Spring naar bijdragen

Rupsen, Rupsen En Nog Een Rupsen


Malyenki

Aanbevolen berichten

Loop al steeds met een stok voor me uit te zwaaien zodat ik de rupsen niet in mijn gezicht krijg. Dit scheelt wel enigzins, maar toch zitten je kleren er wel onder.

2f3ce716-c890-4ed0-aec5-ca2177db5497.jpg

 

 

Manlief zwaaiend met een stok om voor ons het pad rupsvrij te krijgen :rolleyes:

Zaterdagmiddag in Overijssel, cache Zandloper.

bewerkt door volksdansje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

We lopen de afgelopen 2 weken ons al af te vragen wat dat 'regenachtige' geluid is in de bossen. Hoorden het in Duitsland voor het eerst, maar ook hier in Nederland. Nu ik weet wat het is, durf ik eigenlijk niet meer in de bossen te lopen. VIES! Jasses! Nee, ik sla even de boswandelingen over. Krijg als ik het lees al overal jeuk!

Mijn ouders wonen aan de bosrand, die hebben elk jaar processierupsen daar. Jak!

bewerkt door glennenmaik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En alle info over deze vraatzuchtige draadspanners lees je hier.

 

Nu ik het stukje gelezen heb, begrijp ik dat het nachtvlindertjes worden. Jammer...

 

Ook hier in Twente hier en daar een winters landschap door kaalgevreten eikenbomen. Het is mij nooit eerder opgevallen. Het lijkt mij dit jaar een erge plaag.

 

Ik zal de rupsen op mijn bessenstruiken dan maar niet gaan rapen. We hebben koolmeesjes in de buurt. Ik vertrouw er maar op dat de struiken weer uitlopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij waren gisteren in

Ommen aan het cachen. De cache Striphelden (erg leuk)! We hoorden opeens een soort regen kwa geluid en al snel kwamen we er achter dan het 10.000 den rupsen waren!! Ze vreten het bos compleet op. Je hoort ze zelfs vreten, niet te geloven!! Zo te lezen zitten ze dus overal :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een natuurliefhebbers.

 

De rupsen staan aan het begin van de voedselketen. Dus veel jonge vogeltjes die het gaan redden.

 

Veel vogeltjes veel zang in de bossen. Veel vlinders, prachtig.

 

etc etc. Lekker rustig in de bossen als die zogenaamde natuurliefhebbers vanwege een poepje en een rupsje thuis blijven. Vooral wegblijven!!!!!

 

Dooeeii.

 

Een processie rups is een iets ander verhaal, oke maar dan nog.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kreeg via Twitter nog een leuk linkje te zien:

http://tinyurl.com/owq4ph

 

jeetje mina je zou er maar wonen zeg!! Het is dit jaar wel een complete plaag! Onze kleding zat er gisteren ook helemaal onder!! Ik had er wel 20 op mijn rug ;)

Ik vind een paar rupsjes niet erg maar dit slaat alles. En dit wordt dus alleen maar erger?

 

Wij wonen in Den Helder en ook hier hebben wij al volledig kaal gegeten bomen!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij waren afgelopen week in Twente. Ook wij hoorden het bos voortdurend ritselen. We hebben zelden op een bankjes kunnen zitten, omdat die zwart waren we van rupsen en rupsenpoepjes. Vooral eikenbomen bleken vol rupsen te zitten. En als je ze weg probeerde te vegen, ontstond een smerige bruine drabvlek.

Zelfs op een terrasje was het niet leuk meer: er regende "maanzaad" op je appelgebakje.

En in een van onze logjes eindigen we met: Als we voldaan in de auto zitten plukken we steeds weer rupsen uit ons haar…

En wij maar denken dat het aan Twente lag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag wat Weekserie-caches van Goedweerloper gedaan.

Bij eentje was het ook een bospaadje vol met die draden en rupsen.

De akker ernaast was op de grond ook bedenkt met draden.

In de ondergaande zon was het 1 glinsterende bende.

Bij de cache aangekomen, 7 rupsen op mn broek en 5 op mn jas.

En die plakkende draden zijn ook heerlijk ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...