Spring naar bijdragen

Eigen Caches Loggen


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Precies, als je denkt dat je voor het loggen van caches punten krijgt mag je om lekker veel te scoren je eigen cache zo vaak loggen als je wilt. Ook FTF is slechts een verzinsel dat niet meer waarde of betekenis heeft dan jij er aan hecht. Er bestaat geen organisatie of spelleiding die dit regelt of controleert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je hier kijkt kun je zien wat voor gedoe het levert als je met de FTF zit te rommelen:

http://www.geocaching.com/geocache/GC3B9ZY_van-ruilen-komt-geen-huilen?guid=8a23ac9d-f227-4d6f-92ae-e07327627741

(Op logboek klikken en dan helemaal naar de laatste bladzijde)

 

Ook is het zo dat gelogde caches van jezelf niet meetellen in het FP systeem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je eigen cache loggen kan, Ton, maar is (in mijn ogen) niet netjes!
Ik heb ook een alterego, waarvan ik de caches niet gelogd hebt.
Maar aangezien veel cachers nogal gehecht zijn aan elk puntje wat ze kunnen verdienen, loggen sommigen hun eigen cache.
Antarctica

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Ton, jouw goed recht. Loggen hoe je wil, en wat je wil. Ook hierover (loggen van een geripte cache) zijn de meningen hier echter zeer verdeeld en uitgesproken. Dan weet je dat vast, want die meningen zullen nu ongetwijfeld geventileerd gaan worden. En niet altijd even genuanceerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een tijdje geleden heb ik, samen met een andere forumganger, 1,5 kilometer enkele reis gelopen om ergens een petling uit de grond te trekken. Geeneens een echte cache dus. Maar het weer was goed en we hadden nog behoefte aan een verlenging van de wandeling na de multi. We hebben echt, echt heel goed en lang gezocht. Het was ook nog eens een 5 sterren mystery, een lastige, tijdvretende kl*te puzzel dus. Toen we redelijk zeker wisten dat we deze niet gingen vinden zijn we tevreden terug gelopen naar de auto, weer 1,5 kilometer :-)

 

Redelijk snel na het loggen van de DNF kreeg ik een berichtje van de eigenaar, hij was inderdaad geript, maar we mochten hem alsnog loggen..... Ik heb terug gemaild, met een bedankje voor de cachecontrole en het aanbod. En gemeld dat ik geen cache kan loggen die ik niet gevonden heb. Daarop volgde weer een mailtje van de eigenaar, hij/zij was blij dat er nog cachers rondlopen die er zo over denken.

 

Wat er niet is kun je niet loggen, een gat in de grond kun je niet loggen, een lege kokerklem kun je niet loggen. Ik niet in elk geval :-)

 

Disclaimer: na het typen van dit bericht kriebelt er iets in mijn geheugen dat ik ooit eens een cache heb gelogd die er niet was, in het begin van onze cache carrière. Ik ga eens wat logjes terug lezen... of ik me met terugwerkende kracht moet gaan schamen.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij het aanmaken van een account geef je aan met de TERMS OF USE AGREEMENT akkoord te gaan, er staat zelfs:

If you do not agree to all of these terms, do not use our services.

 

Daarbij geef je ook aan dat je akkoord gaat met: Physical caches can be logged online as "Found" once the physical log has been signed.

 

Buiten dat men zichzelf moet afvragen waarom je in vredesnaam gaat beweren dat je iets gevonden heb terwijl je niks gevonden heb, (je eigen voor de gek houden doen alleen maar de grootste dwazen in deze wereld) hoe betrouwbaar ben je eigenlijk als mens als je het simpelste wat er is (aan je woord houden) niet naleeft

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oké Barny, daar heb je een punt.

O jee, een puntje! ;-)

O ja, zoals ik al zei, de puntjespakperiode is echt nog niet lang geleden bij mij. Ik heb zelfs een tijdje terug verzocht iets te mogen loggen dat ik bijna (maar door twijfel toch maar niet) had opgeCITO'd. En dat achteraf toch de cache bleek te bevatten. Dat zou ik nu niet meer doen. Ziedaar: ontwikkeling!

 

Ik schaam me daar overigens niet voor.

bewerkt door MarcoDomi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Driekwart van de berichten onzichtbaar gezet om onderstaande reden..

 

Marcodomi schreef: Laten we nou niet de cachel met elkaar aan gaan maken.

 

Graag on-topic blijven :thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit staat er bij GS geschreven:

 

3.6. Logging My Own Geocache

[update 16 October 2012]

Can I log a find on my own geocache? What about when I go back to visit?

It is considered "bad form" to log a find on your own geocache, no matter when you do it. The same is true if you re-visit a geocache (for example to place or retrieve a travel bug). Use the "post a note" log option to record your visit in these circumstances.

In either case, you're not "finding" a geocache because you already know where it is. Save the smiley face for use when you've truly discovered a hidden geocache.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...