Spring naar bijdragen

Gpsmap60csx Version 3.9, Nieuwste Versie Mrt 2009


Team de motormuizen

Aanbevolen berichten

Hoe kan ik eigenlijk zien welke software versie er op het apparaat staat??

 

Hoofdmenu > Instellen > Systeem

Druk op de Menu knop

Kies "Software versie"

bewerkt door j-w
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Vandaag ook maar eens aan het stoeien gegaan met de nieuwe firmware versie 3.90 en een SanDisk microSDHC 8 GB kaartje. Totaal is de bedoeling dat er ongeveer 5 GB naar de kaart geschreven wordt. Bij het selecteren van de kaartdelen in MapSource kom ik op een gegeven moment de melding tegen 'De kaartenset is groter dan 4 GB'.

 

Is dit alleen maar een nutteloze melding of een aankondiging dat bij meer dan 4 GB de installatie waarschijnlijk gaat mislukken? Ik ben benieuwd of iemand dit al eens heeft meegemaakt en of het toch mogelijk is meer dan 4 GB te installeren!

 

 

EDIT: ik ben er inmiddels achter: MapSource of de firmware is de beperkende boosdoener :rolleyes:

 

Er geldt een maximum aan over te zetten kaartdelen van 2025 en een maximum van 4.096 GB. Maar weer wachten op een update, zodat de beperking in de software wordt aangepast!

bewerkt door Team Firefox
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb, na een uitstapje naar de oregon, weer een GPSmap 60 CSx aangeschaft.

 

Oke, beetje off topic, want dit gaat over de firmware van de Gpsmap60, maar voor mij is deze opmerking wel interessant:

 

Ik zit(zat) te denken over te stappen van de GPSmap60Cx naar een Oregon, nu lees ik dat jij dat ook gedaan hebt maar toch weer terugstapt, viel hij zo tegen??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb, na een uitstapje naar de oregon, weer een GPSmap 60 CSx aangeschaft.

 

Oke, beetje off topic, want dit gaat over de firmware van de Gpsmap60, maar voor mij is deze opmerking wel interessant:

 

Ik zit(zat) te denken over te stappen van de GPSmap60Cx naar een Oregon, nu lees ik dat jij dat ook gedaan hebt maar toch weer terugstapt, viel hij zo tegen??

 

Wij gebruiken de GPSMAP 60 CSx en de Oregon. Beiden bevallen prima ook met de nieuwste software. Verbazingwekkend is wel, dat vaak de coördinaten behoorlijk verschillen op beide toestellen ook al staat er een miswijzing van bijvoorbeeld 2 meter. Dit laatste viel ons op tijdens het plaatsen van een nieuwe cache en het 5 keer controleren van de coördinaten.

bewerkt door wandelaarjgm
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tot nu toe is het me niet gelukt meer dan 2GB op het kaartje te krijgen. Het gaat fout op het moment dat Mapsource de data wil versturen naar de gps. Dan ben je dus wel 1 uur (index file aanmaken) + paar uur (mapfiles aanmaken) verder. Contact met Garmin, echter, daar is nog geen oplossing uit gekomen. Met 2.1 GB uitgeprobeerd, bij lange na geen 2000 maps, gaat het toch fout. Hopelijk krijg ik nog een keer een antwoord van Garmin, tot dan toe maar even de helft van het kaartje gebruiken.

Voor de duidelijkheid, dus wel getest met de laatste versie firmware+gps software + laatste versie van Mapsource.

bewerkt door TheFalcon
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tot nu toe is het me niet gelukt meer dan 2GB op het kaartje te krijgen. Het gaat fout op het moment dat Mapsource de data wil versturen naar de gps. Dan ben je dus wel 1 uur (index file aanmaken) + paar uur (mapfiles aanmaken) verder. Contact met Garmin, echter, daar is nog geen oplossing uit gekomen. Met 2.1 GB uitgeprobeerd, bij lange na geen 2000 maps, gaat het toch fout. Hopelijk krijg ik nog een keer een antwoord van Garmin, tot dan toe maar even de helft van het kaartje gebruiken.

Voor de duidelijkheid, dus wel getest met de laatste versie firmware+gps software + laatste versie van Mapsource.

 

Opmerkelijk! Ik ben nu bezig een kaartenset met 2017 kaarten van totaal 2537 MB in te laden. Waar ging het bij jou fout?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op het moment dat Mapsource de data naar de gps wilde versturen kwam de foutmelding. Dat werd ook bevestigd door Garmin. Mijn 60Csx is dan weliswaar bijna 3 jaar oud, maar met nieuwe firmware zou het gewoon moeten werken. Mijn PC is niet meer de nieuwste, maar kan wel bestanden groter dan 2 GB aan (geen FAT16).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op het moment dat Mapsource de data naar de gps wilde versturen kwam de foutmelding. Dat werd ook bevestigd door Garmin. Mijn 60Csx is dan weliswaar bijna 3 jaar oud, maar met nieuwe firmware zou het gewoon moeten werken. Mijn PC is niet meer de nieuwste, maar kan wel bestanden groter dan 2 GB aan (geen FAT16).

 

Vreemd, we hebben alles hetzelfde, zowel hard- als software. Heb je al geprobeerd om het kaartje te formatteren?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Een heel ander update-probleempje. Nadat ik 2 weken geleden de update naar 3.9 had uitgevoerd leek alles normaal te werken. Echter na het uitzetten van de 60csx bleef er een vrij hoge pieptoon hoorbaar. Nadat ik even de batterij had losgehaald was het verschijnsel weg. Ditzelfde doet zich nu telkens voor. Vanmorgen nog een keer de update gedraaid, maar het verschijnsel blijft. Ik heb hier verder nog niets over gevonden op de NL-fora, dus mogelijk ligt het niet aan de update, maar wordt het ergens anders door veroorzaakt. Iemand van de medegebruikers van een 60csx enig idee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een heel ander update-probleempje. Nadat ik 2 weken geleden de update naar 3.9 had uitgevoerd leek alles normaal te werken. Echter na het uitzetten van de 60csx bleef er een vrij hoge pieptoon hoorbaar. Nadat ik even de batterij had losgehaald was het verschijnsel weg. Ditzelfde doet zich nu telkens voor. Vanmorgen nog een keer de update gedraaid, maar het verschijnsel blijft. Ik heb hier verder nog niets over gevonden op de NL-fora, dus mogelijk ligt het niet aan de update, maar wordt het ergens anders door veroorzaakt. Iemand van de medegebruikers van een 60csx enig idee?

Er is verschil tussen het firmware bestand wat je krijgt via de download optie of via de webupdater.

Het laatste bestand is 50 bytes groter.

Via Webupdater krijg je even eens de optie om je GPS firmware te updaten (naar 3.00(s)).

 

Ik had eerst via download mijn 60CSx van V2.90 voorzien (en via garpatch NL geleerd), diverse problemen b.v. het uitvallen van het scherm na het berekenen van een lange route.

Hierna via webupdater werkte alles wel Ok. (maar engels...)

hierna het via webupdate verkregen bestand (update.rgn) hernoemt naar 029201000390.rgn, gepatched en opnieuw geflashed, alles Ok en nederlands.

 

Paul.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...