Spring naar bijdragen

Nuvi Op Windows 8 Als Unknown Device


dagger38

Aanbevolen berichten

Hoi

Nadat mijn Nuvi 2597 van de reparatie terug is (2 lijnen op het scherm = nieuwe printplaat) herkent mijn windows 8 het toestel maar matig.

Wat ik daarmee wil zeggen?

 

In Printers en apparaten sectie van het configuratiescherm is de nuvi aangegeven als een 'unknown device'

 

Ik kan er alles mee doen wat nodig is , gsak en zo werkt wel , maar het hoofdprobleem is dat ik het toestel niet veilig kan uitwerpen!

Volgens mij is dat het probleem geweest waardoor het toestel vorige keer defect raakte , dus het afkoppelen van de usb , zonder het veilig uitgeworpen te hebben...

 

Met de gpsmaps62s lukt dit wel??

 

Wie heeft hetzelfde probleem gehad , of weet een oplossing hiervoor?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hallo Dagger38,

 

Ik heb geen Nuvi 2597 en Win8, maar het eerste waar ik aan denk is ( met een "....nieuwe printplaat...." ) :

 

- Heeft de Nuvi 2597 wel de laatste firmware?

- Heb je in Windows al eens het device & de drivers verwijderd en daarna de Nuvi weer aangesloten op Windows, waardoor Windows het device ( en drivers ) opnieuw moet installeren?

 

Suc6

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik verwacht dat Win8 ( wat dat aan gaat ) gelijk is aan Win7, wat ik heb.

 

- Probeer vanaf "Run" of vanuit een DOSbox 'compmgmt.msc' te starten ( wel met admin-rechten! ).

- Ga naar "Apparaatbeheer", klik met rechts op je Nuvi en kies "Installatie ongedaan maken".

- Kies bovenin het menu "Actie" en kies daarna "Zoeken naar gewijzigde apparaten". Dan moeten het device & de drivers van de Nuvi weer opnieuw geïnstalleedr worden. Gebeurt dit NIET, dan bovenstaande herhalen en Pc rebooten, voor dat je 'deze' regel uitvoert.

 

gr.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net nog eens een test gedaan ,

Voor een zeer korte tijd verschijnt er in de tray het uitwerpen icoontje , maar na een second of 3 verdwijnt het weer?

Ik heb er snel eens op geklokt , en ik kon normaal uitwerpen

 

Maar zoals reeds gezegd blijft het icoontje niet staan , vlak nadat windows met een pieptoon meld dat er een nieuw toestel is aangesloten is het weer weg...

 

Deze avond toch maar eens achter nieuwe driver zoeken

 

Bedankt tot zover!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

probleem is dat er bij de nuvi een fout in het beeldscherm optrad vlak na het 'uittrekken'.

Op zich niets verdachts , maar een paar maanden later een 2de fout in het beeldscherm en ook weer vlak na het uittrekken.

Dan ga je toch oppassen!

Wanneer je uitwerpt wordt onmiddellijk de stroom naar dat toestel uitgeschakeld , en kan je veilig wegnemen , ik ben erin gaan geloven sindsdien!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Mijn Garmins worden op de laatste 64 bits driver ook niet herkent (qua naam) onder Win 7 en Vista en op sommige USB poorten onder Win 7 geheel niet. De Win 7 is een verse installatie. Ik gebruik daarom de javawa device manager om uit te werpen, omdat mijn Oregon 600 ook intern in de soep loopt na een illegaal kabeltje uittrekken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kunt eens proberen de nuvi aan te sluiten, even te wachten of gewoon pc herstarten, dan de usb poort in de device manager op te zoeken, en de driver opnieuw te installeren. Kleine kans denk ik. Lukt dat niet dan zal Garmin over de brug moeten komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...