Spring naar bijdragen

Advies Aanschaf Garmin


etceetera

Aanbevolen berichten

hoi!

Ik heb een etrex 30, die net binnen de garantie periode steeds vanzelf uit ging. Teruggebracht en nu een nieuwe gekregen. Maar die mag ik wellicht inruilen met bijbetaling voor een duurdere soort. De etrex 30 beviel me zo wie zo niet helemaal omdat ik er geen wherigo op kon doen, en met het laden van earth caches het systeem in de war kwam en ik helemaal geen caches meer via een querie kon downloaden. Tijdens de onderzoekperiode van de etrex kreeg ik een leen oregon 300 van de winkel. Deze had zeker al als voordeel dat ik er wherigo's op kon doen, dat het een touch screen heeft en dat ik de caches op alfabet kon opzoeken in dat apparaat.

Kunnen jullie me aanraden welk apparaat ik het beste zou kunnen kiezen om deze voordelen te hebben? Bij vergelijking van de toestellen op internet kom ik er niet achter of iedere oregon deze mogelijkheden heeft. Ik hoef geen fototoestel op mijn gps.

Bij voorbaat hartelijk dank voor jullie meedenken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

ik meen dat alle oregon's wherigo software hebben, behalve de 600 serie, daar is de software weer weggelaten. Een wherigo loop ik sowieso niet met een GPS maar met de smartphone. voor al het andere is het heel persoonlijk wat je zelf wil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi!

Ik heb een etrex 30, die net binnen de garantie periode steeds vanzelf uit ging. Teruggebracht en nu een nieuwe gekregen. Maar die mag ik wellicht inruilen met bijbetaling voor een duurdere soort. De etrex 30 beviel me zo wie zo niet helemaal omdat ik er geen wherigo op kon doen, en met het laden van earth caches het systeem in de war kwam en ik helemaal geen caches meer via een querie kon downloaden. Tijdens de onderzoekperiode van de etrex kreeg ik een leen oregon 300 van de winkel. Deze had zeker al als voordeel dat ik er wherigo's op kon doen, dat het een touch screen heeft en dat ik de caches op alfabet kon opzoeken in dat apparaat.

Kunnen jullie me aanraden welk apparaat ik het beste zou kunnen kiezen om deze voordelen te hebben? Bij vergelijking van de toestellen op internet kom ik er niet achter of iedere oregon deze mogelijkheden heeft. Ik hoef geen fototoestel op mijn gps.

Bij voorbaat hartelijk dank voor jullie meedenken.

 

Ik heb ook een etrex30 en ik heb wel gemerkt dat de leessnelheid en de grote van het geheugenkaartje een enorm verschil kunnen maken ook maakt het nog uit welke map je gebruikt. Ook helpt de laatste firmware. En af en toe al je oude data verwijderen uit je gps helpt ook veel.

En dat u geen earthcaches erop kan zetten lijkt me ook een beetje vreemd heb zelf nu al een jaar een etrex30 met een osm map en een geheugen kaartje van 16 gig met een grotere leessnelheid dan de standaard kaartjes heb ik geen enkel probleem.

Ik gebruik gsak en laad daarmee dus ook me gps vol(met allerlei caches dus ook eartcaches)

Dus ik vraag me af of het puur aan de etrex30 ligt of aan de gebruiker dat u problemen ervaard. Anders zien we binnen een bepaalde periode weer een nieuw topic over de oregon terug.

bewerkt door elmo1979
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hartelijk dank allen voor de reacties. Ik ben niet in het bezit van een smartphone met internet mogelijkheden.

Beste Elmo, Ik realiseer me nu dat ik vanaf het begin van aankoop soms 'vreemde dingen' had met de etrex 30. Het zou kunnen zijn dat hij vanaf het begin niet goed werkte, vooral omdat het soms wel en soms niet ging. Maar ik heb praktische hulp ingeroepen van echt ervaren geocachers die het ook niet klaar kregen op dit apparaat, dus het lag in dit geval niet aan mijn onkunde als gebruiker. Al eerder had ik met deze klacht de etrex terug ingeleverd aan de winkel, maar toen viel er volgens hen niets aan te repareren maar wat dat iets wat bij de etrex 30 hoorde... Ik gebruikte ook een geheugenkaartje met voldoende gig en ook het verwijderen van de totale data hielp niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hartelijk dank allen voor de reacties. Ik ben niet in het bezit van een smartphone met internet mogelijkheden.

