Spring naar bijdragen

SBB - reactie op comotie


remco.1971

Aanbevolen berichten

  • 1 year later...
ReizenReizen

Zag ik, maar aangezien dit topic 'vastgepind' stond vroeg ik me af of het nog steeds het geval is.

Blijkbaar niet. Topic kan weer omlaag.

 

Beste BigFurryMonster,

 

De doelstelling van het vastpinnen van dit stukje is dus kennelijk héél anders dan je denkt.

Het probleem was, dat diverse journalisten in tijden van journalistieke schaarste er brood in zagen om natuurorganisaties en geocachers tegen elkaar op te zetten, middels malse krantenartikelen. De interviews werden totaal uit zijn verband getrokken en dat was hét probleem.

 

Daar konden de goedwillende geocachers die een interview gaven niets aan doen, maar ook de medewerkers van de natuurorganisaties niet. Om nu de eensgezindheid van ons en de natuurbeheerders te laten zien, hebben we gezamenlijk een stukje geschreven en op beide sites gezet.

 

Ron Mumzle

Namens de Stichting Geocaching Nederland

Contactpersoon en PR m.b.t. Natuurbeheerders

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Wij hebben vandaag een gesprek gehad met de boswachter van de bossen van SBB in Dorst. Zij hebben daar een GPS route liggen met een cache, de Leemputten. Aangezien deze al een lange tijd geen onderhoud heeft gehad, gaan wij die voor hen,als vrijwilliger nalopen en eventueel in de toekomst onderhouden.

SBB staat zeer positief tegen over Geocachen,mits dit in overleg gaat, zolang flora en fauna niet gestort worden.

Misschien is het een idee voor andere geocache teams om te kijken of er in hun omgeving een cache route is van SBB om als vrijwilliger deze te onderhouden. Zo komen geocachers in een goed daglicht bij SBB en zullen er minder snel problemen komen, want met samenwerking komen we verder.

Wij kregen nl meteen toestemming om in dat zelfde gebied een andere cache te mogen plaatsen.

 

Denk er over na, zoveel tijd gaat er niet inzitten.

 

Groetjes Judith en Ronald

Zitawalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben vandaag een gesprek gehad met de boswachter van de bossen van SBB in Dorst. Zij hebben daar een GPS route liggen met een cache, de Leemputten. Aangezien deze al een lange tijd geen onderhoud heeft gehad, gaan wij die voor hen,als vrijwilliger nalopen en eventueel in de toekomst onderhouden.

SBB staat zeer positief tegen over Geocachen,mits dit in overleg gaat, zolang flora en fauna niet gestort worden.

Misschien is het een idee voor andere geocache teams om te kijken of er in hun omgeving een cache route is van SBB om als vrijwilliger deze te onderhouden. Zo komen geocachers in een goed daglicht bij SBB en zullen er minder snel problemen komen, want met samenwerking komen we verder.

Wij kregen nl meteen toestemming om in dat zelfde gebied een andere cache te mogen plaatsen.

 

Denk er over na, zoveel tijd gaat er niet inzitten.

 

Groetjes Judith en Ronald

Zitawalk

 

Klopt, De SBB hier in de omstreken zijn zeer positief over geocachen. Succes met de leemputten.

bewerkt door LTeunis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben vandaag een gesprek gehad met de boswachter van de bossen van SBB in Dorst. Zij hebben daar een GPS route liggen met een cache, de Leemputten. Aangezien deze al een lange tijd geen onderhoud heeft gehad, gaan wij die voor hen,als vrijwilliger nalopen en eventueel in de toekomst onderhouden.

SBB staat zeer positief tegen over Geocachen,mits dit in overleg gaat, zolang flora en fauna niet gestort worden.

Misschien is het een idee voor andere geocache teams om te kijken of er in hun omgeving een cache route is van SBB om als vrijwilliger deze te onderhouden. Zo komen geocachers in een goed daglicht bij SBB en zullen er minder snel problemen komen, want met samenwerking komen we verder.

Wij kregen nl meteen toestemming om in dat zelfde gebied een andere cache te mogen plaatsen.

 

Denk er over na, zoveel tijd gaat er niet inzitten.

 

Groetjes Judith en Ronald

Zitawalk

 

Genoemde cache is op GC.com ook bekend als: GCGNRN, J. Venture, van de Geobughunters. linkje

Zij zijn dus inprincipe verantwoordelijk voor het onderhoud van deze cache.

 

Wellicht is het zinvol om met hen contact te zoeken en een eventuele "adoptie" te regelen?

bewerkt door Twin Peaks
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij kregen nl meteen toestemming om in dat zelfde gebied een andere cache te mogen plaatsen.

