Spring naar bijdragen

Samen Met De Hond Cachen


jip11

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

 

 

"s nachts rust voor de beestjes die er wonen? Ik heb nieuws voor je 's nachts zitten de jagers op hun hoogzit om de beestjes af te knallen.

 

Geen flauwekul verkopen. Er wordt 's nachts niet gejaagd (hooguit gestroopt)

 

Je moet zelf geen flauwekul verkopen, want vanuit hoogzitten wordt juist 's nachts gejaagd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lees dit maar eens: http://nijweidejachtreizen.nl/artikel/ (klik op home en dan lees verder bij jachtverhaal) Geweldig verslag van zo'n held. En lees hoe vaak hier het wild wegstuift. En overdag maar zeuren dat loslopende honden het wild verstoren. Hoeveel rust krijgen ze 's nachts?

bewerkt door snoopy and woodstock
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben een Husky als cachehond en dan is er geen discussie over loslopen. Altijd aan de lijn want door zijn snuffel/jaaggedrag is hij zo 25 kilometer ver weg. Dan bedenkt hij, Ooo.....ik was met iemand aan het wandelen en dan is er dikke paniek bij hem. (bij zijn baasjes al veel eerder) Dit hebben we een keer meegemaakt en dus nooit meer. Dankzij zijn chip was hij weer snel teruggevonden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Opvallend vind ik dat het zo'n taboe-onderwerp in de politiek is. Zelfs de Partij voor de Dieren eist meer losloopplekken voor honden. Daar kun je alle kanten mee op (ook letterlijk) maar dat gaat natuurlijk ten koste van natuurgebieden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Loslopende honden zijn overigens ook een risico voor boeren:

http://www.destentor.nl/regio/olst-wijhe/loslopende-honden-risico-voor-boeren-1.3696891

Ja helaas zijn heel veel hondenbezitters hier niet van op de hoogte! Net zo gevaarlijk maar dan voor de hond zijn paarde uitwerpselen. Wanneer een paard kort geleden ontwormt is en een hond eet paardenpoep is dit meestal dodelijk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 8 months later...

Al weer een wat ouder onderwerp, maar nog steeds actueel; waar vind je een goede combinatie van losloopgebieden en caches? In de hele discussie is er voor zover ik zo snel heb gezien niet één cache genoemd die voldoet aan het gevraagde. Ik weet er in ieder geval twee in de buurt van Utrecht:

 

Rondje IJsselbos, GC3WPKO (laarzen aan, en lekker lopen)

 

A.w.i.P. (A walk in Pan), GCA82 (niet de hele route mag de hond los, maar een flink stuk wel in heen lekker bos)

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...