Spring naar bijdragen

Meest ideale route berekenen met meerdere waypoints


ds-polleke

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Dit weekend kwam de Engelse versie met gps ondersteuning binnen, die heb toch liever dan de Duitse versie.

Met zulke antwoorden komen we er zeker. :D

 

Hij komt wel op voor me (waarvoor dank).. Het was geen antwoord..

Ik geef aan niets op te kunnen slaan-> dan valt er dan ook niet te converteren toch?

ik heb maandag het draadje zitten spellen en gisteren heb ik het hele draadje uitgeprint en weer doorgelezen (ik lees graag van papier) en met het antwoord met poiconverter naar tomtom .. daar kom ik nergens mee..

 

De concrete vragen waren:

 

Kun je waypoints in de meest ideale volgorde zetten? > antwoord ja met M$ autoroute

Hoe moet dat dan > GPX omzetten naar (diverse antwoorden ik heb het omgezet naar een .tab bestand met POiconverter) inlezen in M$ AR

dan een selectie maken rechtsklikken ad pinpoints to Route

Optimize stops

 

voila route

 

tot daar ben ik klaar

 

Ik moet dan die route op gaan slaan. en dat kan blijkbaar niet

exporteren? ik weet niet hoe

 

ik heb het idee dat mijn vraag legitiem was..

 

 

 

 

Is er software waar je een aantal Coördinaten in kan voeren en daar de meest ideale route uit kan extraheren?

 

PROGSACK (zie GCN54G) schijnt wel goed te zijn. :ph34r::D

 

Dat is een versie van GSAK Geocaching Swiss army Calculation knife met Personal Route Optimizer

 

Moet je voor de grap eens op googlen..... vind je dus helemaal niets

Link naar opmerking
Deel via andere websites

update..

 

vandaag voor de lol eens het hele draadje eens van voor naar achter gelezen in plaats van andersom en stap voor stap nagegaan wat ik nu toch verkeerd doe:

 

blijkbaar slaat Autoroute in map.axe (die hoeveel rotzooi je er ook inzet altijd 300 kb telt) en kun je die met piconverter openen..

 

nou niet dus.. mijn mooie poiconverter kan ze wel weergeven (in selectie schermpje filetype) maar openen.. ho maar.. daar gaat mijn route ..

 

snik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

update..

 

vandaag voor de lol eens het hele draadje eens van voor naar achter gelezen in plaats van andersom en stap voor stap nagegaan wat ik nu toch verkeerd doe:

 

blijkbaar slaat Autoroute in map.axe (die hoeveel rotzooi je er ook inzet altijd 300 kb telt) en kun je die met piconverter openen..

 

nou niet dus.. mijn mooie poiconverter kan ze wel weergeven (in selectie schermpje filetype) maar openen.. ho maar.. daar gaat mijn route ..

Vanavonf ff wat geprobeerd met wat wp's.

 

name;name 2;latitude;longitude

Rode;doos;52,51351;6,10901

GCPWE2;de Bonenburg by Blauwsnavel;52,37997;6,04672

GCND0W;Buys Ballot 5 - Die Suydersee de haven in zicht by Heirbaut Hunters;52,46132;5,81497

GCMXEZ;Anti micro by Getzie family;52,43883;6,22992

GCMHT3;2C (6) - HEETVELD by zowaar!;52,65932;6,01338

GCJCZ1;Het Reestdal by Getzie family;52,61608;6,3756

GCHVK6;Cygnus X-1 by By-Tor and the Snow Dog;52,40075;6,01318

GCHAT2;DE DIJK STOEL by Getzie family;52,35332;6,1068

GCH9QA;FunBox_NL by schoth;52,4406;6,44022

GCGJM8;"Landgoed 2: ""Het Reelaer"" by Getzie family";52,42415;6,2523

GCGJM3;"Landgoed 3: ""Het Nijenhuis"" by Getzie family";52,42;6,21693

GCG7BQ;Op bezoek bij de freule by mc gregor;52,4877;6,43378

GCEEF6;Eiland in De Kijfhoek (Island in De Kijfhoek) by Lowlandfamily;52,69978;6,01218

GCE5F4;The Hunter by Team HeMa;52,42088;6,0199

GCAD1F;Brug 2 by Stoffer en Blik;52,3085;6,1109

GC9AEA;de BEUK erin by Zuurtje;52,29233;6,17083

GC8B7D;Hoe Eerde® hoe beter / The soone® the Better by Flapper;52,48995;6,4368

GC814D;Vechtdal 1 by vechtdal;52,52983;6,34573

GC12CB;De Luttenberg by schoth;52,39563;6,36835

Blauwe;doos;52,51351;6,10901

Ik krijg het allemaal prima in "Autoroute".

Tsja en dan exporteren..........

Met die poiconverter valt dus niets te laden, in ieder geval d'r komt niets fatsoenlijks uit, de beide versies geven foutmeldingen.

 

rood.jpg

 

Het draait er voor mij op uit, dat ik voor een veldtocht gewoon een print mee neem waarop de volgorde staat.

De route in mapsource sorteer ik dan wel met de hand volgens het voorbeeld van Autoroute.

 

Het is toch verschrikkelijk jammer dat mapsource die funktie van "stops optimeren"niet kent.

Het is naar mijn idee de enige funktie die in mapsource nog ontbreekt!

bewerkt door JandeBeHanger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

update..

 

vandaag voor de lol eens het hele draadje eens van voor naar achter gelezen in plaats van andersom en stap voor stap nagegaan wat ik nu toch verkeerd doe:

 

blijkbaar slaat Autoroute in map.axe (die hoeveel rotzooi je er ook inzet altijd 300 kb telt) en kun je die met piconverter openen..

