Spring naar bijdragen

Welk Garmin Autonavigatie Systeem Kan Geocaches Plus Beschrijving Inla


Leandraakje

Aanbevolen berichten

Een vraag: ik wil een nieuw autonavigatie apparaat gaan aanschaffen waarin ik het liefst ook geocaches kan inladen, zodat ik gemakkelijk als ik onderweg ben kan zien waar in de omgeving caches liggen. En het is dan natuurlijk het mooiste om ook gelijk de cache beschrijving te kunnen bekijken.

 

Tot nu toe maak ik gebruik van een Garmin Nuvi 350, plus voor het cachen een Garmin GPS60 Csx.

Maar de 350 wil ik dus vervangen.

 

In eerdere topics lees ik over een Garmin 1465t, maar deze vind ik op internet niet in de shops.

Ook weet ik dat een Garmin 550 de caches kan inlezen en tonen.

Een Garmin Montana is een ook mooi apparaat, maar op dit moment flink boven budget.

 

Welk navigatie systeem raden jullie aan?

Welke Garmin autonavigatie systemen hebben mogelijkheden om geocaches te laden?

En TomTom kan die dat ook?

 

Alvast dank en groet!

Karen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

In combinatie met GSAK kan (bijna?) elke Nuvi of Tomtom caches weergeven. Kwestie van de juiste makro installeren.

Mijn oude Tomtom Go 700 van 7 jaar oud kon het in ieder geval en mijn huidige Nuvi 3790 ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok duidelijk, dat is goed om te weten!

 

Iemand nog een suggestie welke Garmin of Tomtom dan aan te raden is?

Ik wil max 200 euro uitgeven.

 

groet!

 

PS Zelf maakte ik voor mijn Nuvi 350 gebruik van True Paperless Geocaching, zie http://geocaching.totaltechworld.com/index.html

werkt perfect. Signaal als je bij een cache in de buurt komt, je klikt zo door naar uitgebreide beschrijving incl logs etc.

Dus die functionaliteit wil ik graag weer, maar dan liever in een nieuwer apparaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zonder GSAK kan het ook. de GPX bestandjes in de GPX folder zetten en ze zijn zichtbaar. Of de complete listings op iedere Nuvi zichtbaar zijn weet ik niet.

Dat werk helaas niet met die van mij. Hij pak de gpx wel maar laat niets in het scherm zien. Met behulp van de makro NuviExport worden er poi's van gemaakt die dan wel zichtbaar zijn.

Helaas is Garmin niet consequent met zijn Nuvi-modellen en werkt de ene Nuvi net wat anders dan de andere.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een Nuvi 765T en kan gewoon de caches in de nuvi zetten hoor.

Het gaat op precies dezelfde manier als ik met mijn oregon doe. Dat gaat met easy-gps, vind ik het handigste.

Het is alleen lastig dat ik op de Nuvi niet kan zien of het een traditional of multi is, maar hier schijnen ook wel weer trucjes voor te zijn.

Maar ik krijg dus de caches zonder problemen op de nuvi en weet dat dat bij de 1490T ook zo is, want die heeft mijn vriendin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yep, Ik heb de Garmin Nüvi 1490t. Prima navigatietoestel en je kunt er inderdaad gewoon caches inladen die dan zichtbaar worden op de kaart.

 

Het toestel is de laatste jaren alleen maar goedkoper geworden en ik heb hem al gezien voor € 169,--

 

Als je deze wilt aanschaffen, koop er dan wel een lifetime-update bij. Dan krijg je 3 x per jaar een update van het kaartmateriaal voor de levensduur van het apparaat.

bewerkt door Ringeling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Wij willen voor de zomervakantie een nieuwe autonavigatie kopen (of eventueel nieuwe kaarten voor onze huidige kruidvat navman). Nu lijkt het ons handig om onder het rijden te kunnen zien waar een cache zou liggen. Wij hebben wel interesse in een Garmin Nuvi40 met liftime update.

Heeft het wel wat nut om een autonavigatie met caches te hebben? Wij hebben een garmin oregon 450 en een sony smartphone om te cachen, het gaat ons dus puur om caches onderweg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb een nuvi 2597LMT en de kan zo de .GPX inladen. Navigeren werkt prima, en tijdens het rijden verschijnen de geocaches als blauwe stippen op het scherm.

Dat laatste is me overigens nog niet gelukt om te veranderen ....

Je kan de caches beter als POI via de POIloader opladen. Dan ken je ook een icoon voorzien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...