Spring naar inhoud

Foto
- - - - -

Oplossingen Van Caches Op Barny's Website

Oplossingen

• Log in om te reageren
165 reacties op dit onderwerp

#1 etiennemichielsen

etiennemichielsen

Forum Newby

• Leden
  • PipPip
  • 5 berichten

Geplaatst 03 juli 2017 - 20:48

Beste geocachers,

Onlangs werden twee van mijn caches gelogd door Barny met de tekst dat vele oplossingen gewoon op zijn website te vinden zijn. Ben ik de enige die hier principieel moeite mee heeft, of zijn er meerdere geocachers die dat onnodig en onwenselijk vinden?

Groet,

De Bottendaler

• 1

#2 Peetee

Peetee

Daily Poster

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 5785 berichten
  • Geslacht:Man
  • Lengtegraad :5.65282
  • Breedtegraad :53.04413

Geplaatst 03 juli 2017 - 21:04

Ik denk dat jouw mening wat dat aan gaat breed gedeeld wordt, Bottendaler!

Kortgeleden (kort nadat Barny deze zelf op dit forum bekend had gemaakt) is besloten dat linkjes naar dergelijke sites op dit forum niet meer gedeeld mogen worden. Het is toen in de forumregels opgenomen.

Ik heb de titel van dit draadje dan ook even aangepast.

• 0

#3 antarctica

antarctica

Intensieve Poster

• Leden
  • PipPipPipPip
  • 1885 berichten

Geplaatst 03 juli 2017 - 21:05

Bij gebrek aan interessante locaties (bergen, grotten, Lost Places, enz.) is men in Nederland ingewikkelde puzzels gaan maken rondom caches.
Heb je een hekel aan dit soort (vaak onzinnige) puzzels, dan kun je een DB raadplegen (zoals die Mr. B).
Vind je puzzelen wel leuk; doe de puzzels dan gewoon lekker.
Ik heb persoonlijk meer moeite met het plaatsen van spoilerfoto's van een cache.
En zo zie je maar weer: iedereen beleeft dit spelletje op zijn eigen manier.
Ik maak me in ieder geval niet meer druk om alle "Zukkels".
Antarctica
  • 0

#4 barny

barny

Forum Newbee

• Leden
  • PipPipPipPipPip
  • 3949 berichten

Geplaatst 03 juli 2017 - 21:19

na ons mailcontakt ben je hier aan het polsen hoe verschillende mensen er over denken

ik vind dat een heel goed idee, ik ben namelijk ook verschikkelijk benieuwd hoe het gros er over denkt en welke redenatie ze daar bij hebben

dus beste lezers brand maar los wat je er van vind en natuurlijk er ook bij zetten waarom je die mening is toegedaan.

ik zal het natuurlijk met grote belangstelling volgen, en mocht je mij privé willen spreken kan dat op mijn Mailadres Barny.geeft(Kringelding)gmail.com

Barny

• 0

#5 ioHpeiH

ioHpeiH

Normale Poster

• Leden
  • PipPipPip
  • 315 berichten

Geplaatst 03 juli 2017 - 22:35

"Ik heb Barny zijn database nog nooit gebruikt"
"Leugenaar, dat heb je wel"
"Nee, echt niet, echt"
"Je hebt die 5* puzzel zelf opgelost??"
"Nee, die oplossing heb ik via Henk, daar cache ik al jaren mee" "Oh Henk, die app ik ook wel eens als ik een petling niet kan vinden"
"Wij cachen tenminste eerlijk, niet zoals die Barny"
"Echt wel, wij zijn echte cachers"
  • 0

#6 paulus

paulus

Normale Poster

• Leden
  • PipPipPip
  • 171 berichten

Geplaatst 03 juli 2017 - 23:00

Interessant onderwerp.....

Ik kan tot diep in de nacht achter een scherm zitten voor een Cache gerealteerd raadsel, wat ook op te lossen is.

BV Lost Place M.A.St

​na afloop weet je dus echt hoe een Enigma machine werkt en werd toegepast. en een mooie aan het onderwerp gelinkte cache.

​Maar als iemand de hele geotoolbox.com, in willekeurige volgorde op een coördinaat loslaat heeft dat voor mij niks met geocaching te maken.

​En als dan de locatie toch wel de moeite waard is dan schooier ik net zo gemakkelijk om een oplossing bij medecachers. (En deel nog makkelijker)    :angel_not:  

Voorbeeld Dihydrogenmonoxid onmogelijke puzzel, zonder hints echt niet te doen, maar een perfecte "lost place" locatie.

Mijn cache Kattenogen (best pittig, al zeg ik het zelf) daarvan is ook wel eens alleen de eind box gevonden, las ik in een log.

