Spring naar bijdragen

Samen Met De Hond Cachen


jip11

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

9 van de 10 keer spreek ik de hondebezitter aan als zijn hond zich weer eens te buiten gaat richting mij of tegen diegene die bij mij is.

de smoesen zijn dan niet van de lucht, van dat ik te autoritair loop, of dat de hond al te ver was om terug geroepen te worden "maar hij doet echt niets"

dat was van de afgelopen 2 weken

zelden zie ik dat mensen hun honden wel onder controle kunnen houden, dan geef ik de desbetreffende eigenaar dan ook een compliment voor.

het zelfde heb ik ook met kinderen, van geocachers en niet geocachers, je heb er bij die wel opgevoed zijn, helaas vinden een hoop ouders het heel vervelend om eens nee tegen die koters te zeggen met als gevolg kids die gewoonweg niet luisteren en daarmee andere tot last zijn

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om nog maar even olie op het vuur te gooien :boxing:

 

Daar heb ik nou een hekel aan: blerende kinderen die overal los rond lopen te dreinen/vervelen (bos, winkel, restaurant - of het moet een pannenkoekentent zijn op woens-, zater- of zondag middag, want dan vraag je er om).

 

En dan van die ouders die vinden dat iedereen hun (in mijn ogen nare, verwende, vervelende) kind leuk moet vinden, laat staan dat ze zich voor kunnen stellen dat dat niet zo zou zijn. Maak me niet kwaad ... :yucky:

 

Zo mogelijk nog irritanter dan loslopende onopgevoede honden, en wat denk je, nee die verstoren het wild niet ... altijd aanlijnen en een totaal toegangsverbod voor alle bossen en natuurgebieden tijdens het wandelseizoen :goof:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 van de 10 keer spreek ik de hondebezitter aan als zijn hond zich weer eens te buiten gaat richting mij of tegen diegene die bij mij is.

de smoesen zijn dan niet van de lucht, van dat ik te autoritair loop, of dat de hond al te ver was om terug geroepen te worden "maar hij doet echt niets"

dat was van de afgelopen 2 weken

zelden zie ik dat mensen hun honden wel onder controle kunnen houden, dan geef ik de desbetreffende eigenaar dan ook een compliment voor.

het zelfde heb ik ook met kinderen, van geocachers en niet geocachers, je heb er bij die wel opgevoed zijn, helaas vinden een hoop ouders het heel vervelend om eens nee tegen die koters te zeggen met als gevolg kids die gewoonweg niet luisteren en daarmee andere tot last zijn

 

Barny

Ach, wat is last. Gelukkig heeft mijn hond mij goed onder controle.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om nog maar even olie op het vuur te gooien :boxing:

 

Daar heb ik nou een hekel aan: blerende kinderen die overal los rond lopen te dreinen/vervelen (bos, winkel, restaurant - of het moet een pannenkoekentent zijn op woens-, zater- of zondag middag, want dan vraag je er om).

 

En dan van die ouders die vinden dat iedereen hun (in mijn ogen nare, verwende, vervelende) kind leuk moet vinden, laat staan dat ze zich voor kunnen stellen dat dat niet zo zou zijn. Maak me niet kwaad ... :yucky:

 

Zo mogelijk nog irritanter dan loslopende onopgevoede honden, en wat denk je, nee die verstoren het wild niet ... altijd aanlijnen en een totaal toegangsverbod voor alle bossen en natuurgebieden tijdens het wandelseizoen :goof:

Fijne avond Spyball. Zelf heb ik nog niet gemerkt dat Ant met twee maten meet hoor! Waarschijnlijk praten jullie inderdaad niet op dezelfde golflengte. Soms is het dan beter om een gesprek niet langer te vervolgen, denk ik...

 

Bobby krijgt een lik van Banjer. En het is goed om te weten dat er nog enige controle is, Od :lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijne avond Spyball. Zelf heb ik nog niet gemerkt dat Ant met twee maten meet hoor! Waarschijnlijk praten jullie inderdaad niet op dezelfde golflengte. Soms is het dan beter om een gesprek niet langer te vervolgen, denk ik...

 

Bobby krijgt een lik van Banjer. En het is goed om te weten dat er nog enige controle is, Od :lol1:

 

 

Volgens mij is dat ook precies wat we deden, het gesprek afsluiten.

 

En niet met twee maten meten? Hij vind dat ik m'n honden moet aanlijnen omdat dat moet en haalt vervolgens twee stukken aan waarin staat dat loslopende honden wild verstoren. Zelf gaat hij echter wel 's nachts het bos in wat niet mag (staat op dezelfde bordjes weaarop staat dat je met loslopende honden geen toegang hebt). De reden waarom je 's nachts het bos niet in mag,? zoals hij zelf ook erkend:, omdat je dan het wild verstoord. Hoezo niet met twee maten meten?

