Spring naar bijdragen

Geocachingkids.nl Weer Online


Lemanoca

Aanbevolen berichten

Het heeft enige tijd geduurd, maar eindelijk is onze site weer online. In totaal staan er nu 64 kindercaches op en wij hopen dat we samen met uw hulp deze lijst snel kunnen uitbreiden. Op verzoek van onze Belgische vrienden, hebben wij er voor gekozen om ook kindercaches in België te tonen. Dus ook leuke kindercaches in Belgie zijn van van harte welkom om toegevoegd te worden aan deze site. Wilt u zelf een kindercache toevoegen, dan is het enige dat u hoeft te doen een account aanmaken. U kunt dan via de knop "Help mee!" uw kindercache toevoegen. Deze zal dan door ons verder aangevuld worden. Zodra dat gebeurd is, is hij zichtbaar op de site. Ook zouden wij het leuk vinden wanneer u en opmerking bij de cache plaatst en een waardering toekend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Zodra de cache online komt is het ook mogelijk om commentaar bij de cache te plaatsen. Als het goed is heb je een melding gekregen dat ze online staan. Ik zal kijken of er ook een mogelijkheid is om direct commentaar te plaatsen. In ieder geval bedankt voor het helpen met verzamelen van leuke kindercaches en het meedenken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Het is alleen wel jammer dat je cache hier ongevraahd opgezet wordt. En ook de reklame voor die site in de logjes stoort me behoorlijk.

Waarom heb je daar problemen mee? Caches worden op zoveel manieren gedeeld. de bedoeling is toch dat jouw caches worden bezocht? Hoe meer reclame, hoe beter, niet?

Daarbij centraliseert deze website kindercaches. caches die ECHT voor kinderen gemaakt zijn. Daar is toch niks mis mee? En dat geocachers in hun log vermelden dat ze de cache zijn tegengekomen op deze website, is toch ook niks mis mee? Of zijn er andere redenen waarom je jezelf stoort aan deze website? Misschien omdat je zelf iets soortgelijk op poten had gezet? Ik gok maar hé. De laatste tijd zijn er een paar die iets dergelijks lanceerden en de ene heeft meer succes dan de andere. Misschien hoor jij daar wel bij?

 

Persoonlijk zie ik hier niks negatiefs in. Er wordt via fora en sociale media genoeg de vraag gesteld naar caches die ECHT geschikt zijn om met kinderen te doen. Et voila ... deze website speelt daarop in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie het nut van deze site ook niet in. Je kunt toch allerlei aparte lijsten maken op gc.com. Als de eigenaar van de site er geen zin meer in heeft dan verouderd dit heel snel en is het snel niet meer up to date.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie het nut van deze site ook niet in. Je kunt toch allerlei aparte lijsten maken op gc.com. Als de eigenaar van de site er geen zin meer in heeft dan verouderd dit heel snel en is het snel niet meer up to date.

Maar voorlopig heeft die er wel zin in en dat is wat telt.

Verder is er geen zekerheid wanneer je op gc gaat filteren op het kindvriendelijk icoon. Dat icoon wordt ten pas en ten onpas gebruikt en duidt niet altijd op het feit dan een cache daadwerkelijk speciaal voor kinderen werd gemaakt. :wink2:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Ik zie het nut van deze site ook niet in. Je kunt toch allerlei aparte lijsten maken op gc.com. Als de eigenaar van de site er geen zin meer in heeft dan verouderd dit heel snel en is het snel niet meer up to date.

Maar voorlopig heeft die er wel zin in en dat is wat telt.

 

Precies. Als een site publiek trekt, en dus blijkbaar voorziet in een behoefte, dan heeft ie zin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat er steeds meer 'sites' komen voor bepaalde doelgroepen ( kinderen, 'echte' geocaches, authentieke geocaches, .... ) daar is opzich natuurlijk niets mis mee. Hoe meer lijsten met caches voor een bepaalde doelgroep hoe beter, zou je denken. Maar als die sites ook eigen geocache-databases gaan beheren, dan is het maar de vraag of dat beter is. Als op die sites caches staan, die niet op GS staan, dan raakt de data versnippert. Hierdoor wordt het moeilijker om in de ‘globale voorraad’ de leukste of beste cache te zoeken. Ik wil niet zeggen dat GS beter is ( of slechter ), maar als je meerdere sites bij langs moet om ( b.v. in een bepaalde omgeving ) enkele caches bij elkaar te zoeken, dan moet je waarschijnlijk wel meer tijd achter je computer gaan besteden.
Omdat ik natuurlijk de ( voor mij ) leukste caches wil bezoeken, heb ik ooit enkele andere sites bezocht. Natuurlijk moet je eerst een account aanmaken, voordat je kunt zien welke en o.a. hoeveel caches er op die site staan. Voor mij was dat vaak een teleurstelling ( de site of de caches of de hoeveelheid of niet mijn ‘smaak’ of ….vult u verder maar in.... ), maar altijd stonden 'hun' caches ook op GS.
Toch controleer ik met enige regelmaat de andere sites, want stel nu voor dat ze nu wel de ( voor mij ) juiste caches hebben ingevoerd, terwijl deze niet in GS staan.

 

Ben ik de enige met dat idee of hebben jullie dat ook? Weet iemand of sites ‘eigen’ caches hebben ( en welke sites dan )? Is daar niet een lijst van te maken?

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij zijn opencaching.nl en QualityCaching de enige sites met "eigen" caches, d.w.z. sites waarop (ook) caches voorkomen uit eigen database en niet die van GC .com.

