Spring naar bijdragen

Cacheomgeving Blijkbaar Een Beetje Link?


Peetee

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Eindelijk een remedie om van die voetschimmel af te komen. Zou dat pad mijn gewicht ook kunnen hebben. Het is zo dat je niet in drijfzand weg kunt zakken. Tot je middel, niet verder, dan gaat de opwaardse kracht de overhand hebben. Als het water niet plots stijgt, overleef je altijd als je je zelf compleet hebt vast getrapt. Tip: op je rug laten zakken vergroot je oppervlak, en kom je makkelijker weg. Het pad zou 't Blôde Rechpaad moeten heten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is zo dat je niet in drijfzand weg kunt zakken. Tot je middel, niet verder, dan gaat de opwaardse kracht de overhand hebben. Als het water niet plots stijgt, overleef je altijd als je je zelf compleet hebt vast getrapt. Tip: op je rug laten zakken vergroot je oppervlak, en kom je makkelijker weg.

Ben je daar zelf uit ervaring achtergekomen of heb je het uit de Quest?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De vele mensen die wel verdronken zijn in drijfzand kan ik helaas niet meer spreken. TU Delft heeft ooit een proef gedaan in een kleine bak. Hij bleef inderdaad tot aan zijn middel staan. En aan die uitkomst mag je twijfelen. Want: hoe groter het oppervlak waarin het objekt zich bevindt, hoe minder de opwaartse druk. Vergeet het aspect paniek ook niet, want dan zak je geheid dieper. En verder zit er nog een groot verschil in de bedoelde moerasgrond (zoals in dit topic) en drijfzand. In moerasgrond kan je wel degelijk snel verdrinken, je zakt als het ware door een laag ijs (veen) heen.

bewerkt door Barry
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vermoed ook dat hier een paar zaken door elkaar zijn gaan spelen: Moeras en drijfzand. In drijfzand kun je niet verdrinken, maar dat betekent niet dat vast raken in drijfzand ongevaarlijk is. In moeras kun je wel verdrinken. Daarnaast zijn er nog andere risico's, zoals bedwelmd/vergiftigd raken door moerasgas e.d.

 

Van welke van de twee in het bovenstaande artikel sprake was is mij niet helemaal duidelijk.

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een paar jaar geleden zelf deze multi gelopen met mijn 4 kinderen. Hele schoolklassen en groepen kinderen lopen deze route, al jarenlang. Voor mijn zoons was het toen de derde keer.

Maar toen niks gemerkt van vastzuigend modder. En zo nat is het nou toch ook weer niet geweest deze zomer? Integendeel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een paar jaar geleden zelf deze multi gelopen met mijn 4 kinderen. Hele schoolklassen en groepen kinderen lopen deze route, al jarenlang. Voor mijn zoons was het toen de derde keer.

Maar toen niks gemerkt van vastzuigend modder. En zo nat is het nou toch ook weer niet geweest deze zomer? Integendeel.

Volgens mij was het ook een beetje overdrijfzand. ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Een paar jaar geleden zelf deze multi gelopen met mijn 4 kinderen. Hele schoolklassen en groepen kinderen lopen deze route, al jarenlang. Voor mijn zoons was het toen de derde keer.

Maar toen niks gemerkt van vastzuigend modder. En zo nat is het nou toch ook weer niet geweest deze zomer? Integendeel.

Volgens mij was het ook een beetje overdrijfzand. ;-)

 

 

Dat is 2015. Als er ook maar iets "ergs" gebeurt worden er maatregelen genomen en wordt het breed uitgemeten in de media.

Ik heb mij gisteren op Texel verbaasd over hoe de lifeguard probeerde om de mensen in de zee bij elkaar te houden. Liever hebben ze je gewoon op het strand, dik ingesmeerd met zonnebrandcreme of gewoon een broek en jas aan.

Ik kan me niet herinneren dat ik zo'n scherp toezicht ooit in het buitenland zag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Dat is 2015. Als er ook maar iets "ergs" gebeurt worden er maatregelen genomen en wordt het breed uitgemeten in de media.

Ik heb mij gisteren op Texel verbaasd over hoe de lifeguard probeerde om de mensen in de zee bij elkaar te houden. Liever hebben ze je gewoon op het strand, dik ingesmeerd met zonnebrandcreme of gewoon een broek en jas aan.

Ik kan me niet herinneren dat ik zo'n scherp toezicht ooit in het buitenland zag.

Mee eens, in sommige dingen is de betutteling echt te ver doorgeslagen. Leer mensen liever hun afval weer eens op te ruimen op het strand zou ik zeggen of begin daar flinke boetes voor uit te delen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...