Moet iemand lekker zelf weten, die vrijheid hebben we in NL en daar moeten we wat meer blij om zijn.

Vriendelijke groeten PAULUS

Bewerkt door paulus, 03 juli 2017 - 23:02.

• 0

#7 barny

barny

Forum Newbee

• Leden
  • PipPipPipPipPip
  • 3949 berichten

Geplaatst 04 juli 2017 - 06:41

Vanwege onverwacht overweldenend succes ligt de bewuste site nu even plat........

het arme beestje kon het niet meer bolwerken

10hpu7r.jpg

Barny

• 0

#8 Peetee

Peetee

Daily Poster

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 5785 berichten
  • Lengtegraad :5.65282
  • Breedtegraad :53.04413

Geplaatst 04 juli 2017 - 06:57

DDos-aanval? :boxing:

• 0

#9 barny

barny

Forum Newbee

• Leden
  • PipPipPipPipPip
  • 3949 berichten

Geplaatst 04 juli 2017 - 07:20

ik heb werkelijk nog geen enkel idee wat het is, wel wat het eventueel zou kunnen zijn :)

het is niet de eerste keer dat er mensen zijn, die geen benul hebben hoe het simpele spelletje geocaching werkt, en denken te moeten overgaan op illegale praktijken om hun eigen bekrompen wil aan andere mensen op te dringen 

er lopen een boel rare mensen op de wereld,

dat is wel één van de grootste ontluisteringen die ik heb ondervonden doormiddel het spelletje geocaching

Barny

• 0

#10 VenteLiers

VenteLiers

Normale Poster

• Leden
  • PipPipPip
  • 37 berichten

Geplaatst 04 juli 2017 - 08:51

Ik ga toch reageren, zelf begin ik met de mededeling dat ik het verstandelijk vermogen heb van een borrelnootje dan weet u dat vast :hammer:  ! Ik deel de mening geheel van Antarctica, want waarom is of bestaat Internet, namelijk om informatie of zaken op te zoeken op te lossen. Ik google jij google-t wij google-n dit is zelfs in het van Dale opgenomen. Ik heb zo mijn twijfels of iedereen zo integer is met Geocaching als men zegt ik geloof er niet van. Dus als men deze site wilt gebruiken om wat voor reden dan ook laat ze gaan dus terug op het Internet dit site van Barny. :thumbsup: :book: 

• 0

#11 twodutch

twodutch

Normale Poster

• Leden
  • PipPipPip
  • 86 berichten

Geplaatst 04 juli 2017 - 11:33

Handige site van Barney. 

• 0

#12 Adrike2

Adrike2

Forum Newby

• Leden
  • PipPip
  • 19 berichten

Geplaatst 04 juli 2017 - 13:18

Soms puzzel ik zelf en soms kijk ik op verschillende sites (ook die van Barny) of ik daar een kant en klare oplossing vind.

Bewerkt door Adrike2, 04 juli 2017 - 13:19.

• 0

#13 barny

barny

Forum Newbee

• Leden
  • PipPipPipPipPip
  • 3949 berichten

Geplaatst 04 juli 2017 - 20:47

Na een duidelijke klacht van Groundspeak zijde heeft mijn webprovider besloten om de werelds grootste en gratis en openbare eindcoördinaat site tijdelijk uit de lucht te halen vanwege de op de grens van het toelaatbare zittende uitspraken bij mijn uitleg waarom ik graag mensen ongedwongen buiten wil laten spelen.

Na wat tekstuele aanpassingen op de site zal het miljoenen bezittende bedrijf uit Seattle zich niet meer door het "Barny luisje" beledigt kunnen voelen en weer online gaan

Barny 

Bewerkt door barny, 04 juli 2017 - 20:50.

• 0

#14 WBKWADRAAT

WBKWADRAAT

Normale Poster

• Leden
  • PipPipPip
  • 225 berichten

Geplaatst 04 juli 2017 - 21:47

na ons mailcontakt ben je hier aan het polsen hoe verschillende mensen er over denken

ik vind dat een heel goed idee, ik ben namelijk ook verschikkelijk benieuwd hoe het gros er over denkt en welke redenatie ze daar bij hebben

dus beste lezers brand maar los wat je er van vind en natuurlijk er ook bij zetten waarom je die mening is toegedaan.

ik zal het natuurlijk met grote belangstelling volgen, en mocht je mij privé willen spreken kan dat op mijn Mailadres Barny.geeft(Kringelding)gmail.com

Barny

Als je niet in een boom kunt klimmen doe je geen klimcaches. Als je niet kan of durft te duiken doe je geen duikcaches. Als je niet kunt puzzelen doe je geen puzzelcaches. Als de Co had gewild dat iedereen zijn caches zou kunnen loggen had hij de puzzel vast gemakkelijker gemaakt.toch. Dus de wens van de eigenaar van de cache wordt niet gehonoreerd vind ik.

