Spring naar bijdragen

Hoe Willen Wij Het Spel Spelen?


Odlaniger

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Geweldige reaktie weer maar niet heus, symptoombestrijding dus. De wereld raakt nu eenmaal propvol. De wereld is gek en de ergste zijn nog degenen die dat ontkennen. Men dondert maar neer, neemt maar en geeft amper meer wat. Adopteer wat vaker een cache, dan er een te leggen. Zo ook met kinderen, dat zal de wereld echt beter maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad keuze genoeg, was afgelopen weekend nog op de emigratiebeurs :-)

Maar ik heb geen emigratieplannen vanwege het geocachen natuurlijk, hoewel sommige redenen er misschien wel zijdelings mee te maken hebben.
Net even gekeken, maar bij de plaats die wij op het oog hebben, liggen wel 6 tradi's en 2 multi's. :-)

Overigens ben ik niet zomaar vertrokken, eerst de taal maar eens onder de knie zien te krijgen ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Brouwertjes waarom is dat vanzelfsprekend ? Van wie moet een land geheel volgeplempt worden met geocaches ? Wat is daar nu zo leuk aan ? Als ik die kaart op deze schaal zou kunnen zien met 50 stippen zou ik dolblij zijn ! Dan heb je een hobby die apart is, dan geeft het een voldoening als je er eentje gevonden hebt !
Maar met deze aantallen caches en het feit dat je geen speciale apparatuur meer nodig hebt is het gewoon een feit dat Jan en Alleman geocaches gaan zoeken, en van mij mogen ze, maar dat is niet wat ik voor ogen had met de toekomst van het spelletje.Hou niet zo van kuddegedrag....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alles is betrekkelijk. Ook de aanwezigheid van Hema, V&D of Halfords in een winkelstraat.

 

Nee, is in mijn ogen niet betrekkelijk. Geeft prima aan hoe wij tegen de zaken aankijken, het moet vertrouwd zijn, het moet bekend zijn, het moet volgens de regels, het moet voor iedereen zijn, en we moeten er niet zelf over na denken, elke spoortje van spontaniteit/zeldzaamheid/gezond verstand verdwijnt in een rap tempo tegenwoordig...

bewerkt door Team Tammo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helaas is geocaching een modeverschijnsel geworden, kuddegedrag dus. De huidige generatie wil snel resultaat en vooral kunnen presteren. Ego's en egotrippers zijn in die context hetzelfde. Dankbaarheid en waardering, wat zijn dat? En dan vergeet ik de huidige onverschilligheid tegenwoordig nog. Dezelfde mensen pleuren ook van alles neer (niet alleen caches hoor).

Mensen die zich willen onderscheiden en wel het verschil maken, hebben sowieso een eigen stijl en lopen niet mee met de rest.


Alles is betrekkelijk.

 

De mens is betrekkelijk. Die eigent zichzelf alles toe. De natuur kan prima zonder de mens, andersom niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helaas.... Wederom wijken sommigen weer geheel af van de doelstelling van dit draadje.... Zo moeilijk kan het toch niet zijn? Dit draadje gaat over de factor "bedrog" dat sommige cachers gebruiken om bij de eindcoördinaten te komen. Odlaniger overpeinst in zijn eerste berichtje, wat zijn eigen houding was en hoe hij er thans tegenover staat. Hij vindt het leuk om over dit onderwerp met ons te discussiëren. En dus krijgen we weer te zien, dat het allemaal te massaal is geworden, dat de lol er af gaat, dat we de teller bij geocaching.com op nul moeten zetten en dat ook zo moeten laten etc. etc. Het is allemaal zinnig, daar gaat het niet om, maar met het draadjesonderwerp en het eerste berichtje van Od heeft het geen bal te maken.....

 

Nog één keer.... Het gaat er om hoe wij tegenover het fenomeen staan, dat er tamelijk regelmatig met oneigenlijk verkregen coördinaten caches gevonden worden. Doen we daar zelf ook wel eens aan mee? Storen we ons er aan? Laat het ons volkomen koud?

 

Ik krijg heel langzaamaan het gevoel, dat we maar liever helemaal niet over dit onderwerp praten, omdat niets menselijks ons vreemd is en wij allemaal wel eens hetzij linksom of rechtsom bij een coördinaat zijn uitgekomen, waarbij we niet aan alle vereisten van de cache-eigenaar hebben voldaan en dan zeg ik het maar heel voorzichtig. Voor ons geldt dat bijv. op het gebied van mysterycaches. Van de ca. 1000 caches die we van dit type hebben gedaan, zijn er schat ik zo'n 10 % gevonden op een manier, die de co graag anders had gezien.... *&^$()*.... Het grappige was, dat wij deze ca. 100 caches buitengewoon leuk gevonden hebben, omdat er een soms onbewuste vorm van spanning bij zat. Het gevoel dat je had op tienjarige leeftijd, wanneer je een complimentje kreeg van de meester, terwijl je wist dat je gespiekt had.... Heerlijk! Wij spreken daar uiteraard openlijk over met mede-cachers en kwamen al heel snel tot de ontdekking, dat we op dit gebied bepaald de enigen niet waren..... Sterker nog, je moet buitengewoon goed zoeken naar de cacher, die bij een mysterycache nooit buiten het potje heeft gepiest.....

 

Dat nu wilde Odlaniger van ons weten. En ik ook eerlijk gezegd. Durf met de billen bloot te komen en beken...... Dan wordt het een gezellig en oh zo herkenbaar draadje waar we met z'n allen om kunnen glimlachen.

 

Het sjachrijn over de toekomst van het fenomeen geocaching, de huidige massaliteit, waar we mee te maken hebben, de lage instapdrempel door mobieltjes en weet ik wat er allemaal verkeerd gaat, kunnen we wel weer in een ander draadje bespreken.... Trouwens.... dat hebben we al honderd keer gedaan en ik zie geen wijzigingen.... Jullie wél?

bewerkt door Team Tabak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De vraag is natuurlijk niet of het erg is dat er zo veel caches liggen, maar lukt het een ieder om de caches er uit te zoeken die je graag wilt doen. En dat is mogelijk voor ieder een andere (groep) cache(s).

 

Laat Groundspeak nou net vandaag de functie "Advanced search" introduceren.

Dus...aan de slag en de caches doen waar je zelf het meeste voldoening uit haalt, op de manier waarop je het zelf leuk vindt en anderen er geen schade mee berokkent.

bewerkt door Heracross
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het spijt me Od. Je ziet dat ik oprecht mijn best voor je heb gedaan, maar het helpt niet.... We zullen het onderwerp toch maar eens met een wat grotere groep mannelijke of vrouwelijke knarren onder een grote solitair staande eik op de Veluwe moeten bespreken met koffie, stroopwafels en een neutje toe... Wedden dat het gezellig wordt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...