Spring naar bijdragen

Zoekfunctie


Wad-Seekers

Aanbevolen berichten

Ik heb gister deze mededeling over de zoekfunctie geplaatst.

Ik heb daarbij niet bedacht dat er op mededelingen niet kan worden gereageerd.

Feedback is natuurlijk welkom.

Daarom open ik een extra draadje.

Als je opmerkingen of aanvullingen hebt dan zijn die hier welkom.

Ik zal de 'gebruikaanwijzing' over de zoekfunctie dan aanpassen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Zorg dat de ZOEKFUNCTIE ook duidelijker in beeld verschijnt als je het forum start of via de site van geocaching.nl rechtstreeks in een draadje komt.

Bijvoorbeeld groter framepje, opvallende kleuren, extra uitleg alvorens het forum op te gaan. Of stel een verplichte vraag als iemand een draadje wil starten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Of de zoekmachine bij een nieuw topic openen inbouwen. Bijv:

Ik wil een nieuw topic openen over de favorites van geocaching.com en mijn titel is 'Favorites' dat je dan voordat je op reageer klikt een korte opsomming ziet van de topic die uit de zoekactie komen, in dit geval dus:

Favorites - Geocaching Forum

30 april 2011 ... Toen ik gisteravond een cache wilden loggen zag ik onderaan de logpagina dat ik het volgende kon invullen: Add to your Favorites (15 ...

 

Favorites - Geocaching Forum

6 april 2011 ... Al een tijdje kan je Favorites uitdelen op leuke caches. Dit bestond natuurlijk al heel lang in Nederland d.m.v. Geo Do'r.

 

Nieuwe Features: Stats, Maps, And Favorites - Geocaching Forum

17 dec 2010 ... Nieuwe features preview Als de niewe features nu nog eerst grondig getest worden alvorens in productie te gaan, is dit een stap in de goede ...

 

Favorites-Waardering In Gsak - Geocaching Forum

14 feb 2011 ... Met macro's is het mogelijk om in GSAK te sorteren op Geo d'Or-waardering en GCvote-waardering. Is dit ook al mogelijk met de nieuwe ...

 

Dan kan je misschien al snel een topic zien die er ook al over gaat en wordt er niet nog eentje aangemaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zorg dat de ZOEKFUNCTIE ook duidelijker in beeld verschijnt als je het forum start of via de site van geocaching.nl rechtstreeks in een draadje komt.

Bijvoorbeeld groter framepje, opvallende kleuren, extra uitleg alvorens het forum op te gaan. Of stel een verplichte vraag als iemand een draadje wil starten.

 

Dank voor jullie feedback. We hebben nu een verzoek om de zoekfunctie te gebruiken boven het forum gezet. Het is een eerste start, de tekst zal wellicht nog worden aangepast (verkort). Jullie voorstellen spreken me zeker aan. Ze moeten nader worden bekeken, ik weet niet wat er technisch mogelijk is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het onnodig dat de tekst blijft staan. Voorstel om dit zo in te stellen dat als je een nieuwe posting wilt plaatsen, deze info naar voren komt. En natuurlijk in de welkomstboodschap voor nieuwe forumleden.

Mijn scherm is nu nl al voor de helft gevuld: Browser kop, adresbalk, bladwijzers, diverse tabbladen, een hoge banner/hoofdtekst van het forum, leeg blak van 3 tegels met 1 regel tekst en dan de boodschap waarna weer 3 lege regels komen. En na 3 keer lezen wéét je het toch:blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De tekst laten zien bij het starten van een nieuwe topic kan helaas niet (of ik heb het nog niet gevonden).

Dat de tekst nu blijft staan is ook niet wenselijk, daar kan ik ook in komen.

Ik zal de tekst toevoegen aan de welkomstboodschap, al wordt die vaak ook niet gelezen ;) , maar vind dat wel een goede suggestie! :)

 

Het mooiste zou zijn als men elkaar er gewoon op aanspreekt en verder helpt, en dat er wat aanmeldingen bij ons binnenkomen voor mensen die mee zouden willen helpen om het forum te modereren als vrijwilliger. :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien is het goed om het subforum Startersvragen (weer) onder Algemene vragen weg te halen en een prominente plek helemaal bovenaan in de forums te geven.

Wanneer daarin dan de medeling over de zoekfunktie als pop-up gepresenteerd zou kunnen worden, dan leest (misschien) vooral de doelgroep, die nu wordt aangesproken, dit.

 

 

Hoewel ik zelf echter meen te lezen dat ook veel niet-starters niet de moeite nemen om even te zoeken en gewoon een nieuw topic openen, ook al staan er al meerdere.

Dan bereik je nog maar de helft. Tja, wat is wijsheid hier :rolleyes: ???????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

IK heb de melding bovenaan het forum verwijderd. Alleen mensen die nog nooit een posting gedaan hebben zien die tekst nu.

Kan mij aansluiten bij wat Sivota aangeeft, ook gebruikers met de nodige postings starten nieuwe topics terwijl die al bestaan op het forum.

Maar goed, nieuwe leden zien de mededeling nu duidelijk op het forum tot hun eerste posting.

 

Nu nog een paar moderators er bij ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

De enige reaktie die ik uit de zoek funktie krijg is:

 

 

An Error Occurred

 

Sorry, an error occurred. If you are unsure on how to use a feature, or don't know why you got this error message, try looking through the help files for more information.

 

 

[#10145.1] The application '' does not support search

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, ouderdom (van dit forum dan :) ) komt met gebreken of zoiets...

 

Zoekterm intypen (meer dan 3 letters), verander 'Google Site zoeken' naar 'Forums' en niet op de enter knop drukken, maar het vergrootglas aanklikken.

 

Zo vind ik zelf nog wel het e.e.a. op dit forum

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Peetee unpinned this discussie

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...