 

Niet op dezelfde golflengte? Ik geef juist aan zijn werkelijke reden waarom hij vindt dat honden moeten worden aangelijnd te respecteren en daar zelf, met m'n eigen hopnden ook naar te handelen.

 

Het werd pas vervelend toen ik volgens hem zeer misplaatste vergelijking gebruikte om aan te geven wat ik vind van op hierboven verklaarde wijze met twee maten te meten en daar dan ook nog de moraalridder over uit te gaan hangen.

 

In mijn ogen heb je dan erg lange tenen en ben je hypocriet.

bewerkt door Spyball65
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aanlijnplicht, opruimplicht, allemaal plichten. Helaas hoor je daar de meeste eigenaren nooit over, dat is denk ik het hele eiereten.

Het gaat vrijwel altijd over rechten bij de baasjes, want oh wee als je iets zegt over hun "kindjes", denk dat daar de kneep zit.

En voor velen herkenbaar in de wijk, stad of dorp en zeker in het bos en duin en op de fietspaden daardoorheen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Honden zijn nét kinderen. Die van een ander zijn altijd slechter opgevoed...

 

Mijn twee kinderen zijn natuurlijk de liefste kinderen van de wereld.

 

Een hond heb ik niet, ik heb kinderen. Die kun je uiteindelijk nog veel meer leren. Die kun je zelfs hun behoefte laten doen op de wc ipv op straat. Gustig.

 

Hondenhaters op dit forum? Volgens mij valt dat wel mee... En zijn er hier gewoon veel niet zo'n liefhebber van.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Echt een redenatie van iemand die nooit snachts alleen het bos in is geweest

Als een mens snachts het bos in loopt is hij stil, stil en zonder zaklamp omdat hij weet dat zijn ogen binnen een half uur gewend zijn aan de duisternis en hij dan voldoende ziet om te kunnen genieten van de geluiden en bewegingen die er altijd zijn.

De dieren in het bos hebben die mens al van verre geroken of gezien of hoe stil hij is ook gehoord daar moeten wij als mens ons onderspit delven wat betreft de dieren die daar gewoon zijn

Die dieren worden niet op de vlucht gejaagd door de passerende mens die blijft namelijk vanwege zijn beperkte zicht op de paden de mens heeft niet zo een sterke geurorgaan dat hij dieren op grote afstand kan ruiken, de mens heeft al lang zijn jacht instinkt aan de wilgen gehangen en jaagt niet meer achter dieren aan

Een argeloze wandelaar die sanchts in de bossen gaat is daar voor de beleving

 

Een hond daarentegen heeft een goeie reukorgaan heeft jachtinstinct en komt daar niet voor zijn rust en heeft het in zich om achter het wild aan te jagen daarmee al menigmaal actief dieren uit hun schuilplaatsen uit gejaagd en zo de in paniek geraakte wild de dood ingejaagd.

 

Barny

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Echt een redenatie van iemand die nooit snachts alleen het bos in is geweest

Als een mens snachts het bos in loopt is hij stil, stil en zonder zaklamp omdat hij weet dat zijn ogen binnen een half uur gewend zijn aan de duisternis en hij dan voldoende ziet om te kunnen genieten van de geluiden en bewegingen die er altijd zijn.

De dieren in het bos hebben die mens al van verre geroken of gezien of hoe stil hij is ook gehoord daar moeten wij als mens ons onderspit delven wat betreft de dieren die daar gewoon zijn

Die dieren worden niet op de vlucht gejaagd door de passerende mens die blijft namelijk vanwege zijn beperkte zicht op de paden de mens heeft niet zo een sterke geurorgaan dat hij dieren op grote afstand kan ruiken, de mens heeft al lang zijn jacht instinkt aan de wilgen gehangen en jaagt niet meer achter dieren aan

Een argeloze wandelaar die sanchts in de bossen gaat is daar voor de beleving

 

Een hond daarentegen heeft een goeie reukorgaan heeft jachtinstinct en komt daar niet voor zijn rust en heeft het in zich om achter het wild aan te jagen daarmee al menigmaal actief dieren uit hun schuilplaatsen uit gejaagd en zo de in paniek geraakte wild de dood ingejaagd.

 

Barny

 

Beste Barny,

 

Je kent me niet, hebt me nooit gesproken, noch heb je me iets gevraagd. Je hebt dus geen idee of ik wel of niet ooit 's nachts in het bos kom. En je zit er goed naast.

 

Dus in één draadje het zoveelste oordeel/aanname op basis van vooroordelen ... ik ben er klaar mee. Saluut.

 

En voor Casteel, het woord hondenhater heb ik nooit in de mond genomen.

bewerkt door Spyball65
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...