Spring naar bijdragen

Mijn Buren ... Geocachers?


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

@Linkelovers - De optie om het aan/uit te zetten maak je zelf door je coordinaten in te voeren. Voer je ze in dan weet je dat ze in je profiel zichtbaar zijn. Opt-insysteem dus.

Opt-in is de schakelaar die je zelf bediend.....

Dat weet ik, maar de 'schakelaar' is niet door mij aangezet, maar door jullie.

 

 

Iedereen die ooit ( de laatste 3 jaar dus ) een home-coördinaat heeft ingevuld en niet in de kaart wil, moet zelf actie ondernemen om iets ongedaan te maken wat iemand anders voor hem heeft beslist. Dat is de denkfout ( daar gaat het bij veel bedrijven en instellingen tegenwoordig fout ) en dat veroorzaakt o.a. de huidige achterdocht naar bedrijven\instanties\....

 

 

Gelukkig 'heb ik het rood nog niet voor m'n ogen'. Het gaat mij in dit geval puur om de denkwijze: waarom iets, wat misschien een leuke optie zou kunnen zijn, iedereen maar opdringen, onder het motto "zo niet,....dan zet je het zelf toch weer uit...". Als je mensen blij wilt maken, dan geef je ze een keuze.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

@Linkelovers - De optie om het aan/uit te zetten maak je zelf door je coordinaten in te voeren. Voer je ze in dan weet je dat ze in je profiel zichtbaar zijn. Opt-insysteem dus.

Opt-in is de schakelaar die je zelf bediend.....

Dat weet ik, maar de 'schakelaar' is niet door mij aangezet, maar door jullie.

 

 

Iedereen die ooit ( de laatste 3 jaar dus ) een home-coördinaat heeft ingevuld en niet in de kaart wil, moet zelf actie ondernemen om iets ongedaan te maken wat iemand anders voor hem heeft beslist. Dat is de denkfout en daar gaat het bij veel bedrijven en instellingen fout.

 

 

Gelukkig 'heb ik het rood nog niet voor m'n ogen'. Het gaat mij in dit geval puur om de denkwijze: waarom iets, wat misschien een leuke optie zou kunnen zijn, iedereen maar opdringen, onder het motto "zo niet,....dan zet je het zelf toch weer uit..."

 

 

Ik snap jouw gedachtengang wel, Linkalovers. Ook al zie ik hier niet zoveel kwaad in. Maar goed, dat is persoonlijk.

 

Zo werd ik een maandje geleden tijdens een vergadering in werktijd op mijn 06-nummer gebeld door de Staatsloterij, die een "prachtige aanbod" voor me had (raar dat die "prachtige aanbiedingen" mij altijd geld kosten, maar dat terzijde ...).

Ik was behoorlijk pissig over het feit dat ik met dat soort flauwekul door hen benaderd werd, en dat ze daarvoor mijn 06-nummer gebruikten. Hun verweer was dat ik op hun site via een geplaatst vinkje had aangegeven dat ik graag telefonisch door hen benaderd wil worden als ze weer een mooie aanbieding hadden.

Nou zou ik een dergelijk vinkje nooit plaatsen, want als ik ergens een bloedhekel aan heb, dan is het wel aan dat soort telefoontjes. En ik heb ze dat dus ook onomwonden duidelijk gemaakt; en dat zij zélf het vinkje hebben geplaatst en dat ik dat waarschijnlijk over het hoofd heb gezien.

 

Ik verwacht niet dat ze me weer bellen. :wink2:

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap jouw gedachtengang wel, Linkalovers. Ook al zie ik hier niet zoveel kwaad in. Maar goed, dat is persoonlijk.

Ik ook niet, maar het gaat puur om de denkfout.

 

 

Tjonge, wat een hoop zwijgzame buren heb ik.

Tel ik 772 stuks? bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als veel leden van geocaching.nl dit blijkbaar leuk vinden, dan is het een aardige optie voor die mensen. Het kan misschien wel eens handig zijn voor beginnende cachers, die wat hulp zoeken van meer ervaren cachers in de buurt. En inderdaad, als je het niet wilt, dan vul je geen coördinaten in. Eerlijk gezegd was die optie me al lange tijd ontgaan en het bleek, dat ik nooit coördinaten heb ingegeven. Dat houden we dus maar zo. De trouwe forumgangers weten zo langzamerhand wel, dat ze mij tussen het gras van de Alblasserwaard uit kunnen grissen.... :-)

 

Overigens, ik begrijp de gedachtegang van Linkalovers heel goed. Het is altijd goed, om iets, wat door sommigen als vanzelfsprekend en onschuldig wordt gezien even te nuanceren en er wat kanttekeningen bij te zetten. Het houdt ons wakker! Goed gedaan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...