Spring naar bijdragen

De Hint: Moet De Co De Hint Ook Als Hint Gebruiken Of Niet?


Peetee

  

51 leden hebben gestemd

  1. 1. Moet een hint altijd aanwezig zijn?

    • Och nee, van mij hoeft dat niet zo nodig ... Een cache kan in veel gevallen best zonder hint.
      19
    • Ja, een hint hoort bij een cache en moet me een goed bruikbare aanwijzing geven over de vindplek.
      29
    • Een tradi kan best zonder, maar de listing van de andere soorten MOET een bruikbare hint bevatten.
      3


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Ik vind ook dat er bij elke cache een duidelijke hint moet. De hint hoeft niet direct de plaats te verraden. Wat voor de een heel duidelijk is, kan voor de ander veel minder duidelijk. Neem daarbij hrt verschil in nauwkeurigheid afhankelijk van de dan en het tijdstip....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik mis de optie: "Of er een hint gegeven wordt moet een cache eigenaar zelf bepalen, maar als er een hint staat moet deze nuttig zijn"
En dan ben ik met name voor een duidelijke hint op gevoelige locaties m.b.t. de natuur en/of eigendommen van anderen. Dat schijnen veel cache eigenaren namelijk niet te snappen. Veel 'vernielingen' kunnen zo eenvoudig voorkomen worden.

 

Voor een mooie multi rij je dikwijls verder weg en als je bezig bent met deze multi en onderweg weet je niet meer wat te doen is een hulplijn best wel eens nuttig zodat je verder kunt en niet weer met niets naar huis gaat.
Daarbij hoeft het niet aan de co of de multi te leggen maar soms zie je iets wat heel simpel is over het hoofd.

Met name de laatste 7 woorden uit de eerste zin van dit stuk kan ik me niet in vinden. Als ik een cache niet vind, met name bij multi's waar ik ver voor rij, ga ik toch zeker niet 'weer met niets naar huis'. Over het algemeen heb ik dan een mooie wandeling gemaakt met leuke waypoints en mooie locaties. Dat neem ik toch mooi mee naar huis. Zo ligt bijvoorbeeld Engineering Nature toch ruim 100km voor mij van huis en heb ik er goede herinneringen aan, ondanks dat ik de cache niet heb kunnen vinden (en in de afgelopen ruim 2 jaar niet meer in de buurt ben geweest om een tweede poging te wagen).

bewerkt door Japiejoo
  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit toch zo af en toe met een dilemma.

Ik heb een, al zeg ik het zelf, subliem verstopte cache (ammobox). Die eer komt mij overigens niet toe maar een klusjesman die hier zijn uiterste best voor gedaan heeft.

Ik denk dat deze cache (http://coord.info/GC3AN1R) al gauw zou verworden tot een oppikker als ik een hint toe zou voegen. Toch is het een gevoelige plek vanwege zeer oude graven in de nabijheid.

Tja, en wat doe je dan. Vooralsnog geen klachten gehad, wel veel favo's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor een cache van mij heb ik duidelijke in de hint staan welk item je zeker nodig hebt ( magneet wat "bijna" iedereen standaard bij zich heeft )

 

Omdat ik vaker merk dat de "snelle" cachers niet eens de moeite nemen om de cachelisting door te lezen heb ik in de hint ook opgenomen waar ze zeker van af moeten blijven ivm eventuele schade wat niet nodig is. Dat wordt dan zeker gelezen :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor een cache van mij heb ik duidelijke in de hint staan welk item je zeker nodig hebt ( magneet wat "bijna" iedereen standaard bij zich heeft )

Dat is nu typisch iets wat NIET in een hint thuishoort. Wat je ALTIJD moet weten hoort niet in de hint thuis maar in de listing. De hint is bedoeld voor informatie waarover de cacher facultatief moet kunnen beslissen of hij er gebruik van wil maken.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

hints daar doen wij niet aan. das een ander spel

 

maar als het al gebuikt moet worden is het idd om overlast te voorkomen maar dat moet dan wel een superplek zijn want normaal mijden we zulke plekken. Voor schade doen we niets want dat wordt al gedekt door de richtlijnen/gedragscode en opvoeding (als je op de verkeerde plek staat kan je het ook niet oplossen met een hint)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind dat een hint zeker niet de eindlocatie moet verraden. Maar het is wel fijn een richting te krijgen. Bijvoorbeeld de zoekhoogte, of iets over de afstand of richting. Als een hint te direct info geeft, is de lol van het zoeken weg. Ook hints die symbolisch zijn en daarmee je verwijzend naar de verstopplek of een stukje van de puzzelrichting aangeven, vind ik prettig.

