Spring naar bijdragen

Welke Rugzak Voor Het Cachen?


Dutchie-WbD

Aanbevolen berichten

Ook ik heb een poos met een rugtas rondgesjouwd, maar vond het niks. En dus een alternatief gezocht een MK VII gasmasker tas.klik

Ik kan er genoeg in kwijt om te cachen. Niet meer iedere keer de rugtas afdoen om iets te pakken. :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Op één van de promofilmpjes van Groundspeak zag ik dat iemand met een fototas (fotografentas) ging cachen vanwege de vele vakjes.

Goeie tip! Heb op zolder nog een oude fotorugzak liggen. Onderste helft vakjes in verschillende formaten: daar kunnen mooi TB's, goodies, pennen, batterijen, spiegeltje etc. in. Bovenste helft één vak: daar past de rest van de 'zooi' in maar dan hoef ik niet meer zo te graven...

Vanavond maar eens kijken of ik die nog kan vinden. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor dit goede topic! Wij hebben zelf ook het probleem van de zwetende rugzak. Daarom waren wij eigenlijk al aan het zoeken naar een soort schooltas die met een lange lus om de schouders gedragen wordt. Maar als er rugzakken bestaan die niet zweten is dat wellicht een beter alternatief. Zo'n tas om je schouder hangt daar maar los te bungelen. Het voordeel van die is wel dat je er altijd in kan rommelen zonder dat je hem af doet. Lastig hoor... Ik blijf dit topic even volgen. Zijn er mensen met ervaring met een tas met lange lus over de schouder? Dan hoor ik die graag!

 

 

Groeten Jolanda

 

Toen ik je berichtje las, moest ik opeens denken aan deze tas. Vind um erg leuk!

 

Zelf ook nog eens goed gekeken, maar hij is wel erg klein (Lees: is niet eens een echte tas :huh:)

bewerkt door Oemoemenoe
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelf heb ik slechte ervaringen met een gaas ventilerend achterpand van een rugzak. Het gewicht kwam hierdoor te ver van mijn rug te hangen, wat bij niet eens zo heel lange tochten (halve dag of langer) een pijnlijke, vermoeide bovenrug opleverde. Het is dus erg van belang dat je goed past, met gewicht, zoals hier al eerder geschreven is. En je goed voor laat lichten, deze rugzak was duidelijk niet goed voor mijn rug, terwijl hij bij het passen prima zat.

 

Ik heb de oplossing gevonden in een Vaude rugzak met een ventilatie tunnel langs de ruggengraat. Deze is na 7 jaar intensief gebruik versleten, alle ritsen doen het nog, maar de waterdichte coating heeft losgelaten. Sinds een half jaar heb ik de Deuter ACT Trail 20 SL. Dit is het dames model, maar hij is er ook als heren model. Erg fijne rugzak. Een groot vak dat via boven en via een rits aan de voorkant te bereiken is (handig als alles wat je nodig hebt altijd onderin zit). Een klein vak aan de zijkant, perfect voor TB's, schrijfgerei, extra baterijen en een goodie of 2. Aan de andere kant een gaas vak voor een waterfles, of stink sokken, of al het andere dat je niet in je rugzak wil hebben. In de klep een klein vak voor portemonnee oid. Oh ja, er past ook nog een cammelbag in.

 

Op de site van Deuter staat een rugzakvinder. Ik heb hem pas doorlopen nadat ik mijn rugzak gekocht had, maar kwam precies op dit model uit!

 

Succes met het vinden van je ideale rugzak!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruik de Deuter 32 Act Trail. Wat groter dan een dagrugzakje maar ik heb geen zin om steeds te wisselen. Ook kan ik mijn jas in de rugzak stoppen zonder de rest te pletten. Ideale rugzak met een goed ventilatiesysteem voor een droge rug. Handige vakjes voor TB's en reserve batterijen etc. Ook handig is de regenhoes. Bij een forse bui even de hoes erover en droog blijft de rugzak. Via een rits aan de onderkant is de inhoud te benaderen zonder dat je de hele rugzak moeten leegmaken (wat je nodig hebt zit altijd onderop :yes:) Had eerst een Vaude met opgespannen gaas. Ik vond dat het gewicht te ver naar achter kwam waardoor het minder prettig droeg. Dit is natuurlijk persoonlijk.

Tot op heden geen spijt van deze rugzak. Het draagt prettig, veel ruimte, praktisch en veel draagcomfort.

 

Probeer je favoriet te passen alvorens te kopen. Door te passen voel je of de rugzak bij je past. Een plaatje zegt niets.

 

Succes met het maken van een keuze!

 

Butch (en Mien)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hartelijk dank allemaal...

 

Een hele hoop berichten al, met een hele hoop tips... Ik ben de boel aan het doorlezen en zal nog wel laten weten wat mijn keuze (waarschijnlijk) gaat worden.

Ik weet in ieder geval zeker dat ik hem ga passen (met gewicht) in een shop...

 

Tot zo ver alvast bedankt

 

Theo

Dutchie-WbD

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En vergeet ook niet even langs de Perry sport te gaan. Hun huismerk "wildebeast" komt ook goed uit de test van de Op Pad en is een prima rugzak voor een niet al te hoge prijs. Zelf verslijt ik iedere 5 jaar een rugzak maar maak er dan ook veel gebruik van. Momenteel heb ik een Vaude met een prima achterpand waardoor ik nooit last heb van een natte rug.

 

Succes met je zoektocht!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb nu mijn 2e north face rugzak

Had eerst een borealis 8 jaar oud (steeds natte rug)

Nu pas een Alteo 28 Open rugpand Vak voor eventueel notitieboek

2 zijvakken

Ruimte voor genoeg spullen

kosten 95 euries (niet goedkoop)

Gebruik hem met cachen en op de fiets

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

@ ts: al een geschikte tas gevonden? Ben benieuwd welke keuze je uiteindelijk hebt gemaakt.

 

Nee, nog niet aangeschaft, maar ik neig toch richting de Vaude Splash Air.

Wil binnenkort bij Bever Buitensport gaan "testlopen".

 

Ik laat het nog weten...

 

Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb eerst een Vaude met zo'n net gehad, maar vond dat helemaal niet prettig zitten of lopen. Omdat die rugzak op het net gespannen zat, kon je er ook maar beperkt spullen in kwijt, hij kon niet "uitzetten" zoals bij een gewone rugzak.

 

Nu een gewone rugzak zonder zo'n net van het merk Dakine. Twee grote vakken met rits, waarvan het ene van binnen in twee delen is opgedeelt. Aan de zijkanten 3 kleine afsluitbare zakjes met rits. Vind het een ideale rugzak en vertoond na 3 jaar ook nog geen slijtage, ondanks intensief gebruik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Is dit wat? (Alladin, gezien bij Bever)

 

5065e652-8ea8-468b-8e93-0248b939c3f9.jpg

 

Ik heb zelf een Fjäl Raven. Belangrijk voor mij is voldoende vakken voor batterijen en overige geocacheattributen (spiegeltje, rekenmachine, rolmaatje, enz.) Verder twee vakken aan de buitenkant voor flesjes water en ruimte in de tas voor: regenjas, eten, extra lens voor mijn fotocamera. En dan zit ik meestal wel aan het gewicht om het nog comfortabel te houden.

Ik draag de rugzak altijd aan een hengsel, want op mijn rug is het al snel veel te warm.

bewerkt door Ringeling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...