 

nou niet dus.. mijn mooie poiconverter kan ze wel weergeven (in selectie schermpje filetype) maar openen.. ho maar.. daar gaat mijn route ..

Vanavonf ff wat geprobeerd met wat wp's.

 

name;name 2;latitude;longitude

Rode;doos;52,51351;6,10901

GCPWE2;de Bonenburg by Blauwsnavel;52,37997;6,04672

GCND0W;Buys Ballot 5 - Die Suydersee de haven in zicht by Heirbaut Hunters;52,46132;5,81497

GCMXEZ;Anti micro by Getzie family;52,43883;6,22992

GCMHT3;2C (6) - HEETVELD by zowaar!;52,65932;6,01338

GCJCZ1;Het Reestdal by Getzie family;52,61608;6,3756

GCHVK6;Cygnus X-1 by By-Tor and the Snow Dog;52,40075;6,01318

GCHAT2;DE DIJK STOEL by Getzie family;52,35332;6,1068

GCH9QA;FunBox_NL by schoth;52,4406;6,44022

GCGJM8;"Landgoed 2: ""Het Reelaer"" by Getzie family";52,42415;6,2523

GCGJM3;"Landgoed 3: ""Het Nijenhuis"" by Getzie family";52,42;6,21693

GCG7BQ;Op bezoek bij de freule by mc gregor;52,4877;6,43378

GCEEF6;Eiland in De Kijfhoek (Island in De Kijfhoek) by Lowlandfamily;52,69978;6,01218

GCE5F4;The Hunter by Team HeMa;52,42088;6,0199

GCAD1F;Brug 2 by Stoffer en Blik;52,3085;6,1109

GC9AEA;de BEUK erin by Zuurtje;52,29233;6,17083

GC8B7D;Hoe Eerde® hoe beter / The soone® the Better by Flapper;52,48995;6,4368

GC814D;Vechtdal 1 by vechtdal;52,52983;6,34573

GC12CB;De Luttenberg by schoth;52,39563;6,36835

Blauwe;doos;52,51351;6,10901

Ik krijg het allemaal prima in "Autoroute".

Tsja en dan exporteren..........

Met die poiconverter valt dus niets te laden, in ieder geval d'r komt niets fatsoenlijks uit, de beide versies geven foutmeldingen.

 

rood.jpg

 

Het draait er voor mij op uit, dat ik voor een veldtocht gewoon een print mee neem waarop de volgorde staat.

De route in mapsource sorteer ik dan wel met de hand volgens het voorbeeld van Autoroute.

 

Het is toch verschrikkelijk jammer dat mapsource die funktie van "stops optimeren"niet kent.

Het is naar mijn idee de enige funktie die in mapsource nog ontbreekt!

 

Het is ook vaag dat die functie niet in TT bestaat. ik had de investering van Autoroute na kunnen laten..

/me logged in op tomtom.com

Link naar opmerking
Deel via andere websites

update..

 

vandaag voor de lol eens het hele draadje eens van voor naar achter gelezen in plaats van andersom en stap voor stap nagegaan wat ik nu toch verkeerd doe:

 

blijkbaar slaat Autoroute in map.axe (die hoeveel rotzooi je er ook inzet altijd 300 kb telt) en kun je die met piconverter openen..

 

nou niet dus.. mijn mooie poiconverter kan ze wel weergeven (in selectie schermpje filetype) maar openen.. ho maar.. daar gaat mijn route ..

 

snik

Ergens in een forum kwam ik het volgende tegen:

============

The error is caused because part of the program is thick. You have to make sure the AXE file has no spaces or funny names (rename it to AR1.AXE or something) and it is in a directory which has simple names (like C:\AR). Even that will sometimes produce the error - especially if the disk has a LOT of free space - but persevere and it may work.

 

As an alternative, try this program and see if it is any better

Attached Files ITNConv.zip (25.2 KB, 13 views)

============

Bij mij gaf POIConvertor ook een foutmelding als ik een .axe-file wilde openen.

Na het hernoemen en verplaatsen van het Autoroute-bestandje (naar C:\temp\route.axe) gaat het wel goed en kan ik probleemloos converteren naar bijv. Garmin gpx- en rte-files en ook TomTom :thumbup: .

Dus, bewaar je Autoroute-route in een map met een korte naam en geef de axe-file zelf ook een simpele naam. Dan zou het moeten werken.

 

Verder schijnt het installeren van POIConvertor in een andere directory dan de standaard ook voor problemen te kunnen zorgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bednakt voor de reactie..! gaaf! hier heb ik wat an

 

ITNConv.zip

 

did the job.. enop het nippertje want de record poging is vanavond..

 

dus met tt. op de ipaq (en pokkestreets als backup)

de explorist 210 en mijn laptop met usb-gps muis op stap...

 

nu maar hopen dat mijn accu het houdt..

 

op naar de 100 caches in 24 uur...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou graag willen weten of de meest ideale route berekenen met meerdere waypointszoiets ook mogelijk is met Mio Digiwalker 269.

Je zult dan toch echt aan de slag moeten met microsoft autoroute.

Microsoft autoroute heeft een geweldige funktie die helaas niet voorkomt in Mapsource, anders had ik het pakket niet eens op de hd van de pc gezet.

bewerkt door JandeBeHanger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

het is wel te doen.. de meest ideale route krijg je niet echt.. Zeker niet als je boven een bpaald aantal caches komt.

Ik heb veel lol gehad van het progje: ITNconv..

http://leforres.perso.cegetel.net/itnconv.zip

 

heel basaal converteerd het route bestanden van het ene formaat naar het andere.. Iets waar poiconverter op chrashte..

 

wa tik de volgende keer ga doen is de caches uitzetten in autoroute en kijken of het echt wel een logische voglorde is..

[/size]

bewerkt door ds-polleke
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...