Maar wat wellicht nog vervelender is waaraan voorbijgegaan wordt zijn de eventuele afspraken tussen de eigenaar van de grond waar de cache ligt en de eigenaar van de cache. Een eigenaar van de cache vraag toestemming en de grondeigenaar vraagt dan soms hoeveel mensen verwacht je dat deze cache gaan bezoeken in een jaar en bepaald op basis daarvan of hij wel of geen toestemming verleent. Als dit aantal door het verschijnen van een coord in een database ineens daar dik boven uitkomt komt de cache in gevaar.

• 4

#15 Linkalovers

Linkalovers

Normale Poster

• Leden
  • PipPipPip
  • 1191 berichten
  • Geslacht:Team

Geplaatst 04 juli 2017 - 21:56

...Onlangs werden twee van mijn caches gelogd door Barny met de tekst dat vele oplossingen gewoon op zijn website te vinden zijn. Ben ik de enige die hier principieel moeite mee heeft, of zijn er meerdere geocachers die dat onnodig en onwenselijk vinden?...

Persoonlijk vind ik het ( beschaafd gezegd ) ronduit belachelijk, dat iemand de oplossing van meer dan 6000 Nederlandse mysteries bekend maakt. En dat alleen omdat deze persoon het niet eens is, hoe anderen het spelletje ( binnen de officiële regels ! ) spelen.

Dat hij, door het verklappen van de oplossing van meer dan 6000 Nederlandse mysteries, zijn hobby genoten en C-O's benadeeld en misschien ook wel hun toekomstige inzet voor deze hobby verziekt, begrijpt hij blijkbaar ook niet. Dat het Geocaching spelletje hier uiteindelijk alleen maar slechter van wordt, ligt blijkbaar ook buiten zijn zicht.

Ik ken de persoon achter Barny niet, maar de Geocacher Barny vindt blijkbaar zijn eigen mening en zijn ego belangrijker, dan wie of wat ook. Blijkbaar heeft hij de ‘macht’ niet, om zich te verplaatsen in zijn hobby genoten, die wel kunnen genieten van een iets ander geocache spelletje dan hij. Het gebrek aan sociaal inzicht en de daarbij horende vaardigheden, blijkt ook uit het feit dat hij jarenlang iedereen, die niet zijn mening is toebedeeld of iets in zijn ogen fout doet, zonder pardon uit maakt voor o.a. #zukkels. Ongeacht of hij de betreffende persoon persoonlijk kent of niet.

Hij weet zich natuurlijk ‘beschermd’ door het feit, dat je op veel websites in principe anoniem inlogt ( m.b.v. een alias ) en mits er geen beperkende huisregels zijn ( die ook worden nageleefd ), je alles tegen iedereen mag roepen en ieder willekeurig karakter kan/mag aannemen.
Natuurlijk kunnen er allerlei maatregel worden ingevoerd, maar zolang iedereen anoniem kan inloggen ( en er dus geen goede persoonscontrole is ) is het makkelijk om deze maatregelen te omzeilen, door b.v. steeds een nieuw account aan te maken.

Het argument dat zijn website nodig is, gezien de aantallen bezoekers van zijn website, is natuurlijk onzin. We weten allemaal, dat er ooit b.v. vele radar/flitspaal verklikkers zijn verkocht van ontelbare websites. We weten ( toch ? ) ook allemaal dat het door deze verklikkers niet beter of veiliger is geworden! De groep die deze verklikkers het meeste gebruikten, waren vaak niet de ‘beschaafdste’ autorijders en vaak de plaag van andere autorijders.

Dat zijn website nu door Groudspeak uit de lucht is gehaald, vind ik een goede zaak. Echter, het is op het internet zeer moeilijk, persoonlijke acties te stoppen of te voorkomen. Iedereen die dagelijks de krant ( of andere sociale media ) leest, weet dat acties van enkelingen vaak moeilijk te stoppen zijn, je kan er dagelijks over lezen.
Ik twijfel er helaas niet aan, dat de website binnenkort ( morgen? ) weer online is.

Dat deze website ( ooit DE Geocaching site van Nederland ) geen actie onderneemt, zegt wat over de huidige normen en waarden die op deze website gehanteerd worden én over het feit dat er bij het ‘management’ blijkbaar geen wil ( of geen externe druk ) is om zich in te zetten voor de Geocaching gemeenschap. Jammer.....voor mij de reden om hier minder vaak actief te zijn.

Bewerkt door Linkalovers, 04 juli 2017 - 22:50.

• 3

2 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 members, 2 guests, 0 anonymous users