Beste Elmo, Ik realiseer me nu dat ik vanaf het begin van aankoop soms 'vreemde dingen' had met de etrex 30. Het zou kunnen zijn dat hij vanaf het begin niet goed werkte, vooral omdat het soms wel en soms niet ging. Maar ik heb praktische hulp ingeroepen van echt ervaren geocachers die het ook niet klaar kregen op dit apparaat, dus het lag in dit geval niet aan mijn onkunde als gebruiker. Al eerder had ik met deze klacht de etrex terug ingeleverd aan de winkel, maar toen viel er volgens hen niets aan te repareren maar wat dat iets wat bij de etrex 30 hoorde... Ik gebruikte ook een geheugenkaartje met voldoende gig en ook het verwijderen van de totale data hielp niet.

Het lijkt me sterk dat de winkel het bij het rechte eind had. Ik zou geen reden kunnen bedenken waarom een earthcache er niet op kan, nooit problemen mee gehad. Ik weet niet of je nog garantie hebt, dan zou ik er zeker nog eens naar laten kijken. Je hebt gewoon recht op een goed werkend product. Als je geen garantie meer hebt, zou een ander model met korting natuurlijk ook een goede optie zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Hartelijk dank allen voor de reacties. Ik ben niet in het bezit van een smartphone met internet mogelijkheden.

Beste Elmo, Ik realiseer me nu dat ik vanaf het begin van aankoop soms 'vreemde dingen' had met de etrex 30. Het zou kunnen zijn dat hij vanaf het begin niet goed werkte, vooral omdat het soms wel en soms niet ging. Maar ik heb praktische hulp ingeroepen van echt ervaren geocachers die het ook niet klaar kregen op dit apparaat, dus het lag in dit geval niet aan mijn onkunde als gebruiker. Al eerder had ik met deze klacht de etrex terug ingeleverd aan de winkel, maar toen viel er volgens hen niets aan te repareren maar wat dat iets wat bij de etrex 30 hoorde... Ik gebruikte ook een geheugenkaartje met voldoende gig en ook het verwijderen van de totale data hielp niet.

Het lijkt me sterk dat de winkel het bij het rechte eind had. Ik zou geen reden kunnen bedenken waarom een earthcache er niet op kan, nooit problemen mee gehad. Ik weet niet of je nog garantie hebt, dan zou ik er zeker nog eens naar laten kijken. Je hebt gewoon recht op een goed werkend product. Als je geen garantie meer hebt, zou een ander model met korting natuurlijk ook een goede optie zijn.

 

Heb vanavond dus inderdaad een nieuwe etrex gekregen, viel nog net binnen de garantie. wilde hem inruilen voor een andere: een oregon, maar dat mocht toch niet. Misschien dat ik deze nieuwe etrex nu kan verkopen, zal eens zoeken of daar op dit forum ook een mogelijkheid voor is.. ben nog nieuw hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gewoon de etrex 30 houden. Is een goed apparaat voor het geld en de problemen die je aangaf lagen echt aan jou etrex. Je hebt je iets te lang met een kluitje het riet in laten sturen.

 

De whereIgo's zou ik eerst een uitproberen voor je een GPS koopt die dat aankan. Het staat er niet voor niks meer op sinds de nieuwste GPS'en.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hartelijk dank allemaal. Heb nu de etrex terug en hij doet het op meer fronten nu inderdaad veel beter. Dus het heeft toch al die tijd aan het apparaat gelegen. En tja.. mijn onkunde als 'beginneling' dat ik geloofde dat het aan mij lag, vooral ook omdat hij het af en toe en af en toe niet deed. Dank voor alle goede raden. Ik sluit het bericht hiermee af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...