Metacaching put uit alle drie voornoemde data bases, maar heeft de micro's eruit gegooid (want dat vindt men geen autentieke caches

De rest van de sites put uit de database van .com en heeft eigen zoekmogelijkheden, zoals bijvoorbeeld bij de "buren".

 

De rest van de sites die zijn gemaakt groepeert de caches die bij GC.com te vinden zijn, zoals ook in bookmarklijsten gedaan kan worden, alleen dan met wat extra toeters en bellen.

(Niet denigrerend bedoeld overigens, want soms vind ik ze heel mooi)

Caches op thema gesorteerd dus, zoals de wandel-en fietscaches van Ringeling en ook deze geocachingkids.nl.

 

Ik gebruik zelf meestal bookmarklijsten, die er in grote getalen zijn, die echter vaak ook gedateerd zijn

Daar stel ik dan eigen bookmarklijsten uit samen, die zo naar de gps kunnen worden gestuurd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij zijn opencaching.nl en QualityCaching de enige sites met "eigen" caches, d.w.z. sites waarop (ook) caches voorkomen uit eigen database en niet die van GC .com.

Metacaching put uit alle drie voornoemde data bases, maar heeft de micro's eruit gegooid (want dat vindt men geen autentieke caches

 

 

 

Ook bij opencaching.nl (.be, .lu) tracht men een eigen database te hanteren. Weliswaar kan men er ook caches aanbieden die reeds op gc.com staan, maar dat wordt niet gepromoot. Op opencaching.nl vindt men dan ook vele geocaches die niet op gc.com worden aangeboden.

 

Op OC is het zelfs niet meer mogelijk om caches die kleiner zijn dan een "small" aan te bieden. Micro's en nano's zijn er dus volledig uit den boze.

 

Maar goed ... dit is natuurlijk off-topic. Om het terug over de kindercaches websites te hebben kan ik alleen maar zeggen dat dit een leuk initiatief is waar VEEL vraag naar is. Op sociale media als Facebook en ook andere fora wordt constant de vraag gesteld welke caches er écht voor kinderen bedoeld zijn. Daar speelt geocachingkids op in. Persoonlijk vind ik dit geen slecht idee, want op gc loopt het wel eens spaak. Zoals reeds gezegd heeft dat spaaklopen alles te maken met het feit dat het speciale icoon voor kindercaches niet gebruikt wordt zoals het hoort. Maar langs de andere kant is het icoon ook breed interpreteerbaar (zoals vele zaken op gc).

 

Momenteel betekent het icoon letterlijk "geschikt voor kinderen" wat in mijn ogen niet hetzelfde is als "Cache voor kinderen" of iets dergelijks. Een multicache die doorheen een prachtig natuurgebied loopt, kan ook perfect geschikt voor kinderen zijn, maar hoeft daarvoor geen kindercache te zijn. Eigenlijk zouden we bij GC HQ kunnen opperen om er nog een attribuut bij te nemen. Een attribuut dat wél slaat op "kindercache". Enkel op deze manier zouden we er de werkelijke kindercaches kunnen tussenuit filteren. Nu is dat niet mogelijk.

 

Ik heb zo eens met GAPP gefilterd op geocaches in België met het kindvriendelijk icoon. Je wil niet weten wat ik daar allemaal heb tussen gevonden. Het merendeel - en ik overdrijf niet - zijn zelfs geen kindercaches. :(

 

Ik hoor en zie geregeld dat mensen het hebben over het feit dat er genoeg bookmarks bestaan. Dat klopt, maar je moet er wel aan geraken. Er bestaat nl. geen lijst met bestaande bookmarks. Een bookmark kan je enkel bekomen (vinden) via een link die werd gedeeld door de eigenaar van de bookmark, een link die ergens op een cachelisting staat (rechts) die in de bookmark werd opgenomen of via het profiel van een geocacher. Het zou veel eenvoudiger zijn mocht er een lijst bestaan, aangeboden door GC, waarin alle bestaande bookmarks voorhanden zijn.

 

Zolang dit allemaal niet gebeurt, zullen de vragen naar specifieke caches blijven bestaan en zullen er initiatieven - zoals geocachingkids - blijven de kop opsteken. Ik vind het persoonlijk steeds chapeau dat er geocachers zijn die iets extra willen bieden aan de geocaching community. :wink2:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch controleer ik met enige regelmaat de andere sites, want stel nu voor dat ze nu wel de ( voor mij ) juiste caches hebben ingevoerd, terwijl deze niet in GS staan.

 

Ben ik de enige met dat idee of hebben jullie dat ook? Weet iemand of sites ‘eigen’ caches hebben ( en welke sites dan )? Is daar niet een lijst van te maken?

 

Zie hieronder in mijn handtekening alvast de link naar 2 sites. Alstublieft! (allemaal caches van de .com site)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is alleen wel jammer dat je cache hier ongevraahd opgezet wordt. En ook de reklame voor die site in de logjes stoort me behoorlijk.

 

Ik vind het wel jammer dat je eerste post op dit forum gelijk een negatieve lading heeft...

 

Toch geen last van "concurentie" ? :wistling:http://mar-ine.nl/mar-ine/geocaches/kinder-caches/28-geocaches/kinder-caches

 

Ik persoonlijk vind het wel fijn dat er deze sites zijn, ik heb 3 kids en met deze sites wordt het wat makkelijker zoeken naar leuke uitjes voor hun. :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...