Spring naar bijdragen

Mag Er In Nederland In Bomen Worden Geklommen?


MacDD

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Ik weet wel dat beroepsmatig in bomen klimmen volgens de ARBO-wet niet mag. (boomchirurgen en zo)

Ik zie wel in water staan: 'verboden te vissen' maar ben in een bos nog nooit tegen gekomen 'verboden te klimmen."

Verder: ik adviseer ten sterkste tegen in bomen klimmen. Dit vanwege deplorabele effecten van de zwaartekracht op vallende menselijke lichamen.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Enige maanden geleden ben ik bij de Tree Climbing Company in de leer geweest over het hoe en wat van het boomklimmen. Daar hoorde ik dat er bij beheerders van terreinen over het algemeen geen probleem is met het boomklimmen zoland de klimmers maar de kennis en vaardigheid hebben die vereist is.

Uitgaande van die uitspraak ga ik er dus vanuit dat boomklimmen gewoon mag. Ik ga er regelmatig op uit om te oefenen in een boom in de buurt van mijn huis. Tijdens het klimmen doe ik dan ook direct enig onderhoud aan die boom, zoals het weghalen van het dode hout. Er zijn al veel mensen langsgelopen terwijl ik daar bezig was, zelfs mensen van de gemeente, en niemand heeft mij nog gemeld dat het niet zou mogen. Kortom, gewoon lekker klimmen als je maar weet hoe en wat.

 

Groeten,

Eddy (MacOZ58)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ken de reden van de vraag niet, maar in eerste instantie komt die op mij vreemd over.

 

Als het al niet zou mogen, dan zou ik mij afvragen: "Waarom mag dat dan niet?"

Ik ben dan ook van een generatie die opgroeide in een nog niet van regels vergeven samenleving.

We klommen in bomen, maakten vlotten, fietsten zonder helm, trapten lantarenpalen uit, bouwden hutten in het bos, liepen 's nachts door bosch en heide, fietsten op de snelweg :eek: .... oh ja dat was alleen op de autovrije zondagen :lol:

 

Dan nu een serieus antwoord, als het ter plekke niet aangegeven is dat het niet mag, bv bij een monumentale boom, dan mag het.

 

 

Zonnig spoor

 

Zuurtje [eigenaar van de cache De BEUK erin.]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Zuurtje,

 

Da's ook toevallig,

 

Alles wat jij hier opnoemt komt mij bekend voor ;-))

Zijn we zeker ongeveer even oud??

 

Mis er alleen nog één:

 

Na school vlug wat drinken en dan huppetee naar buiten totdat je moest eten.

Oh ja niet vergeten een dropje pakken en er gelijk nog een paar extra in je zak steken.

Dan na het eten nog FF naar buiten.

En daarna helemaal versleten "op tijd" naar bed.

 

Dat doet de jeugd van tegenwordig ook niet meer.

Die pakken een glas Cola en gaan achter de pc zitten ;-((

(met en zak chips)

 

Groetjes,

Kees

 

P.S Vroeguh was niet alles beter, maar naar mijn idee wel leuker ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wellicht mag het wel maar...

 

- wat doet een zorgverzekering als je zwaar letsel oploopt? Een bergsportverzekering zoals je die via de NKBV kan afsluiten zal hier vast niet van toepassing zijn!

 

- als je in loondienst werkt: wat doet een werkgever als je letsel oploopt waardoor je langere tijd niet kan werken. Eigen schuld wordt steeds vaker aangerekend!

 

 

Ps. dat lantaarn uittrappen komt me bekend voor. Deze vorm van vernieling is gelukkig verjaard!

bewerkt door Diafragma
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een toeval........ik ben ook helemaal aangestoken door kletterbaumen zoals die regelmatig voorkomen bij onze oosterburen.

En het is zo'n beetje de enige manier om in Nederland je klimgordel en touw te kunnen gebruiken. Wel met een cache graag!

Het antwoord staat reeds vermeld in postje 2, de rest is bijzaak.

Deelname voor eigen risico, net zoals bij elke cache!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat zal toch wel meevallen.?

Al die voetbalknietjes en andere sportongelukjes worden toch ook nog gezien als gewone ongevalletjes door werkgevers en verzekeringen.

En je kunt ook uit een boom vallen wanneer je je kat er uit moet plukken.:D

 

 

Ik denk persoonlijk dat de angst daarvoor wat onterecht is...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou het erg goed zijn voor een boom als er een cache in ligt en er klimt 100 man in? Of loopt dat aantal founds wel los met die boomklimcaches....

Er zijn niet heel veel boomklimmers in Nederland, naar mijn weten. Deze cache ligt in een boom en menigeen zorgt voor een ladder. De cache ligt er een jaar en er zijn pas 100 bezoekers geweest. In Hoogvliet liggen een aantal caches in bomen waarbij het minder makkelijk is om een ladder mee te nemen. Die krijgen relatief gezien minder bezoekers.

 

Het is aan de CO om een goede boom uit te zoeken en aan de cacher om de cache op een veilige (ongeziene) manier te vinden (eventueel met gebruik van een cambiumsaver). Maar dit geldt voor alle caches. En ook hier geldt: je hoeft niet iedere cache te vinden, je kunt ze ook op de ignore-lijst zetten.

 

Ik ben benieuwd naar de cache! Mijn klimspullen liggen klaar :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...