik heb een maatje groter, de Vaude Bike Alpin Air 30 + 5 Rugzak, en die bevalt prima. Als ik er grote dingen in wil doen, dan rits ik het horizontale tussenwandje open.

Lekker grote zij-buitenzakken waar de 1 liter sigg flessen mooi inpassen. Zit/loopt ook prima.

Wel even wennen aan het grote aantal vakjes, in het begin af en toe eerst alle ritsen open, voordat ik vond wat ik zocht.

Maar nu ik de weg ken, heel fijn.

 

Due Sadleback tassen zijn ook prachtig! Maar wat een prijzen.

bewerkt door Leandraakje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij is laatst het anti sweet netje kapot gegaan. Ik dacht nog... voor die paar tripjes kan ik hem nog wel gebruiken. Deze zomer wezen cachen in zeer warme omstandigheden. Nu weet ik dus ook het verschil weer. Een nieuwe rugzak met anti sweet gedeelte gaat op de verlanglijst!

bewerkt door feuntje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

mmm, ik wilde net gaan reageren (voordat ik las dat je je keuze hebt gemaakt) dat ik al tientallen jaren een Vaude fan ben, maar dat ik nu een Vaude Bike Alpin Air 25+5 heb en daar eigenlijk spijt van heb...

In deze rugzakken passen geen A4-papieren en dat vind ik toch wel erg jammer.

 

Tot nu toe bevalt de cachezak prima hoor. Heb ook geen problemen met A4 papieren. Gewoon even het horizontale tussenschotje open ritsen en je kan makkelijk A4 formaat papieren kwijt. Ik heb er zelf een a4 flip-over map in zitten. Is dus wat groter als a4 en past prima.

 

Ook het anti zweet netje bevalt goed. Met de vorige (rug)cachezak had ik geen netje. Constant een natte rug door de rugzak. Nu niet meer.

 

Nee hoor, volledig tevreden met dit zakje. Mag ook wel voor die prijs. Is toch niet echt goedkoop.

 

Groeten

 

Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De rugzakjes voor de korte tripjes, draag IK meestal gewoon met slechts 1 schouderband.

(Zelfs al is dat een gehele dag.)

Het bijkomende voordeel is dan ook dat je niet zo bezweet raakt.

 

Maar goed, dat is maar net wat je voor keur is natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De ideale cache-rugzak onderscheidt zich door veelzijdig te zijn. Als ik ga cachen is dat te voet, met de fiets of in de kajak (al komt dat laatste er weinig van, de laatste tijd). De rugzak moet dus behalve op mijn rug, ook op de fiets passen en waterdicht zijn. Daarom heb ik een tas van Ortlieb die als fietstas kan worden gebruikt, als de rugbanden worden weggevouwen in een speciaal vak. De tas is tevens gemaakt van waterdichte stof met rolsluiting, en kan dus gewoon mee in de boot. Qua formaat is hij groot genoeg voor een dag op pad en het draagcomfort is ook prima voor een dag cachen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Twee maanden geleden ben ik ook op zoek geweest naar een nieuwe rugzak. In eerste instantie heb ik ook gekeken naar een rugzak die met een net en bolling in de rug de rug droog zou moeten houden.

 

Ik had er zelfs al een gekocht. Een Lowe Alpine Airzone. Thuis aangekomen ben ik begonnen mijn zaken in deze rugzak te stoppen. Ik gebruik mijn rugzak ook voor hiking en camperen. Mijn rugzak zit dan ook altijd boordevol handige zaken.

 

Het is mijn mening dat het belangrijk is om altijd voorbereid te zijn en zo te trainen. Dat maakt de rugzak wel wat zwaarder maar het zorgt er voor dat het gewicht van een zwaardere rugzak gewoon is. Het voorkomt dat wanneer je gaat hiken / cachen in streken die wat wilder zijn, je voor het eerst met een zware rugzak staat en schrikt van het gewicht en dus belangrijke zaken (voldoende water/ beschutting etc) thuis laat. Zaken die je in de Pyreneeën, Dolomieten Rockies niet kunt missen.

 

Ik kwam er snel achter dat mijn nieuwe rugzak net zoals 90% van de burgerrugzakken gewoon een dure vuilniszak is met schouderbanden en wat netjes aan de zijkant.

Ik heb hem de dag later weer terug gebracht.

 

Uiteindelijk ben ik bij twee rugzakken uitgekomen die welliswaar mijn rug niet zo droog houden maar mij wel in staat stellen mijn spullen georganiseerd mee te nemen.

 

Het zijn de Rush 12 en Rush 24 van 5.11

 

Deze rugzakken zijn bedoeld voor "law enforcement" mensen. Ze zitten zeer clever in elkaar met zeer veel vaken en het Molle systeem en zijn uitermate stevig.

Het Molle systeem stelt je in staat extra vakken toe te voegen indien dat nodig is. Het (Molle)is een standaard zodat ook extra vakken van andere merken passen.

Ik loop er nu al een maand mee, ook in de bergen en ben er zeer tevreden mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Omdat ik nogal van de gadgets ben en vind dat een tas er ook goed en degelijk uit moet zien, ben ik voor een tas van Maxpedition gegaan. In eerste instantie voor de Versipack, maar na 2 jaar vind ik hem toch net iets te klein.

Ik ben nu voor de Lunada gearslinger gegaan, deze is een stukje groter en makkelijker uit te breiden met een waterzak of een flessenhouder. De reden waarom ik weer voor Maxpedition gekozen heb is de kwaliteit en robuustheid van de tassen en de slimme indeling van de tas.

 

http://www.maxpedition.com/store/pc/LUNADA-GEARSLINGER-2p484.htm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een Maxpedition Sitka gearslinger gehad. Een prachtige tas om te zien. Ik was helemaal verkocht toen ik al die vakjes en vooral het slinger-systeem zag. Heel makkelijk in 1 beweging de tas naar voren en je kunt alles pakken.

MAAR... ik heb hem vrij snel daarna weer verkocht. Alles hangt aan 1 schouder en daar kreeg ik al snel last van. Een paar km gaat nog wel, maar een langere trip is funest voor mijn rug. Nu ben ik een (klein) dagje ouder (63jr) maar dat viel mij toch tegen.

Jammer van een verder fantastische rugzak. Ik roep het hier toch maar even. Test de tas met een redelijk gewicht eerst goed uit op een langere wandeling!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...