 

Nog een cache in Boswachterij Dorst!!! Mooi dat is weer een cache op steenworp afstand! Ik kan niet wachten :beerchug: ... Maar inderdaad de route kan wel wat onderhoud en aanpassingen gebruiken! Hopen dat ook alle ontbrekende paaltjes teruggeplaatst kunnen worden (eventueel op andere plaatsen, i.v.m. het schrikdraad dat door dit gebied leidt...) Maar verder is het een wandeling die ik met veel plezier gedaan heb, en die best in glorie hersteld mag worden!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 years later...

gister donderdag 16 oktober 2008 een gesprek gehad met SBB Zeewolde.

 

ik had een paar leuke cache locaties in voorbereiding.

 

dus naar SBB de zevenhorst om toestemming te krijgen voor 2 multi's in het horsterwold.

 

mijn verhaal gedaan. en als antwoord kreeg ik "NEE want jullie geocachers spitten dan het hele bos om .

en er zijn trouwens al 2 SBB routes hier in de bossen".

 

bij geen van bijde caches hoefde je niet te graven !

bij allebij de caches bleef je op de paden!

bij allebij de caches zoude ze meer bezoekers krijgen!

 

Waar zijn ze nu bang voor dan ?

ik weet het niet en ik heb er ook geen duidelijkheid in gekregen

 

dutchgoldwing Zeewolde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en er zijn trouwens al 2 SBB routes hier in de bossen".

 

Dit is volgens mij de echte reden. Ze willen gewoon geen concurrentie. Waarschijnlijk kan je bij hun (bezoekerscentrum) ook gps toestellen huren zodat je hun route kan gaan lopen.

 

Simpelweg uitschakeling van concurrentie dus. Dat is mij de laatste tijd ook al opgevallen hier in de buurt. wandelen met de gps wordt populairder, en daar willen ze een graantje van meepikken. Dan kan je het natuurlijk niet hebben dat er andere gratis wandelingen op "jouw" terrein liggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en er zijn trouwens al 2 SBB routes hier in de bossen".

 

Dit is volgens mij de echte reden. Ze willen gewoon geen concurrentie. Waarschijnlijk kan je bij hun (bezoekerscentrum) ook gps toestellen huren zodat je hun route kan gaan lopen.

 

Simpelweg uitschakeling van concurrentie dus. Dat is mij de laatste tijd ook al opgevallen hier in de buurt. wandelen met de gps wordt populairder, en daar willen ze een graantje van meepikken. Dan kan je het natuurlijk niet hebben dat er andere gratis wandelingen op "jouw" terrein liggen.

SBB STAATS Bosbeheer. De naam zegt het al; het is van ons allemaal.

Zij krijgen een sloot geld om het bos te beheren. Als dit soort dingen al een rol gaan spelen dan zijn ze geen knip voor de neus waard.

 

Moeten wij ze al op onze knieen danken dat we door onze eigen bossen mogen lopen? Gelukkig heeft een medewerker van Natuurmonumenten hier in Montferland het wel goed begrepen. Hij vindt het fantastisch, want het trekt meer bezoekers naar het bos.

Ik hoor wel meer van die enge verhalen over SBB. Ik ben bang dat de medewerkers van SBB het bos meer zien als hun privebezit/achtertuin dan als openbaar bos.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

helaas heb ik het over natuurmonumenten.

Een tijdje geleden werd het gebied hier genoemd op het forum als zijnde een gebied waar natuurmonumenten de geocaches wil gaan verwijderen. Ook hier weer uiteraard omdat "de geocachers" zich niet aan de routes zouden houden en overal tussendoor zouden lopen.

Groot was mijn verbazing dan ook een par weken geleden toen ik iemand zag lopen met een gps, scharrelend op een plek waar volgens mij niets van geocaching lag.

Bleek dat de persoon met een eigen "Schatzoeken per gps" wandeling van natuurmonumenten bezig was. Uiteraard betalen voor de huur van de gps, en de route.

De cachepunten bestonden overigens uit ingegraven (!) metalen bussen.

 

Dus natuurmonumenten wil geocachers van hun gebied weg hebben (omdat ze gratis wandelen) en daarvoor in de plaats betalende bezoekers (die compleet geen ervaring hebben met gps apparatuur) hun eigen betaalde caches laten doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

gister donderdag 16 oktober 2008 een gesprek gehad met SBB Zeewolde.

 

ik had een paar leuke cache locaties in voorbereiding.

 

dus naar SBB de zevenhorst om toestemming te krijgen voor 2 multi's in het horsterwold.

 

mijn verhaal gedaan. en als antwoord kreeg ik "NEE want jullie geocachers spitten dan het hele bos om .

en er zijn trouwens al 2 SBB routes hier in de bossen".

 

bij geen van bijde caches hoefde je niet te graven !

bij allebij de caches bleef je op de paden!

bij allebij de caches zoude ze meer bezoekers krijgen!

 

Waar zijn ze nu bang voor dan ?

ik weet het niet en ik heb er ook geen duidelijkheid in gekregen

 

dutchgoldwing Zeewolde

 

 

Schijnbaar heeft de afdeling van SBB daar nog nooit van CITO gehoord, ik zou het toch ff onder hun aandacht brengen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...