Spring naar bijdragen

Je Zou Het Ook Positief Kunnen Benaderen


Dagwacht

Aanbevolen berichten

On September 2, Geocaching.com turns 16 years old. When it launched in 2000, the website was home to all of 75 geocache listings. Today, there are more than 2.9 million active geocaches listed, as well as thousands of community events and millions of trackable game pieces.

 

In 2016 alone, here’s what you’ve made happen:

 

1,560,957 geocachers found at least one geocache.

2,757,335 geocaches were logged.

374,674 new geocaches were placed.

23,449 geocaching events occurred.

39,575 geocachers helped clean up the planet at CITO Events.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Als jij ook zo iemand niet kent, dan snap ik nog steeds de titel van het draadje niet.

 

Misschien lees ik het verkeerd, maar dit draadje lijkt mij een reactie op een aantal andere draadjes op dit forum, waarin nogal wat kritiek gespuid wordt op de huidige regels en dagelijkse praktijk rondom het cachen en reviewen. Ondanks alle kritiek die er mogelijk is (wel of niet terecht) beleven veel cachers nog steeds (of misschien wel juist daardoor) veel plezier aan het geocachen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het lijkt me niet dat iemand in zijn vrije tijd iets gaat doen waar hij niet gelukkig van wordt. Ik neem dan ook aan dat de mopperaars gelukkig worden van hun gemopper. Je hebt nu eenmaal van die mensen. De mensen waaraan ik twijfel of ze wel gelukkig zijn, zijn de mensen die mopperen over andere mensen die mopperen. Die lijken het fundamenteel vermogen tot geluk, namelijk het vermogen tot relativering, te ontberen. Maar het lijkt me niet dat Dagwacht die mensen bedoelt met de negatievelingen waarnaar hij impliciet verwijst met de titel van dit draadje. Hij zou zichzelf daarmee namelijk in die groep plaatsen, en dat is natuurlijk niet logisch. Dus ik begrijp nog steeds niet wat hij bedoelt met de titel van dit draadje. Misschien wel niets.

bewerkt door Diederikus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Peetee heeft het prima begrepen. Er wordt veel gemopperd. En óók op de manier waarop vele geocachers hun hobby beoefenen, die anders is dan dat zijzelf doen.

Logischerwijs zoeken vele beginnende cachers bij geocaching.nl naar informatie. Vanwege de naam en ook vanwege de omschrijving bij Wie zijn wij:

 

Geocaching.nl is opgezet met als doel het promoten en ondersteunen van het in 2001 ontstane Geocaching.
De geestelijk vader van Geocaching is Dave Ulmer. In 2001 heeft Jeremy Irish, CEO van Groundspeak en founder van geocaching.com, Ulmers ideeen omarmd en met zijn team verder uitgebouwd tot wat geocaching nu is.

Deze Nederlandstalige dochter wordt onderhouden door Stichting Geocaching Nederland.

 

Je zou zo maar kunnen denken dat geocaching.nl en stichting Geocaching.nl dochters zijn van geocaching.com.

De vooraanstaande plaats die geocaching.nl zou kunnen innemen in geocachingland wordt naar mijn mening teniet gedaan door o.a. de regelmatige schoffering van cachers die het spel op een andere manier spelen.

Velen van hen houden geocaching.nl daardoor dan ook snel voor gezien. Dat vind ik niet bepaald positief.

 

Daarom gooide ik het balletje op om er ook eens op een andere manier naar te kijken.

  • Top! 4
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...