Spring naar bijdragen

Afstand Start En Finish


Aanbevolen berichten

Bij een multi lijkt het gebruikelijk dat de parkeerplaats en de cachelocatie niet ver van elkaar zijn verwijderd. Oftewel een rondje in het bos. Als je een beetje slim bent dan weet je bij benadering waar de cache ligt.

Bij een van mijn caches ligt de doos ongeveer drie kilometer van het startpunt (Zoete wraak). Het is een cache die door mij wordt aanbevolen als fietscache. Eenmaal heb ik de opmerking gekregen dat start en finish wel erg ver van elkaar liggen.

Nu ben ik bezig met een cache waar de afstand tussen begin en eind nog veel verder van elkaar liggen. Bedoeld als fietscache, maar ook te doen met auto in combinatie met een fiets en/of een stukje wandelen.
De afstand tussen de WP's kan soms wel drie kilometer bedragen.

Hoe denken jullie hierover?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Met de auto van waypoint naar waypoint vind ik waardeloos.

Fietsen maakt altijd teveel indruk, dus dat doe ik niet.

Lopen maximaal 22 kilometer, maar dan wil ik wel weer bij de auto staan. En liever niet door de stad lopen. En niet langs drukke wegen.

Afstand tussen twee wp's liever niet groter dan een kilometer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met de auto van waypoint naar waypoint is veelal voor de liefhebbers van auto rijden, de fietsers zullen de fiets achterop de auto zetten waarbij het weer terug gaan naar de start om de fietsen weer op te laden misschien minder prettig is. De wandelaars zullen het heen en weer lopen naar het voertuig ook misschien niet kunnen waarderen maar alles ligt aan de omgeving waar ze heen gestuurd worden.

Door de natuur zullen velen het wel waarderen maar langs een fietspad misschien iets minder,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat vind ik niks. Als een multi klaar is, is tie klaar en dan moet ik nog niet een keer 3 km terug moeten lopen naar de auto. En een multi doen met de auto is al geheel uit den boze. Geen goed plan Od! Gaat op de negeerlijst haha!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het helemaal niet erg als er bij een fietscache wat meer afstand zit tussen de WP's. Drie kilometer kan best hoor, dan hoef je tenminste niet meteen in de remmen te knijpen voordat je weer een beetje op snelheid bent. Het hangt een beetje van de totaal te fietsen afstand af of ik het erg zou vinden als de cache ver van het startpunt ligt. Ik merk dat ik na een hele dag fietsen (bijvoorbeeld van 10.00 tot 17.00, met eetpauze natuurlijk en niet racen) graag snel bij de auto wil zijn. Dan zie ik vaak op tegen de laatste kilometers, maar een kilometer of vijf van het startpunt af zou ik geen bezwaar vinden.

In zou het wel prettig vinden om van te voren een aanwijzing te krijgen dat er na het vinden van de schat nog een eindje gefietst moet worden, maar het zou mij niet tegenhouden om de cache toch te gaan doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je een beetje slim bent dan weet je bij benadering waar de cache ligt.

 

 

Dan ben je toch wel een knappe jongen, hoor. Wij hebben ook wel eens gezocht naar een cache waarbij er iets misging bij het laatste waypoint. Toen bleek de cache toch op een heel andere plaats te liggen dan waar we vanuit gingen.

 

Wat we meerdere keren hebben gedaan is zoeken in een rechte lijn nadat we wel het Noordcoördinaat goed hadden, maar er iets mis was met het Oostcoördinaat.

 

Maar om in te gaan op de strekking van je verhaal: Wij doen een multi altijd wandelend en zeker in een bos vinden we het niet leuk als we dezelfde weg terug moeten als we op de weg naar de cache hebben gedaan.

Een voorbeeld hiervan schijnt de het mysterie van drie zusjes te zijn. Door de opmerking van een bevriende cacher hierover hebben wij deze nog steeds niet gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vrees dat thex serieus is. Wij doen dat ook wel hoor, met de fiets aan de hand een wandelcache doen. Ook gebruiken we onze stadsfiets regelmatig als mountainbike en dan duwen we hem door de modder als we er echt niet meer op kunnen blijven zitten.

(O ja, we vragen ons zelf ook wel eens af of we wel goed bij ons verstand zijn als we tot de enkels in de modder staan)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...