 

Ik merk ook dat een hint voor de één voldoende info geeft, en voor anderen totaal niets zegt. Wat dat betreft kun je niet iedereen blij maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als je vind dat de hint de plek niet mag verraden dan hoef je e hint toch niet te lezen, en pas dicripten op het moment je het niet meer weet

als je op een verkeerde plek zoekt (of ben ik de enigste die een reken of invoer fout maak) dan is het heel erg handig om te zien dat je niet op een plek ben die de hint aangeeft,

als de cache niet ligt op de plek maar er is uitgerold, gewaaid of op een andere manier niet op zijn plek ligt dan weet je door de hint waar hij wel behoort te zijn en kan je hen juist terugplaatsen

last but zeker niet laatst

Geocachen is geen zoek spelletje maar een vind spelletje

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een hint is in mijn ogen vooral belangrijk om beschadiging van de natuur/omgeving te voorkomen. Dat wil dus gelijk ook zeggen dat het een hulp is bij het vinden.

Natuurlijk hoeft een hint niet zodanig te zijn dat je regelrecht naar de eindlocatie kunt lopen, maar het is wel fijn dat je op de juiste plek weet waar je moet kijken.

Blijft nog dat je zelf een verantwoordelijkheid hebt om zuinig te zijn op de natuur en op andermans spullen.

 

We hebben tot nu toe één keer meegemaakt dat de hint 'niet nodig' echt een aanwijzing was. Maar dat beseften we pas toen we de cache in handen hadden. We moesten het letterlijk nemen. De cache lag achter een stapel stenen die overgebleven waren van de renovatie van een molen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een hint helpt om een cache snel(ler) te vinden. Ik kijk er dus altijd naar. Want een cache die i.h.a. sneller gevonden wordt, loopt minder in het oog omdat er niet telkens zo lang mensen rondhangen. Minder kans op vandalisme en dus een pluspunt voor de eigenaar en de volgende (be)zoekers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een hint helpt om een cache snel(ler) te vinden. Ik kijk er dus altijd naar. Want een cache die i.h.a. sneller gevonden wordt, loopt minder in het oog omdat er niet telkens zo lang mensen rondhangen. Minder kans op vandalisme en dus een pluspunt voor de eigenaar en de volgende (be)zoekers.

Helemaal waar; en tevens minder overlast in de natuur. Ander gebruik van de hint is mijns inziens spelbederf.

bewerkt door Barry
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geocachen is geen zoek spelletje maar een vind spelletje

Inderdaad !

 

In onze geo-handleiding staat wel iets over 'vinden', maar 'zoeken' is alleen de functie om iets ( in dezelfde handleiding ) te vinden.

 

 

 

Een hint helpt om een cache snel(ler) te vinden. Ik kijk er dus altijd naar. Want een cache die i.h.a. sneller gevonden wordt, loopt minder in het oog omdat er niet telkens zo lang mensen rondhangen. Minder kans op vandalisme en dus een pluspunt voor de eigenaar en de volgende (be)zoekers.

Helemaal waar; en tevens minder overlast in de natuur. Ander gebruik van de hint is mijns inziens spelbederf.

"Spelbederf"? Gelukkig speel jij het spelletje op jouw manier en ik het op de mijne.

 

Als een cache op plek ligt, waar ( buiten ons ) meerdere personen aanwezig zijn, dan zoek ik eerst even, maar na 5 min lees ik de hint. Als ik, op een rustig plek, na een 10 minuten de cache niet kan vinden, lees ik ook de hint. En ben ik 'bang' dat ik iets ga 'plattrappen', dan lees ik direct de hint.

 

Geocachen heeft voor ons weinig met zoeken te maken, de weg er naar toe, daar doen we het voor. Het vinden van de cache, is de kers op de taart.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geocachen heeft voor ons weinig met zoeken te maken, de weg er naar toe, daar doen we het voor. Het vinden van de cache is een extraatje.

 

 

Spelbederf, in de ruime zin van het woord. Waar overlast is, komt ONS geocaching spel vroeg of laat in het geding. Zoveel verschil ik niet in zienswijze, ik zei juist dat het mij NIET om het zoeken ging. De ervaring blijft. Als jij na een mooie wandeling de cache niet vindt, kom je dus niet terug om de cache alsnog te vinden? Ik vind dat dan wel een teleurstelling. Dan wil ik hem vinden ook. Fantasieloze locaties kom ik nooit meer voor terug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...