Spring naar bijdragen

Samen Met De Hond Cachen


jip11

Aanbevolen berichten

Dank je wel Antartica. De redenen zijn mij bekend en onderken ik ook, ben overigens nooit bekeurd en ben vaker boswachters tegen gekomen.

Want, zoals ik al schreef staan onze honden onder apel en lopen op het pad met ons mee, uit de post van Vlindertje begreep ik van haar Bor het zelfde. Heb wel eens het verzoek gekregen de hond weer aan te lijnen als we weer bij de bepijlde routes komen.

 

Je hebt gelijk, het mag niet en ik onderken en respecteer de redenen voor de vele aanlijngeboden. Maar het is voor mij - met goed opgevoede honden - het zelfde als midden in de nacht op een lege snelweg -iets - te hard rijden. Hoewel dat laatste voor mij sinds de invoering van 130 nauwelijks weer opgaat. :w00t2:

bewerkt door Spyball65
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

.... Als gezegd je hebt gelijk, het mag niet. Maar uit de voorgaande posts blijkt wel enige nuace, de redenen waarom er zo veel aanlijngeboden zijn gaan voor mijn honden en de hond van Vlindertje niet op ... daarom ben ik, zolang ik daarmee geen andere wandelaars confronteer, burgerlijk ongehoorzaam.

 

Het is ook wel raar om in hetzelfde gebied als wandelaar m'n hond aan te moeten lijnen (buiten broed/werp/kalfseizoen) en om daar vervolgens met toestemming de zelfde hond los te laten tijdens het jagen ...

bewerkt door Spyball65
Link naar opmerking
Deel via andere websites

.... Als gezegd je hebt gelijk, het mag niet. Maar uit de voorgaande posts blijkt wel enige nuace, de redenen waarom er zo veel aanlijngeboden zijn gaan voor mijn honden en de hond van Vlindertje niet op ... daarom ben ik, zolang ik daarmee geen andere wandelaars confronteer, burgerlijk ongehoorzaam.

 

Het is ook wel raar om in hetzelfde gebied als wandelaar m'n hond aan te moeten lijnen (buiten broed/werp/kalfseizoen) en om daar vervolgens met toestemmning de zelfde hond daar los te laten tijdens het jagen ...

 

Jahaa, en omdat de baasjes van goedopgevoede honden (die zijn er, ik weet het wel hoor) hun hond niet aan de lijn doen, vinden de baasjes van de 'minder goed opgevoede' honden dat zij dat ook niet hoeven, "want niemand doet het toch?"

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Oké, nogmaals uit mijn en Vlindertjes eerdere posts: De honden zijn getraind, staan onder apel, lopen op het pad met ons mee, jagen niet, niet op vee, niet op wild, en ook niet op joggers of fietsers.

 

Ondanks dat ik op dit punt burgerlijk ongehoorzaam ben, ben ik me zeer bewust van mijn verantwoordelijkheid, heb mijn honden onder apel en houd rekening met de kwetsbare seizoenen voor wild. Of er nu wel of geen borden staan.

 

Zo jammer dat dit soort wandaden altijd aan alle honden/eigenaren worden toegeschreven. Als je z'on stuk schrijft en het opjagen van wild vervangt door tasjesroven en hond door een etnische groep was de wereld te klein.

 

Maar je hebt gelijk het MAG niet ...

 

En voor de goede orde, een goed getrainde jachthond jacht niet, maar wijst slechts aan, vind geschoten wild en brengt dit naar de voorjager.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

.... Als gezegd je hebt gelijk, het mag niet. Maar uit de voorgaande posts blijkt wel enige nuace, de redenen waarom er zo veel aanlijngeboden zijn gaan voor mijn honden en de hond van Vlindertje niet op ... daarom ben ik, zolang ik daarmee geen andere wandelaars confronteer, burgerlijk ongehoorzaam.

 

Het is ook wel raar om in hetzelfde gebied als wandelaar m'n hond aan te moeten lijnen (buiten broed/werp/kalfseizoen) en om daar vervolgens met toestemmning de zelfde hond daar los te laten tijdens het jagen ...

 

Jahaa, en omdat de baasjes van goedopgevoede honden (die zijn er, ik weet het wel hoor) hun hond niet aan de lijn doen, vinden de baasjes van de 'minder goed opgevoede' honden dat zij dat ook niet hoeven, "want niemand doet het toch?"

 

 

Nee, want zoals zowel Vlindertje als ik eerder al schreven, we wandelen 'buiten de gebaande paden' (bepijlde routes, dus niet naast het pad, anders krijg ik dat weer op m'n bordje) en op momenten dat de meesten mensen werken. Bovendien hebben we beiden ook al aangegeven dat we de honden aanlijnen als er wel meer volk loopt.

Ik wil niet provoceren en zeker niet discusieren met passanten die het wettelijke gelijk aan hun kant hebben :oops:

 

Maar ehh ... een vraagje aan alle respondenten met het wettelijke gelijk aan hun kant ... jullie doen dus nooit iets wat niet mag :bangin: Niet alle caches in de natuur zijn vanaf het pad te rapen ... en op die zelfde bordjes waarop het aanlijngebod vermeld staat, staat daar ook iets over :wistling: dus die laten jullie liggen? (Niet op reageren is als voorbeeld bedoeld)

bewerkt door Spyball65
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar ehh ... een vraagje aan alle respondenten met het wettelijke gelijk aan hun kant ... jullie doen dus nooit iets wat niet mag Niet alle caches in de natuur zijn vanaf het pad te rapen ... en op die zelfde bordjes waarop het aanlijngebod vermeld staat, staat daar ook iets over dus die laten jullie liggen? (Niet op reageren is als voorbeeld bedoeld)

 

Ja wel, ik doe vaak iets wat niet mag, bijvoorbeeld 's nachts in het bos wandelen.

(Gelukkig kom ik dan weinig honden tegen)

Antarctica

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eigenlijk wil ik geen langdurende discussie starten, maar ik vind loslopende honden niet prettig.

En al helemaal niet in het bos.

Natuurlijk zijn er positieve uitzonderingen, maar de meeste baasjes hebben geen enkele controle over hun hond, dus zie ik graag alle honden aangelijnd.

Je tweede vraag; ja dat weet ik.

Antarctica

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat begrijp en respecteer ik! Ik leer mijn honden onbekende niet ongevraagd te benaderen, ik ben me er van bewust dat niet iedereen een hondenliefhebber is.

 

Punt twee, dan ben je de moraalridder ver voorbij. Jij mag 's nachts wel het wild verstoren - persoonlijk denk ik, mits met enig beleid, dat dat ook nog wel meevalt - maar ik moet m'n honden aanlijnen omdat ze anders hetzelfde doen. Dat is als een katholieke priester die met z'n hand in de broek van een koorknaap incest veroordeeld. (Niet qua ernst van de overtreding natuurlijk.)

 

Wat mij betreft zijn we het echter 100% eens, van mijn liefhebberij met honden mag een ander (zei het wild, vee, passanten of een mede cacher) nooit hinder ondervinden!

bewerkt door Spyball65
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Punt twee, dan ben je de moraalridder ver voorbij. Jij mag 's nachts wel het wild verstoren - persoonlijk denk ik, mits met enig beleid, dat dat ook nog wel meevalt - maar ik moet m'n honden aanlijnen omdat ze anders hetzelfde doen. Dat is als een katholieke priester die met z'n hand in de broek van een koorknaap incest veroordeeld. (Niet qua ernst van de overtreding natuurlijk.)

!

 

Jammer dat je zo reageert als ik keurig vraag of honden aangelijnd kunnen worden.

Antarctica

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...