Spring naar bijdragen

Caches Onder Nieuwe Naam Loggen


The_Big_Cheese

Slechte etiquette of niet?  

7 leden hebben gestemd

  1. 1. Is het slechte etiquette om Geocaches te loggen vanuit een nieuw profiel, die je hebt gevonden toen je nog onder een 'gedeeld account' logde?

    • Ja
      0
    • Nee
      7


Aanbevolen berichten

Hallo allen,

 

Ik zit met een ethisch vraagstukje, met betrekking tot een nette Geocaching etiquette. :D

 

Ik weet dat er een tweedeling bestaat tussen Geocachers die zich meer op het 'avontuur' richten en zij die meer genieten van de 'smiley-count'. Hoe je het ook precies wil verwoorden, dat gegeven heeft naar mijn idee niet per se te maken met het onderstaande vraagstuk.

 

Mijn Geocaching profiel bestaat nu ongeveer twee jaar en ik hou van kwaliteits-caches, maar ik geniet ook van de statistische inzichtelijkheid die je eigen profiel en tools als project-gc opleveren. In die twee jaar heb ik voornamelijk Geocaches gedaan samen met mijn vriendin. De caches waar zij niet bij was, kan ik onderscheiden. Nu heeft mijn vriendin onlangs een eigen account aangemaakt, zodat we niet in de war raken wie welke caches heeft gedaan. Daarbij vinden wij het leuk dat onze statistieken persoonlijk zijn en niet gedeeld. Eigenlijk is het jammer dat we dit niet hebben gedaan toen we begonnen met deze leuke hobby. Nou komt de vraag:

 

Is het slechte etiquette om Geocaches te loggen vanuit een nieuw profiel, die je hebt gevonden toen je nog onder een 'gedeeld account' logde?

 

Ik stel de vraag niet omdat mijn vriendin zo graag 200 extra smileys wil, maar omdat zij haar Geocaching-avonturen in kaart wil brengen. Wij zien deze hobby niet als een wedstrijd of als een race naar X hoeveelheid smileys. Ik snap dat in principe niets haar tegenhoud om online haar eigen logs te plaatsen, maar toch zijn wij benieuwd naar de algemene mening hierover :).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Dit is ook de manier hoe Groundspeak het adviseert.

Indien je om wat voor reden dan ook een team splitst, dan kun je deze opnieuw loggen, met een verwijzing naar de eerdere find (datum, teamnaam, reden).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...